|
|||||||
| Flash ActionScript 3.0 Post hier al je vragen over ActionScript 3.0 en de AIR API. Voor Flex ActionScript API vragen, ga naar Flex Framework |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
#1 |
|
Insane member
![]() ![]() |
AS3.0 code generation in StarUML
Beste mensen,
Ik ben van UML tool overgestapt op StarUML. Dit omdat hij veel stabieler is dan argoUML en na wat trucjes te leren kennen net zo handig werkt. Ook heb ik hier een generate functie gevonden. Je kan met behulp van een template dus code genereren aan de hand van je UML class/design diagram. Omdat zo'n template in een mij vreemde taal (gedeeltelijk javascript) geschreven wordt heb ik heel wat moeite gehad om een pseudo code voorbeeld om te bouwen naar as. Gelukkig vond ik later een php5 generatie voorbeeld en heb ik deze nu kunnen ombouwen tot een redelijke as3.0 generator. Functies
Missende functies Hij heeft helaas alleen nog niet deze functies:
Hoe te gebruiken Stappen 3 t/m 15 kun je overslaan als je het bijgevoegde voorbeeld pakt.
Sneltoetsen Wanneer je een propertie/method beschrijft: ctrl-enter: propertie toevoegen ctrl-insert: propertie ervoor toevoegen ctrl-del: propertie verwijderen ctrl-omhoog/omlaag: propertie verplaatsen omhoog/omlaag: andere propertie selecteren Tips
Veel plezier ermee |
|
|
|
|
|
#2 |
|
FlashFocus Vicevoorzitter
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geregistreerd: May 2005
Leeftijd: 21
FCS3 - FB3 - FDT Weblogartikelen: 2
![]()
|
Re: AS3.0 code generation in StarUML
Het lukt me niet om AS3 in het lijstje van templates te krijgen bij de code generator... Ik heb een AS3.0 folder aangemaakt met die bestanden er in (dus C:\Program Files\StarUML\modules\staruml-generator\templates\AS3.0), maar hij staat er niet tussen ?
|
|
|
#3 |
|
Insane member
![]() ![]() |
Niet vergeten opnieuw op te starten he, dat vergat ik in het begin ook
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
FlashFocus Vicevoorzitter
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geregistreerd: May 2005
Leeftijd: 21
FCS3 - FB3 - FDT Weblogartikelen: 2
![]()
|
Toch niet heel m'n computer? StarUML heb ik alleszinds herstart. (Zowel op Vista als XP geprobeerd).
|
|
|
#5 |
|
Insane member
![]() ![]() |
Excuses, ik ben inderdaad een stap vergeten. Ik schrijf het even uit en dan voeg ik het boven toe.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Insane member
![]() ![]() |
Owke, zo moet hij lukken
Damn, wel ernstig hoe hij die lijsten uit hun verband trekt hoor. Terwijl het wel werkt in preview mode |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Insane member
![]() ![]() |
Update:
Hij accepteert nu keywords als final, static en const. Heb eindelijk gevonden hoe ik initial/default values kan meenemen. Als je geen datatype meegeeft aan een method krijgt hij automatisch void. Als je dit niet doet bij een property / parameter dan krijgt hij een *. (Heb het bestand in de 1ste post geupdate) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Insane member
![]() ![]() |
Update:
(Heb het bestand in de 1ste post geupdate) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
![]() Geregistreerd: Nov 2007
Leeftijd: 27
Flex Builder 3
|
Ik ben nieuw met StarUML en kan sowieso wat tips gebruiken maar krijg een error wanneer ik het AS3.0 profiel test.
Ik heb alles geinstalleerd en ik zie het AS3.0 profiel in de StarUML Generator. Wanneer ik het voorbeeld probeer genereren krijg ik de volgende foutmelding van StarUML: Errors uccurs for generating document. Reason: Format '%T' invalidor incompatible with argument. De rest van de export profielen in StarUML werken prima. Ik gebruik staruml-5.0-with-cm.exe voor de installatie. Iemand een wat deze idee foutmelding betekend en hoe het is op te lossen? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Insane member
![]() ![]() |
Probeer het template anders nog eens opnieuw te downloaden en te gebruiken. Misschien heb je een oude versie.
Kun je anders je uml bestand opsturen? Want ik heb met deze versie geen problemen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
![]() Geregistreerd: Nov 2007
Leeftijd: 25
Flash CS3
|
I am also getting the same error.
Error occurs for generating document. Reason: Format '%T' invalid or incompatible with argument I am using StarUML 5.0.2.1570 When I run the UML file provided to download and try to generate the AS3 code then this error is displayed. Do you use any specific StarUML version. I found there is no other release version available to download. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Insane member
![]() ![]() |
Bizar. Omdat ik me laptop ter reperatie heb moeten inleveren wissel ik nu nogal veel van pc (op me werk vooral).
Het is op ondertussen 4/5 pc's al gewoon gelukt. Ik blijf het duister vinden dat template systeem. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Insane member
![]() ![]() |
Owke, ik bleek toch met een oudere versie te werken. Gelukkig had ik nog ergens een backup.
Ik heb het bestand nu hersteld en een klein beetje verbeterd. Hopelijk lukt het meer mensen nu. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Member
![]() Geregistreerd: Sep 2005
Leeftijd: 29
Flash CS3
|
ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding bij het voorbeeld, weet je zeker dat je de aangepaste versie heb geupload?
melding: Errors uccurs for generating document. Reason: Format '%T' invalidor incompatible with argument. gr. Niels |
|
|
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
|
|

![Ga naar showcase item : [Update v2.1] Doc? Air Local LiveDocs showcase](http://www.flashfocus.nl/forum/images/misc/showcase.gif)

Lineaire weergave