|
|||||||
| Frontpage Nieuws Hier vind je het laatste nieuws, dat tevens op de homepagina wordt getoond. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
#1 |
|
FlashFocus Respected Member
![]() ![]() |
Flash 8 design review (Review 2 van 3)
Gisteren heeft Macromedia Studio 8 aangekondigd. Het pakket zal waarschijnlijk vanaf half september beschikbaar zijn. We hebben al gekeken naar een aantal van de nieuwe features van Flash 8 en de Flashplayer. Vandaag ga ik wat dieper in op die dingen en vertel verder wat mij opvalt als “designer”. Morgen kunnen de scripters onders ons hun hart ophalen met de scripters review. De scripting mensen mogen hier natuurlijk ook gewoon verder lezen! ![]() Flash 8 Professional en Basic Inhoud: In dit artikel vind je meer informatie over de volgende onderwerpen:
Filters Ondanks dat de overname met Adobe pas ter sprake is gekomen toen men al heel lang met Flash 8 bezig was zitten er toch aardig wat dingen, die je normaal gesproken tegen komt in Photoshop, nu in Flash. En dat is best prettig! Handelingen die normaal veel meer tijd kostte en waar je in ieder geval een beeldbewerkingsprogramma voor nodig had, kunnen nu razend snel allemaal in Flash zelf gedaan worden. Als ik bijvoorbeeld een achtergrond zou willen blurren, zou ik dat in Flash MX 2004 met Photoshop hebben gedaan. Afbeeldingen vanuit Flash exporteren, openen in Photoshop, blurren, opslaan en weer importeren in Flash. Eventueel een symbol van maken en motiontweenen. In Flash8: Je maakt twee keyframes, selecteert je symbol op het laatste frame, kiest filters, blur en maakt je instellingen, motiontweenen. Thats it, klaar. Alle filters die je toepast zijn ook volledig uitwisselbaar met Fireworks 8. Copy en paste je een symbol vanuit Flash in Fireworks dan zullen alle filter eigenschappen meegenomen worden. |

Lineaire weergave