|
|||||||
| Frontpage Nieuws Hier vind je het laatste nieuws, dat tevens op de homepagina wordt getoond. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
#1 |
|
FlashFocus Respected Member
![]() ![]() |
Flash 8 algemene review (Review 1 van 3)
Macromedia heeft zojuist Studio 8 aangekondigd.
Met daarin de programma’s Flash Professional 8, Dreamweaver 8, Contribute 3 en Flashpaper 2. De komende 3 dagen zullen wij je hier op Flashfocus alles vertellen over Flash 8. Je leest nu de algemene Flash 8 review, morgen hebben we de design review voor je en woensdag sluiten we af met de scripting review. In de reviews bekijken we Flash 8 vanuit de ogen van een designer, een scripter en geven we een algemene indruk. Houd Flashfocus de komende dagen dus extra in de gaten! ![]() De nieuwe Macromedia producten Inhoud: In dit artikel vind je meer informatie over de volgende onderwerpen:
Geschiedenis 10 jaar geleden is het allemaal begonnen. FutureSplash was het toen nog. Een programma waarmee je vector animaties kon maken voor het web. De bestanden waren erg klein en speelde dus snel af. Grappig detail is dat de makers van FutureSplash het programma nog aan Adobe geprobeerd hebben te verkopen, maar dit liep op niks uit. In december 1996 kocht Macromedia FutureSplash en gaf het de naam Flash. ![]() FutureSplash screenshot Sinds die tijd is er veel veranderd. Nog lang niet iedereen had toen de Flashplayer en de dingen die gemaakt werden waren veelal intro’s met veel animatie en muziek. Veel mensen hadden het toen niet zo op Flash. Het werd vaak gebruikt als doel, niet als middel. Tegenwoordig heeft bijna iedereen de laatste Flashplayer en steeds meer mensen gebruiken een breedband internetverbinding. Nu zie je dat Flash beter en anders gebruikt wordt. Nog steeds voor animatie maar de schreewerige intro’s hebben plaats gemaakt voor gebruiksvriendelijke navigatie’s, websites met video, complete Flash applicatie’s en prachtige online ervaringen. Flash is volwassen geworden. Flash 8 doelstellingen De nadruk ligt op de nieuwe video features en de kwaliteit van de video codecs, de performance van de Flashplayer en het gemak waarmee developers en designers hun ideeen om kunnen zetten in Flash producten. Voor de mensen die de software gaan gebruiken moet het process zo gemakkelijk mogelijk zijn. Designers en animatoren moet snel en gemakkelijk animatie’s kunnen maken en creatieve ideeen in de praktijk kunnen brengen. Video professionals moet snel en gemakkelijk video kunnen importeren, comprimeren en editen. Professionele Flash gebruikers kunnen nu nog sneller Flash sites maken, met hoge kwaliteit, kleine file-size en goed leesbare crispy tekst. Ook is er nu nog meer aandacht besteed aan de mobiele content. Je kan in Flash 8 Professional mobiele content. Klinkt allemaal erg goed, of het ook allemaal zo is kan je in dit artikel en in de andere artikelen de komende dagen hier lezen. Flash 8 Professional & basic ![]() Flash 8 Professional en Basic Net zoals bij de vorige versie zijn er weer twee versie’s van Flash. Ook deze zijn ook weer vergelijkbaar qua eigenschappen. Flash Basic is het instap model. Mensen die net in aanraking komen met Flash of Flash grotendeels gebruiken voor animatie’s kunnen hiermee uit de voeten. De nieuwe features als Filtes en Blends zitten hier niet in. Flash Professional is het complete pakket, the real deal, de luxe uitvoering met airconditioning en leren bekleding. Alle nieuwe features zitten hierin, Filters, Blend modes, advanced easing control, Flash Type Text Rendering Engine, Advanced Video Importing Workflow. De Flashplayer Bijna iedereen heeft hem tegenwoordig, De Flashplayer, geinstalleerd op 500 miljoen computers. De verwachting is dan ook dat de overgang van 7 naar 8 veel sneller zal gaan. De installatie van de nieuwe Flashplayer is ook veranderd. Developers kunnen nu de gebruiker op hun site zelf via een schermpje de Flashplayer laten installeren. ![]() Het nieuwe Flashplayer installatie scherm Op die manier hoeven ze niet eerst naar Macromedia.com en dan weer naar de site. Die methode blijft natuurlijk wel gewoon werken. De nieuwe Flashplayer is al even beschikbaar via de Public Beta. De laatste versie is 5 augustus uitgekomen. Hierin zijn veel veranderingen gemaakt. De rendering van de nieuwe Flashplayer is een stuk sneller. De player kan nu vector elementen cachen als bitmap graphics. Hierdoor gaat de performance stukken omhoog, ook renderd de Flashplayer nu alleen de elementen in de SWF die veranderen opnieuw. Elementen die dus niet animeren of veranderen worden dus niet elk frame opnieuw gerenderd. Alle nieuwe Blend Modes en Filters kunnen realtime via scripting toegepast worden. Een aantal nieuwe features Er zitten een heleboel mooie nieuwe dingen in Flash 8. Prettige van al deze dingen is dat ze heel makkelijk in Flash zelf of realtime via scripting toe te passen zijn. Hieronder vind je een kort overzicht. De nieuwe video codecs van On2. De VP6 video codecs zorgen voor een nog betere videokwaliteit met daarbij zeer acceptabele bestandsgrootte. Het is nu ook mogelijk om video met alpha channels te gebruiken De scripting normal mode is terug! Voor de diehard scripters zal het niets uitmaken. Maar er zijn veel mensen die het toch erg prettig vonden, de normal mode. Advanced library, hij blijft nu zitten waar jij hem voor het laatst gezien hebt. Dat was een veel gevraagde feature/bug fix! Maar er is meer. Je hebt nu als je meerdere fla files open hebt maar een library venster. Door middel van een dropdown menu kan je kiezen uit de verschillende librarys. Erg handig en overzichtelijk. ![]() De nieuwe en verbeterde library Object Drawing Model Sommige mensen vonden het handig, anderen ergerde zich er groen en geel aan. Het blijven plakken en in elkaar hakken van de verschillende shapes in een layer. Daar heeft Macromedia wat op gevonden, je kan nu Object Drawing aanzetten alle shapes die je dan maakt worden in een soort van object geplaatst wat lijkt op een group, maar wat andere eigenschappen heeft. Je kan nu dus meerdere shapes over elkaar plaatsen zonder dat er gaten vallen in je design. Improved Panel Management ![]() Orden je Flash palletjes met de nieuwe Panel Management mogelijkheden! In Photoshop had je al iets soortgelijks, maar dit is allemaal al voor de overname bedacht. Je kan nu niet alleen de plaats van je panels bepalen, je kan ze ook samen groeperen. Dit is erg handig en geeft je nog meer mogelijkheden om het overzichtelijk te maken en meer werk ruimte over te houden als je met 1 scherm werkt. SWF meta data Je kan nu een meta titel en omschrijving meegeven aan je SWF. Hierdoor kunnen search engines beter zien waar een Flash file over gaat en hem dus beter indexeren. ![]() Voer je titel en omschrijving in. Afsluiting Dit was de eerste van drie reviews. Flash 8 en de complete studio zullen vanaf half september leverbaar zijn. Tot die tijd vind je alle belangrijke Flash informatie hier, op Flashfocus. Morgen hebben we de design review voor je. En woensdag de scripting review. To be continiued! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Total freaking member
![]() Geregistreerd: Jun 2005
Leeftijd: 23
Flash 8 Professional
|
Re: Flash 8 algemene review (Review 1 van 3)
Geweldig allemaal
Ik vind de video opties ook cool, net als het skinnen van components. Leuk filmpje: http://www.macromedia.com/software/f...info/features/ Jammer dat t zo duur is: €800,- [Gelukkig kan je als student progs veel goedkoper kopen]
|
|
|
#3 |
|
Total freaking member
![]() |
Ziet er gaaf uit allemaal! Dat van die library is in ieder geval makkelijk
Hoe duur is het programma als je een student bent The_one? Gewoon nieuwsgierig |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
Flash 8 Professional
|
€ 349,- voor de upgrade, een koopje! Ik denk dat ik toch noch effe wacht
Sora.
|
|
|
#5 | ||
|
Total freaking member
Flash 8 Professional
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#6 |
|
Total freaking member
Leeftijd: 31
Flash 8 Professional
|
Omg.... Slurpppp. ik kan niet wachten mensen.... dynamic blendmodes... OOOoohhh SLURP!!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Wicked Member
Leeftijd: 25
Flash CS4 Professional
|
Das niet duur!
Ik heb hem zelf niet echt nodig, mits waar ik werk de boel gaat upgraden natuurlijk. Werk ook nog steeds met CS terwijl CS 2 al uit is. Soms lijkt het me geen nut hebben te updaten, maar als ik zo zie dat er toch wel weer een nette versie staat, dan vind ik dat zeker een net iets om te upgraden. Kunnen de oude cd'tjes weer weg |
|
|
|
|
|
#8 |
|
![]() ![]() |
Normal scripting mode terug
Maar eindelijk de bug fix met de library! Wat heb ik vaak gescholden op dat ding zeg! Iedere keer dat ie van plaats veranderde nadat ik flash had afgesloten en zo. Eindelijk hebben ze dat eruit gehaald! Goede review maar ik zit met smart te wachten op de review over het scriptgedeelte "Building the future and keeping the past alive is one and the same thing." - Hideo Kojima/Solid Snake |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Total lost member
![]() ![]() |
Valideert je html doc nou ook eindelijk eens als je published, of hebben ze alleen die meta tags erbij gedaan :rolleyes:
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Total wicked member
![]() |
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
FlashFocus Technical Manager
![]() ![]() ![]() ![]() Geregistreerd: Jun 2005
Leeftijd: 22
Flex Builder3, Flash CS4
|
aah nette review.
En natuurlijk kan ik niet wachten totdat ik flash 8 zelf uit kan proberen. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
![]() ![]() |
Citaat:
Maar er zijn veel mensen die geen tijd/zin hebben om AS te leren. En puur wat gotoAndStopjes, Plays, en button actie's erin willen gooien. Voor die mensen is het een stuk lastiger zonder de Normal mode. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
![]() ![]() |
Heb je gelijk in BD, maar ondanks dat blijf ik het zonde vinden. Die designers mogen daar ook best even wat moeite voor doen. Wij als developers moeten ook moeite doen voor een simpel overgangetje of zoiets wat designers makkelijk uit hun mouw schudden
Citaat:
"Building the future and keeping the past alive is one and the same thing." - Hideo Kojima/Solid Snake |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
![]() ![]() |
Ik heb ook mijn bijdrage geleverd aan mijn stukje publiciteit voor deze (zeer) goede review van BD
Ik heb er een artikel over geschreven (nouja artikel, meer een stukje) en op mijn website geplaatst. http://www.youngdutchdesign.nl/?p=30 hoi, hoi, hoi! :cool: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
FlashFocus Voorzitter
![]() ![]() ![]() ![]() Geregistreerd: Jun 2005
Leeftijd: 26
[FlashDevelop] [CS4 Weblogartikelen: 6
|
Yeah!! Zoals ik het lees, lijkt me deze flash een zeer grote vooruitgang. Niet alleen qua navigatie, maar ook qua functionaliteit. Ook het meta-gedeelte vind ik een heel groot pluspunt.
Ik ben erg benieuwd naar sites die met de nieuwe flash gemaakt worden. Ik hoop niet op crap-sites omdat er nu filters in zitten enzo. "jaa, laat ik er 40 filters over gooien, want mijn pc heeft wel +20ghz en een videokaart van hier tot dukenukem" ______________________________ Over mij: Blog | Artwork | Stock | AS3 classes |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Total freaking member
Leeftijd: 31
Flash 8 Professional
|
Dukenukem, die goeie ouwe tijd. ik denk nog 2 flash versies en dan zal er een goed werkende dukenukem in flash beschikbaar zijn
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
![]() ![]() |
Citaat:
"Building the future and keeping the past alive is one and the same thing." - Hideo Kojima/Solid Snake |
|
|
|
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
|
|

Lineaire weergave