PDA

Volledige versie bekijken : Waarom werken MAC en FLASH zo slecht samen?

mediacube
%Europe/Berlin %836 %2006, 20:04
Hey mensen,

Ik heb laatst dus een website ontwikkeld voor een fotograaf. Allemaal leuk en aardig.

Ik heb de site voordat ik hem online ging zetten natuurlijk getest met verschillende Browsers.

Nou dus ik dat ding online zetten vol trots een mail sturen naar die klant.
Tien minuten later krijg ik een telefoontje van hem ja me website werkt niet goed.

Dus ik denk werkt niet goed? Bij mij werkt ie anders prima hoor meneer... Hij ja ik heb een MACINTOSH G5 en ADSL verbinding maar de site werkt niet goed.

Dus wat blijkt nou hij kan de foto's niet openen.
Wat ik dus vaag vind want op de PC werkt het allemaal prima!

Ik ben toen mijn website op verschillende big MACs gaan testen en wat blijkt...

Op de MAC werkt het inderdaad allemaal een stuk trager en op sommige MACs openen die foto's inderdaad niet ik heb ook gekeken of het misschien aan de flash player lag maar dat was het niet. De processoren van deze computers waren ook niet slecht.

Maargoed ik snap er geen bal meer van....
Dus om een lang verhaal kort te houden!

Waarom werkt flash zo slecht samen met MAC?
En waarom werkt het wel op een pc?

Wie heeft hier meer verhalen over gehoort en misschien weet iemand van jullie een paar goeie optimaliserings truukjes?

Check de website zelf online dan weet je waar ik het over heb. www.jpfiering.nl

Tenshu
%Europe/Berlin %842 %2006, 20:13
Download de laaste updates dan zal het wel goed doen.
Ben zelf niet meer zo'n Mac kenner.

Hier nog iemand met het zelfde probleem.
problemen met flash en macintosh? (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=8038)

[m]
%Europe/Berlin %163 %2006, 03:55
omdat de flashplayer wordt geoptimaliseerd voor de pc, omdat er veeeel meer x86 architecturen zijn die de flashplayer gebruiken dan ppc.

Omdat apple een andere visie heeft op OS architectuur en er strikter met resources omgegaan wordt.

Omdat je iets wilt draaien wat een plugin-in een browser-in een grafische laag-in een kernel is, dus er is verschrikkelijk veel overhead als je het vergelijkt met bijv. C++.

Optimaliseringstruukjes voor de mac? Weten dat je minder kunt dan op de pc.

w00
%Europe/Berlin %197 %2006, 04:44
Ja dus kortom, koop nooit een mac.

Motion Style
%Europe/Berlin %468 %2006, 11:14
hier ga ik niet me akkoord nooit een mac kopen,
mac is eigenlijk beter voor grafische toepassingen ik ken genoeg mensen die met mac werken en daar valt niets op aan te merken

w00
%Europe/Berlin %513 %2006, 12:19
Nou dat is dan ook het enige waar een mac goed voor is. En ik zie niet echt in waarom dat nou speciaal een mac moet zijn want op een pc kan je anders ook prima graphisch werken. We doen niet anders hier op FF.
En je kan het ook nog eens toepassen op Flash, en dat is helemaal handig, want dat is de hoofdrede dat we hier zijn :)
Maarja, ieder zijn mening zeg ik altijd maar. Ik blijf erbij; mac == crap.

Motion Style
%Europe/Berlin %534 %2006, 12:49
:S ik heb zelf een pc nu en ik wil zelf overschekelen op mac ( mac book pro )
maar nu weet ik het ook niet goed meer :S langs de ene kant alleen positieve commentaar, andere kant negatieve :S

ik werk zelf zeer veel met: Illustrator, Photoshop, Flash, Dreamweaver..

mediacube
%Europe/Berlin %603 %2006, 14:29
:S ik heb zelf een pc nu en ik wil zelf overschakelen op mac ( mac book pro )
maar nu weet ik het ook niet goed meer :S langs de ene kant alleen positieve commentaar, andere kant negatieve :S

ik werk zelf zeer veel met: Illustrator, Photoshop, Flash, Dreamweaver..

Als ik jou was! koop alsjeblieft geen MAC! zonde van je geld man. Ik gebruik de programma's die jij gebruikt ook Illustrator, Photoshop, Flash en Dreamweaver. En je werkt zoooo veel sneller met een pc dan met een bigMAC. Ik kan het weten want ben met die dingen opgeleid en toen ik eenmaal in aanraking kwam met de PC wilde ik niet anders meer. Als ik nu naar zo'n MAC kijk krijg ik al buikpijn. Hey en nog even wat PC is ook zo veel leuker om te pimpen. Je kan hem lekker Tunen naar jou smaak. Als je naar MyCom gaat zie je toch ook alleen maar vette PC's staan met vette lichtjes en gepimpte shizzle erin.

Maargoed hellaas zijn er nog steeds mensen die MAC's kopen en zolang MAC er is zullen wij webdesigners er rekening mee moeten houden dat die mensen hun websites ook goed willen kunnen bekijken. Dus je kan wel een MAC aanschaffen alleen het enigste waar je hem dan voor kan gebruiken is om je sites te testen.

Maarja das mijn mening...

Ea.Z
%Europe/Berlin %614 %2006, 14:44
mja...
mijn flash sites werken perfect op macs..
gelijk welke..
wat ik wel gehoord heb, is dat als iemand z'n browser venster in achtergrond zet, dat de flash animatie van snelheid halveert..
en ook heb ik gehoord dat je beste een bepaalde framerate kiest die zowel op pc als op mac dezelfde effecten geeft (ik denk dat het 31fps was)
meer weet ik er ook niet over.. lijkt me wel erg raar dat er zooooo'n verschil zou zijn..

Laiverd
%Europe/Berlin %718 %2006, 17:14
;) Als de bedoeling is dat die foto's openen als je onderin op een thumbnail klikt, kan ik je melden dat het bij mij (windowsXP Pro met IE/FP7, 1gig, PIV 2.6) ook niet werkt. Sowieso zou het raar zijn dat dat op een Mac niet werkt. De Flash Player op de Mac heeft inderdaad de naam een stuk trager te zijn, maar volgens mij is dat het ook wel. Andere 'bugs' zitten vaker in de programmeur/webdesigner dan ergens anders. Verder vind ik het wat flauw om nu weer zo'n discussie te starten over wel of geen Mac. Ik ben ook niet per se een fan, maar om nou iedere gelegenheid aan te grijpen om weer die drol te leggen ... get a life. Laten we liever proberen die jongen verder te helpen.

John

Aanvulling: met Firefox en Flash Player 8 werkt het wel goed.

GerardS
%Europe/Berlin %021 %2006, 00:31
Ik werk al 5 jaar met Flash (versie 3,5,7 en nu 8 ) op allerlei Mac's en heb nooit gemerkt dat er problemen waren.

[m]
%Europe/Berlin %097 %2006, 02:20
Ja dus kortom, koop nooit een mac.

Ben jij effe blij dat ik geen mod hier ben.

Folkert
%Europe/Berlin %448 %2006, 10:45
Flamen over windows vs mac heeft niet zoveel zin bij een forum vraag natuurlijk he :) foei peoples :P
Waar je naar kan kijken in je flashmovie is de framerate waarop je draait, de url's naar de plaatjes, evt andere relatieve paden die je wellicht gebruikt in je movie.
framerate aan te raden op 21 of 31 (meeste gebruiken 21) Van oudsher (ik weet niet of dat momenteel nog geldt) deed de player op de mac de boel vertragen in de zin van: framerate 20, resultaat pc : 20 resultaat mac 10
echter framerate 21: resultaat pc 20/21, mac 20

Verder werken macs prima als je ze gebruikt waarvoor ze zijn ;)

Motion Style
%Europe/Berlin %458 %2006, 10:59
Hey en nog even wat PC is ook zo veel leuker om te pimpen. Je kan hem lekker Tunen naar jou smaak. Als je naar MyCom gaat zie je toch ook alleen maar vette PC's staan met vette lichtjes en gepimpte shizzle erin.

hehe pc tuning kan ik ni echt doen ik heb men pc buitegeshot en werk nu alleen nog op men laptop zo kan ik men werk overal meenemen :)

Door dit zou ik ook overwegen om een Mac Book Pro te kopen ( is ook laptop )
ik zou geen desktop meer moeten hebben :)

mediacube
%Europe/Berlin %581 %2006, 13:57
;) Als de bedoeling is dat die foto's openen als je onderin op een thumbnail klikt, kan ik je melden dat het bij mij (windowsXP Pro met IE/FP7, 1gig, PIV 2.6) ook niet werkt.
Aanvulling: met Firefox en Flash Player 8 werkt het wel goed.

Vreemd dat dit bij jou ook het geval dat de foto's niet openen.
Misschien moet ik dan maar even uitleggen hoe de movie ongeveer werkt.

Op mijn mainpage heb ik 6 knoppen. Op de knoppen staat een klein stukje Actionscript.
Op de knop studio staat bijvoorbeeld dit.

on(release){
loadMovieNum("slider_studio.swf", 1);
}

Dit laad dus de movie slider_studio.swf in op level 1
De balk onderin de website begint met spelen. Dit werkt bij de meeste mensen gewoon goed.
Deze slider bevat allemaal Thumbnails van foto's. De tumbnails werken als buttons.
Op elke button staat de volgende actionscript code.

on(release){
loadMovieNum("foto_studio/foto_01.swf", 10);
}

Deze knop opend de movie foto_01.swf uit de map foto_studio op level 10.
Dit werkt wel bij de meeste mensen, de Movie laad gewoon netjes in. alleen de foto wordt niet weergegeven???!!!????

En dat is dus mijn probleem.

Ik heb even de foto_.fla toegevoegd mischien ontdekken jullie hier iets vreemds aan.

Ik ben er net trouwens wel erachter gekomen dat de foto_01.swf op 22 fps stond terwijl mijn mainmovie en studio.swf op 21 staan misschien dat het probleem hier ligt.

Maargoed ik hoop dat iemand de oplossing vind want ik wil natuurlijk wel dat de mensen met een MAC ook van de website kunnen genieten.

www.jpfiering.nl is de website waar we het over hebben. :)

mediacube
%Europe/Berlin %593 %2006, 14:14
Waar je naar kan kijken in je flashmovie is de framerate waarop je draait, de url's naar de plaatjes, evt andere relatieve paden die je wellicht gebruikt in je movie.
framerate aan te raden op 21 of 31 (meeste gebruiken 21) Van oudsher (ik weet niet of dat momenteel nog geldt) deed de player op de mac de boel vertragen in de zin van: framerate 20, resultaat pc : 20 resultaat mac 10
echter framerate 21: resultaat pc 20/21, mac 20

Verder werken macs prima als je ze gebruikt waarvoor ze zijn ;)

Hier heb je dus cker gelijk in. Ik heb even op een een paar MACS gekeken en de website getest. Wat mij dus ook opviel was dat het heel erg traag allemaal ging. ik heb daarom nu ook de framerate opgeschroeft naar 31 fps. Misschien ligt daar de oplossing.

Wat betreft de relatieve paden moet het wel goed zitten want hij opent de SWF wel dus het pad ziet ie wel, alleen laat de SWF de foto niet zien. Daar ligt het grote boze probleem van deze jongen.

Ik had de site eerst geplublisched in flashplayer 6. Toen de site niet goed bleek te werken op de MAC heb ik de publisch settings op FLashplayer 7 gezet. Dit was hellaas niet de oplossing voor het probleem.

w00
%Europe/Berlin %775 %2006, 18:37
']Ben jij effe blij dat ik geen mod hier ben.
wahahah hoor nou, wat had je willen doen dan joh mafkees.

mediacube
%Europe/Berlin %606 %2006, 14:33
Ik heb de oplossing al gevonden...

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %625 %2006, 15:00
vertel? leren wij daar ook weer van [:o)]

Knoffer
%Europe/Berlin %768 %2006, 18:27
Idd, vertel!
Kan iedereen er voortaan rekening mee houden.

Ik zit nu op een mac en al die flash sites zijn heeeeel traaaaag. En doen het niet altijd goed. Ik kon de foto's ook nie openen, kreeg wel wit vlak..wat ook weer weg ging, maar dat was het.

Voor de rest zal ik niet ingaan op de discussie mac-pc :p
Meestal zie je dat mensen die pc of mac gewent zijn, er ook bij blijven...tenzij je altijd op oude *** macs gewerkt hebt........
........ :x

mediacube
%Europe/Berlin %857 %2006, 20:34
De klant moest even zijn Flashplayer updaten en toen deed ie het wel.

Voor de rest heb ik op IE6.0, Mozille firefox 1.5, Netscape 7.0 en 8.0, Opera 8.51, mozilla 1.7, IE 5.0 en Safari getest en op die werkte het allemaal. En bij de Klant werkte het ook. Dus ik kan me poen weer vangen. :)

Voor de rest denk ik dat het gewoon door MAC zelf komt en niet anders. Want ik hoor van vet veel mensen dat ze problemen hebben met Flash sites op de MAC. Kan me niet voorstellen dat al deze sites verkeerd gepublished zijn of verkeerd gescript.

tobisan
%Europe/Berlin %216 %2006, 05:12
Lol, en hoeveel poen heb je hiervoor ontvange :p ?

Roxx
%Europe/Berlin %470 %2006, 11:17
hier ga ik niet me akkoord nooit een mac kopen,
mac is eigenlijk beter voor grafische toepassingen ik ken genoeg mensen die met mac werken en daar valt niets op aan te merken

met die opmerking wil ik je graag even op de vingers tikken ;)

MAC verschilt qua grafische performance, helemaal niks meer met de pc.
me myself and i zit in de reclame, and ja wat je zegt is true....praktisch elk reclamestudio/bureau, fotostudio etc. werkt met MAC.
Dit omdat vroeger, de MAC zwaar vooruit liep qua grafische performance en kleurenweergaven. Is heel lang zo geweest tot op het moment dat de pc, met windows niet meer achterliep...en nu is er gewoon echt geen verschil meer.

de REDEN, dat ze bij zo'n bureau's nog steeds overal met MAC's werken is vanwege 2 dingen:
1. puur traditie, altijd zo geweest, zal altijd zo blijven....en dat is echt zo......de regel is nog steeds: heb je een reclameburo? moet je met macs werken, bij drukkers hebben ze ook nog meestal overal macs staan...

2. KLEURBEHEER....

en met punt 2 komen we op iets waar MAC wel een voorsprong op heeft, nog steeds.....hun kleurbeheer in de adobe photoshop enz, is beter..
en weet je hoe dat komt??? nou ik zal het je zeggen...dat komt...omdat diegene die dat maakt.....zowel bij Adobe als bij Apple zit! heb ik gehoord.

maar met een beetje kennis kun je hemzelf voor de pc ook optimaal krijgen.

dus :) nee, een mac ligt grafisch niet meer voor.

en het duurt niet lang meer en de mac zit ook vol met intel spulletjes....

maargoed, ik heb verder eigenlijk nooit last gehad van dat flash niet op een mac werkte.....
wel dat het idd allemaal wat langzamer liep....

mediacube
%Europe/Berlin %937 %2006, 22:29
Voor fotografie en reclame werk is MAC een absolute topper!
Ik ben MultiMedia vormgever en werk al geruime tijd op een pc.

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %427 %2006, 10:16
bij mij doet hij het prima, ik heb hem even op een mac getest maar er is niets mis mee

mknol
%Europe/Berlin %635 %2006, 15:14
en met punt 2 komen we op iets waar MAC wel een voorsprong op heeft, nog steeds.....hun kleurbeheer in de adobe photoshop enz, is beter..
en weet je hoe dat komt??? nou ik zal het je zeggen...dat komt...omdat diegene die dat maakt.....zowel bij Adobe als bij Apple zit! heb ik gehoord.
Ik hoorde het juist van niet. ;)

Waarom werken MAC en FLASH zo slecht samen?
Flash is voor de PC gemaakt.

zillionz
%Europe/Berlin %740 %2006, 17:47

me myself and i zit in de reclame, and ja wat je zegt is true....praktisch elk reclamestudio/bureau, fotostudio etc. werkt met MAC.
Dit omdat vroeger, de MAC zwaar vooruit liep qua grafische performance en kleurenweergaven. Is heel lang zo geweest tot op het moment dat de pc, met windows niet meer achterliep...en nu is er gewoon echt geen verschil meer.

de REDEN, dat ze bij zo'n bureau's nog steeds overal met MAC's werken is vanwege 2 dingen:
1. puur traditie, altijd zo geweest, zal altijd zo blijven....en dat is echt zo......de regel is nog steeds: heb je een reclameburo? moet je met macs werken, bij drukkers hebben ze ook nog meestal overal macs staan...

2. KLEURBEHEER....

maargoed, ik heb verder eigenlijk nooit last gehad van dat flash niet op een mac werkte.....

Ik werk ook bij een reclamebureau en bij ons gebruiken we macs voor dtp, drukwerk design. Voor webtoepassingen gebruiken we pc's.

Het ligt ook aan de type mac waaorp je draait. Macs t/m G5 hebben moeite met flash. idd de nieuwste flashplayer installen kan weleens helpen.

zillionz
%Europe/Berlin %741 %2006, 17:47
Ik hoorde het juist van niet. ;)

Waarom werken MAC en FLASH zo slecht samen?
Flash is voor de PC gemaakt.

Onzin,

Flash was voorheen(stone age) een addon bij director, en dat pakket werd veelal op de mac gebruikt.

tha beaver
%Europe/Berlin %047 %2006, 01:08
Je gaat toch ook geen Ferrari kopen als er geen verharde wegen zijn in het land waar je woont.

Mac is grafisch te vergelijken met een Ferrari maar je komt echt niet over de drempel.

Kortom koop een Range Rover

gbillustration
%Europe/Berlin %494 %2006, 11:52
Mac een Ferrari...laat me niet lachen. 12 jaar geleden werkte die vergelijking nog met de PC, maar nu echt niet meer.
Zo'n Mac is leuk voor traditionele zaken als foldertjes en krantenopmaak, maar voor alles wat na 1994 bedacht is kun je beter een PC nemen.

Michiel Jakobs
%Europe/Berlin %587 %2006, 14:06

2. KLEURBEHEER....

Dan wil ik graag ook nog iets er aan toevoegen...
[niet iedereen moet meteen boos worden] ;)
De MAC is 'unieker' en een grafisch vormgever wil graag net buiten het standaard leven... dus vandaar
En dat het traditie is klopt ook volledig... verder zijn de MAC en PC dichter bij elkaar gekomen (lees: overdracht van bestanden)

gbillustration
%Europe/Berlin %631 %2006, 15:09
De MAC is 'unieker' en een grafisch vormgever wil graag net buiten het standaard leven... dus vandaar

Niet dat ik weer de zoveelste PC vs. Mac topic wil starten, maar dit plaatje, wat al eens eerder door iemand op FF is gepost, bevestigt wel goed wat jij hier zegt... ;)

http://www.penny-arcade.com/images/2002/20020712l.gif

Macs zijn -hoe dan ook- veel minder geschikt voor 3D werk en internet gerelateerde klussen....maar dat blijftmijn mening natuurlijk.

V-Jake
%Europe/Berlin %438 %2006, 10:32
Al met al blijft PC een gestolen product van apple....
Dat is niet mijn mening ....maar hellaas de waarheid!!