Volledige versie bekijken : Flash site laten updaten door klant
Trax
%Europe/Berlin %427 %2006, 10:15
Ik ben een site (in flash) aan het maken voor een klant. Deze wil hier zelf in het kalendergedeelte evenementen posten. (Deze moeten dan ook nog eens chronologisch gerangschikt worden.) Maar mijn vraag is vooral hoe ik die klant content in die flash kan laten krijgen.
- Gewoon een link in dezelfde movie steken met een passwoord en gebruikesnaam en dan een paar invulvelden?
- Nu werken ze met php, ze vullen wat velden in en later staat dat natuurlijk in een andere pagina, maar ik ben een beetje vies van php...
En zo'n goede flashfreak ben ik niet dat ik cms systemen enz... kan schrijven.
Wat zijn de mogelijkheden?
Alvast erg bedankt!
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %470 %2006, 11:18
Maak je gebruik van een database of xml voor data opslag? Of moet het juist zoiets worden?
Maak je gebruik van een server-side scripting taal, zoals PHP, ASP, CF o.i.d.?
Heb je kennis van database talen (SQL based), xml en/of server-side scripting talen?
Trax
%Europe/Berlin %485 %2006, 11:38
Maak je gebruik van een database of xml voor data opslag? Of moet het juist zoiets worden?
Heb je kennis van database talen (SQL based), xml en/of server-side scripting talen?
Het moet net zoiets worden. Ik heb een beetje kennis van php en xml.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %536 %2006, 12:52
Als er alleen maar een evenementen kalender in beheerd moet kunnen worden zou ik toch iets maken in Flash dat een XML bestandje aanroept. Je zou dan ook Flash kunnen gebruiken om dit te beheren maar dan heb je wel PHP nodig om die XML aan te kunnen passen.
Trax
%Europe/Berlin %561 %2006, 13:28
Mja, nu geef je me wel goede raad, waarvoor bedankt. Maar ik sta nog steeds nergens.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %570 %2006, 13:41
Mja, nu geef je me wel goede raad, waarvoor bedankt. Maar ik sta nog steeds nergens.Heheh... ja nu zul je dit moeten combineren tot iets wat werkt. Scripts om XML uit te lezen moeten wel op het forum te vinden zijn, en het ligt er aan welke versie van PHP je gebruikt maar anders kan je de PHP DOM of PHP xmlparser of de PHP file instructies gebruiken om een XML op te slaan vanuit een PHP file. Deze PHP file roep je dan vanuit Flash aan via het LoadVars object. Mocht je willen werken met een username en wachtwoord in je Flash dan moet je deze niet opslaan in je Flashmovie maar het liefst in een database aangezien dat het veiligst is, je zou het ook in een xml kunnen opslaan maar dan wel deze xml opslaan buiten de webroot.
Zie voor die beveiligingtechnieken ook: http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=4936
Trax
%Europe/Berlin %574 %2006, 13:47
Man man, dit gaat ineens toch wel mijn petje te boven lijkt me. Ik hou dit als plan B en zoek verder naar nog meer mogelijkheden.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %585 %2006, 14:02
Man man, dit gaat ineens toch wel mijn petje te boven lijkt me. Ik hou dit als plan B en zoek verder naar nog meer mogelijkheden.Hmmm...tja een simpelere methode zou ik ook even niet weten, hoewel een database in jou geval misschien simpeler kan zijn. Maar misschien dat iemand anders nog een ideetje hebt. Succes in ieder geval.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %612 %2006, 14:42
1 simpele oplossing zou zijn om de mensen met xml te laten werken. Dan heb je geen php nodig. maar dan gaan ze er inweze qua gebruiksgemak alleen maar op achteruit
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %641 %2006, 15:23
1 simpele oplossing zou zijn om de mensen met xml te laten werken. Dan heb je geen php nodig. maar dan gaan ze er inweze qua gebruiksgemak alleen maar op achteruitJa uiteraard maar dat is natuurlijk eigenlijk geen goede oplossing voor de situatie, aangezien deze mensen waarschijnlijk dat formulier gewent zijn en misschien wel helemaal niks van XML afweten. Maar het valt altijd te proberen als je het tegenover een 'meerprijs' neerzet ;)
monkeydancer
%Europe/Berlin %541 %2006, 13:00
Waarom niet gewoon php? Gebruik je flash gewoon als de bovenliggende interface ipv. html.
Is toch niet zo moeilijk? Ik heb ook zo een dynamische flash site op kunnen maken.
Dus maak eerst gewoon de formulieren in flash, geef ze de correcte variabelen mee gebruik je loadvars onder actionscript. De cms hoef je dan maar een klein beetje aan te passen van de klant. (gewoon in php maken)
Ik ben ook vies van php (beginner) maar in de tutorial sectie staan wel hele goede tutorials. Ik heb het eigenlijk gewoon daaruit geplukt.
Het is bijna niet te vermijden om php te gebruiken. Ik neem aan dat je zoekt naar de beste oplossing voor je klant en niet naar de gemakkelijkste en snelste. Dit is natuurlijk erg pittig voor je, maar misschien kun je het ook als een uitdaging zien. ;)
De gebruiker staat immers centraal bij de ontwikkeling van een applicatie/website.
fons
%Europe/Berlin %578 %2006, 13:52
Als de klant zelf moet kunnen updaten is het een "dynamische" site.
Een dynamische site maakt gebruik van een database. (dynamisch wordt in deze context vaak verward met dingen die bewegen)
Hou er rekening mee dat klanten meestal geen kennis hebben van wat er achter een site zit, xml, php, database, ... De meeste klanten kennen Word en het CMS moet even simpel zijn.
Dus als ik jou was zou ik gewoon met een simpel tabelletje in een DB, wat PHP of een andere script taal werken. Dit is echt niet zo moeilijk, even je tanden inzetten en het is klaar.
En het belangrijkste, misschien, is dat je dat dan ook weer kent, das geeft toch altijd voldoening.
En voor de toekomst kun je verder gaan met zo'n systeem en je klanten meer aanbieden en dus MEER verdienen ;)
Trax
%Europe/Berlin %615 %2006, 14:45
Inderdaad, ik heb een redelijk goed systeem gemaakt vind ik nu op basis van de hints die jullie mij gegeven hebben. Nu staat er echter weer iets nieuws klaar, dus je hoort nog van me (waarschijnlijk) ;)
thx guys
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.