PDA

Volledige versie bekijken : Video in flash maar dan even anders ;-)

dedj
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:05
Hey Luitjes ik zit met een dillema, wellicht dat jullie ervaring mij verder kan helpen.
Ik ben met een site bezig maar wil een film opname gebruiken in de layout dmv flash.

Zie het voor je, je hebt een achtergrond compleet in flash met effecten, hierin wil je een mannetje (echte film) laten rondlopen zonder datje zen achtergrond ziet.
Nu is dat wel te regelen dmv een groen doek en pinnacle studio plus maar nu wil ik die transparantie ook toepassen in de flash file..

iemand tips?

Flashgirl
%Europe/Berlin %031 %2005, 01:45
Het is op dit moment nog niet mogelijk om video's met transparate delen in Flash te tonen. Ik kan me herinneren dat ik ergens heb gelezen dat de nieuwe versie van Flash dit wel zal toelaten! Het zou dus mooi zijn als je de kans hebt om daarop te wachten...

De enige andere optie voor dit moment is dat je géén videobestand in Flash zet, maar een plaatjesreeks in het bestandsformaat .png. Je kunt hiermee qua bestandsgrootte alle kanten uit, het is een kwestie van knutselen bij de Publish Settings. Het PNG formaat biedt de mogelijkheid om (gedeeltelijk of volledig) transparant te zijn, en is stukken mooier voor foto's dan .gif. Het is trouwens altijd aan te raden om png's te gebruiken binnen Flash (behalve bij pixelart).

matzo
%Europe/Berlin %465 %2005, 12:10
je kunt op een nieuwe layer een mask maken. dat werkt heb ik voor mijn schooljournaal gedaan, maar een die beter was qua transparantie. Pinnacle studio plus, maar ik had geen zin om al die menu'tjes af te bekijken want van pinnacle ken ik niks