PDA

Volledige versie bekijken : Preloader laat niks zien

Trax
%Europe/Berlin %355 %2006, 08:32
Ja nog maar eens over een preloader. Ik heb daar al zo dikwijls mee geprutst dat ik er voortaan zelfs geen gebruik.
Ik heb al diverse tutorials gedaan en met succes blijkt, want als ik ze test in Flash (ctrl+enter en dan nogmaals ctrl+enter) zie ik de procenten mooi oplopen.
Als ik echter de movie exporteer en in een site zet, die upload en op het internet ga bekijken, dan staar ik gewoon een paar seconden naar een wit vlak en dan pas komt de content ineens. Ik zie dus nooit een preloader. Hoe komt dit!? Ik vraag me dit echt al heel lang af en nog nooit heb ik hier een oplossing voor kunnen vinden. Waar zit die preloader??? :@

Alvast bedankt!

TheDutch
%Europe/Berlin %358 %2006, 08:36
Trax, zonder code of voorbeeld FLA kunnen wij ook weinig. Is je Flash Player in je browser wel de Flash Player waarvoor je je movie hebt gepublished?

Trax
%Europe/Berlin %363 %2006, 08:43
Sorry, mijn schuld. Ik voel me hier echt dom bij btw.

Er staat een dynamisch tekstveld op de 1ste frame op mijn stage.
De var noemt laadtxt.

Op frame 1:

totaal = _root.getBytesTotal();
geladen = _root.getBytesLoaded();
procent = Math.round(geladen/totaal*100);
laadtxt = "Een ogenblik aub, momenteel " + procent +"% geladen...";
if(procent eq 100){
_root.gotoAndPlay(3);
}

Op frame 2:
gotoAndPlay(1);

Op frame 3:
De 'site' en alle rest met een paar prentjes en stuff...

Hoe kan ik exporteren zodat dit in elke player werkt? Of gaat dit niet en moet ik iedereen verpicht bijvoorbeeld player 8 laten gebruiken?

erikvanhouten
%Europe/Berlin %483 %2006, 11:35
Exporteer naar flash 6, dat heeft bijna iedereen wel, zit ook (dacht ik) standaard bij windows.. Of je kan een openingspagina maken waar je de download link zet voor flash 8. Maar weet van de gemiddelde internetter dat ie dan al afhaakt.
Dit lijkt me trouwens niet een flash 8 vereiste. dus exporteren naar 6 is prima.
Bij exporteren wortd ook aangegeven als "opgenomen" toepassingen niet afgespeeld kunnen worden in oudere players. groet