PDA

Volledige versie bekijken : Leek op Flashgebied

Hollandicus
%Europe/Berlin %863 %2006, 20:43
Hallo,

Ik ben in principe een leek op het gebied van Flash, al heb ik wel enige ervaring met photoshop hetgeen er qua opzet wel wat weg van heeft. Normaliter bouw ik mijn websites met Frontpage, maar dit ziet er wat amateuristisch uit. Nu heb ik een vraag omtrent Flash.

Kun je met flash slechts afbeeldingen en filmpjes creëren of kun je er ook gelijk een website mee maken of verloopt dit weer via een ander type programma als frontpage? Ik ben in ieder geval van plan om het handboek voor flash 8 te halen, zodat ik in ieder geval de basis leer begrijpen. Ik hoop dat iemand mij hiero in ieder geval alvast wat op weg kan helpen, zodat ik er alvast iets van weet. :)

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %869 %2006, 20:52
met flash kun je qua websites betreft een heleboel doen, je kunt er buttons mee maken, daar acties aan geven om door te gaan naar een andere pagina's je kunt er dingen inladen, en natuurlijk ook effecten en filmpjes toevoegen aan je website, je kunt er een enorme website mee maken. toch raad ik je toch aan om, als je een site in flash wilt maken, eerst te kijken wat je nou precies wilt, want als je rondgekeken hebt op internet zie je vaak dat sites zijn gemaakt met alleen elementen uit flash, dan kun je hem namelijk bij favorieten zetten enz zonder dat je meteen je hele pagina kwijt bent en weer opnieuw moet zoeken.
maar ik raad je ook zeker aan om ook met flash te gaan proberen, het kost even om het te leren maar dan heb je ook wat, en voor vragen kun je altijd hier terecht

Ea.Z
%Europe/Berlin %881 %2006, 21:09
he daar:)

ik heb in de tijd eens wat gepost met wat basis en uitleg over hoe flash in elkaar steekt..
lees deze post (http://www.flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=63715&postcount=3) eens door.
staat al een goede basis in denk ik... als je vragen hebt ben je al op de juiste plaats: FlashFocus :D (wel eerst eens proberen, en als het dan niet lukt, zijn er genoeg mensen op het forum die je wel verder kunnen helpen)

alvast veel succes:)