PDA

Volledige versie bekijken : Webcam opnemen en opslaan

Sharp
%Europe/Berlin %691 %2006, 16:36
Ik weet inmiddels dat het mogelijk is om een stukje van een webcam op te nemen en dit op te slaan. Ik ben op zoek naar iemand die dit voor mij kan programmeren.

Het is de bedoeling dat mijn bezoekers een stukje met hun webcam kunnen opnemen van een bepaald aantal seconden. Dit moet worden opgeslagen op de server.
Vervolgens moeten andere gebruikers dit kunnen bekijken, maar alleen als ze zijn ingelogd.
Als het kan wil ik daarna nog zelf een 'screenshot' willen bepalen om te gebruiken als thumbnail voor de video.
Het script moet zometeen gaan samenwerken met mijn huidige PHP script (ook voor de login controle), dus enig overleg is wel nodig.

Wie kan dit voor mij maken?
Ik dacht zelf aan een vergoeding van ongeveer 100 euro inclusief BTW.

p.s. ik ben ook opzoek naar een hoster voor dit scipt.

Dauntless
%Europe/Berlin %709 %2006, 17:01
Als je een hele opname wil opnemen, dan moet je Flash Media Server gaan gebruiken. Die licentie alleen al kost meer dan 100€ ... Je kan alles wel doorsturen via php met bitmapdata, maar dat gaat wel enkele minuten duren eer je een seconde of zo hebt opgeslagen ...

vectorboy
%Europe/Berlin %830 %2006, 19:55
Ik wil geen mensen van FF uitsluiten maar ik ken eigenlijk maar één site die het gebruikt namelijk www.collab.nl .
Je kan de eigenaar altijd even contacteren voor wat meer informatie over de servers, de licenties, het gebruiksgemak etc.

Veel succes!

vectorboy

Dauntless
%Europe/Berlin %896 %2006, 21:30
Collab doet dat met Unity en Flash Media Server (maar dan de oude versie, tenzij dat geupgrade is).

Overigens is de maker van Collab een nederlander :).

Er zijn dus nog wel meerdere sites die dat doen, maar ze hebben allemaal denk ik wel Media Server draaien.

Sharp
%Europe/Berlin %785 %2006, 18:50
Ja ik snap dat ik daar Flash Media Server voor nodig heb. Maar er zijn toch bedrijven die hosting aanbieden met Media Server?
Het gaat mij puur om het script.

Sharp
%Europe/Berlin %970 %2006, 23:17
Is er niemand die dit kan maken?