PDA

Volledige versie bekijken : Tekst die bij afspelen verdwijnen

Emile
%Europe/Berlin %631 %2005, 16:09
Kan iemand mij vertellen waarom teksten die scheef worden getrokken of geroteerd tijdens het afspelen verdwijnen? En.. mooier nog: weet iemand hoe ik dit kan voorkomen ZONDER de tekst met CTRL-Break te breaken.

:eek:

TheSilentWitness
%Europe/Berlin %639 %2005, 16:20
Dat komt waarschijnlijk omdat het font niet embed is.

Heb je bij je tekstvlakken static of dynamic staan?

Emile
%Europe/Berlin %650 %2005, 16:36
Het vreemde is, ik heb alles geprobeerd: static, dynamic en ook het vinkje "use device fonts" aan en uit gezet. Moet ik bij de settings misschien nog iets doen?

Rainman
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:52
Heb je misschien een fla file, want ik heb geprobeerd om het na te bootsen maar tot nu toe zonder succes.

Emile
%Europe/Berlin %748 %2005, 18:58
Hierbij een .Zip als bijlage.

Het enige wat ik met het 2e tekstje heb gedaan is een stukje roteren.

(alvast bedankt voor de moeite)

flashfreak
%Europe/Berlin %757 %2005, 19:10
raar, ik heb het jouwe gedownload en het gaat inderdaad niet, ik probeer hetzelf en het gaat, vreemd...

Emile
%Europe/Berlin %761 %2005, 19:17
als je het lettertype veranderd gaat het wel goed. :eek:
?? Dus als je de standaard lettertypes pakt, gaat het fout.. :confused: :confused:

Nu snap ik het helemaal niet meer....

expera
%Europe/Berlin %787 %2005, 19:53
Ik heb net van een ander geleerd hoe je dat oplost :D :) , je moet je fonts namelijk embedden, dat doe je door een tekstvak aan te klikken, bij properties --> character selecteer je een font die op je systeem staat. Waarschijnlijk gebruikt jou .fla een font die niet op je systeem staat, dat had ik namelijk ook met mijn intro (had ik van een gratis templates site afgehaald), je moet gewoon een font kiezen die wel op je systeem staat.

expera
%Europe/Berlin %790 %2005, 19:57
als je het lettertype veranderd gaat het wel goed.
Dat klopt, je .fla gebruikte eerst een font die niet op je systeem staat.

Nu snap ik het helemaal niet meer....
Je kunt ook standaard fonts gebruiken, zolang ze maar op je systeem staan

Emile
%Europe/Berlin %793 %2005, 20:02
Geweldig! :D :D

En weet je ook hoe ik deze _serif _sans etc. kan embedden in mijn movie? :cool:

Rainman
%Europe/Berlin %907 %2005, 22:47
Jazeker! :D
Dan moet je er even een dynamisch tekstveld van maken en dan klik je bij Properties op "Character...", dan klik je Specify Ranges aan en dan kun je daar aangeven welke letters en tekens je wilt toevoegen (en dus embedden). Meestal moet je de eerste 4 regels toevoegen (upper- en lowercase, numerals en punctuation). Of als je de text wil houden zoals hij nu staat klik je op "Auto Fill". Dan voegt hij alleen de letters toe die je nu hebt gebruikt, dat scheelt ook weer in bestandgrootte.

Emile
%Europe/Berlin %915 %2005, 22:59
:D :D :D :D Daar zat hem de kneep, je krijgt het boxje alleen als je hem dynamisch maakt.

Thanks! :)