PDA

Volledige versie bekijken : logodesign

object
%Europe/Berlin %670 %2005, 17:05
Nieuw project!!!! Project - underground!!
Nu ben ik aan het zoeken naar een logoke...

ideen? hints?

http://www.coniglio.be/media/logodesign.jpg

Flashingback
%Europe/Berlin %681 %2005, 17:20
Het is weer op zen object's (goed dus) kvind die laatste met de veeg wel kewl ze zijn eigenlijk allemaal heel goed.

TheSilentWitness
%Europe/Berlin %681 %2005, 17:21
Ik vind de drie koppen met project underground eronder het beste, maar ze zijn idd allemaal heel goed

Vinc
%Europe/Berlin %682 %2005, 17:22
Wow, ze zijn allemaal erg mooi..

Ik vind de middelste, met de schuine lijnen waar 'project underground' op staat het vetste..

urb
%Europe/Berlin %766 %2005, 19:24
Onzin jongens! natuurlijk zijn ze niet allemaal goed, jullie vinden ze allemaal mooi, maar goed is een groot woord. Ik vind de meeste ook leuk, maar achter een logo zit veel meer dan een gevoelsmatige keuze.

Een logo kun je ook niet zo een twee drie maken (in het algemeen ;)). Een logo vertegenwoordigd een bedrijf of bijvoorbeeld product, het is een punt van herkenning en (onbewust) vertrouwen.

stop is met dat nutteloze 'ik vind het wel mooi gepost', ondersteun je posts!

Wij kunnen dus eigenlijk weinig zeggen object, wil je proberen iets specifieker aan te geven waarvoor je een logo aan het maken bent, met 'project-underground' kunnen wij niet zoveel ;)

flor!s
%Europe/Berlin %922 %2005, 23:08
Misschien kun je het hoofd plaatsen voor een Underground bordje (weetjwel - cirkel met balkje - zoals de Tube in londen) Mooie typografie btw

refresh
%Europe/Berlin %937 %2005, 23:30
ik kan niet kiezen :P

object
%Europe/Berlin %946 %2005, 23:43
Project underground gaat een soort van Factory worden van Design / Webdesign / music / comics / Flash / 3d etc. Een project waar we met enkelen aan gaan werken.
Ik denk max 15 man en niet meer. Een soort van gemeenschappelijk portfolio.
De bedoeling is nu nog non-commerciel maar later kan dat groeien tot een uitvalbasis voor als we ons 100 procent gaan concentrere op ons freelance-werk.

urb
%Europe/Berlin %980 %2005, 00:32
In dat geval zou ik me afvragen of je de goede kant opgaat. De stijl en sfeer die deze logo's uitstralen zijn erg gebaseerd op jouw eigen stijl. Omdat project-underground een (soort van) gezamelijke portfolio gaat worden zou je moeten proberen van je eigen stijl af te stappen.

Ik zou persoonlijk het hele vector-principe even achter wegen laten, omdat ik dit vrij kitcherig vind overkomen.

succes

Nov1
%Europe/Berlin %981 %2005, 00:33
Ik vindt diegene met het hoofdje los vrijstaand het mooist.

Al moet ik wel zeggen dat het niet zo'n heel karakteristiek hoofdje ist.

object
%Europe/Berlin %990 %2005, 00:45
In dat geval zou ik me afvragen of je de goede kant opgaat. De stijl en sfeer die deze logo's uitstralen zijn erg gebaseerd op jouw eigen stijl. Omdat project-underground een (soort van) gezamelijke portfolio gaat worden zou je moeten proberen van je eigen stijl af te stappen.

Ik zou persoonlijk het hele vector-principe even achter wegen laten, omdat ik dit vrij kitcherig vind overkomen.

succes

Van mijn stijl afstappen dus....en dan verder gaan in welke stijl? En logos die niet vector zijn...zijn meestal crap in use voor later projecten...

trashpuppy
%Europe/Berlin %426 %2005, 11:14
het enige rode logo...

das wel de beste :)

het geeft mooier de info weer die het woordmerk ook weergeeft.

die 3 hoofdjes zijn nikszeggend ...

behived
%Europe/Berlin %445 %2005, 11:41
@ urb
afraden om vectorieel te gaan zonder een deftige uitleg te geven... kitcherig? nogal vage term om alles wat vectorieel is van tafel te vegen....
zoals object aangeeft: niet-vectoriele logo's geven veel beperkingen wanneer je je logo in andere projecten gaat verwerken...
je hebt wel gelijk als je zegt dat een logo meer is dan alleen maar een leuk plaatje...

Bas!
%Europe/Berlin %463 %2005, 12:07
Professioneel (en ook vooral praktisch) gezien móet een logo wel vector zijn.
In elk formaat moet het logo te gebruiken zijn en bij een pixel-logo wordt dat erg lastig! (tenzij je hem de allereerste keer CMYK, 300dpi & 50000 x 50000 opslaat)

Inderdaad zou ik even van het poppie afstappen en misschien verder gaan met dat mannetje in rood... (hij komt ook niet zo vriendelijk over...) :)

Suc6 ermee!

Mitch
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:55
Het alleen hoofdstaand hoofdje lijkt mij het best. Keep it simpel, in de header of waar dan ook kan je er iets speciaals mee doen. Maar soms ergens een simpel klein logo posten is toch ook belangrijk.

urb
%Europe/Berlin %785 %2005, 19:50
Ja, vector-logo's zijn inderdaad erg lastig bij bijvoorbeeld tweekleurig drukken. Ik heb echter het idee gekregen dat het logo alleen voor digitaal gebruik bedoeld is, maar ik kan er uiteraard helemaal naast zitten.

Als je aan mij vraagt welke stijl je anders moet gebruiken (dan je eigen stijl), vind ik je wel heel wanhopig overkomen ;). Probeer is iets nieuws zou ik zeggen, probeer een combo te maken van de stijlen die de overige mensen hebben die meedoen aan het project of probeer een hele nieuwe stijl te creeeren die over ieder van jullie iets zegt.

succes
(dit is geen commentaar he, maar positieve feedback waar je wellicht iets mee kunt:))

Superjoep
%Europe/Berlin %902 %2005, 22:40
Het zijn hele mooie beelden. Maar voor mij niet meer dan dat.
Voordat ik je uitleg in een latere post las had ik het volgende gevoel over het logo:
Ik dacht dat het stond voor iets wat duister was. Misschien een groot feest met hardere muziek. De beelden stralen gevaar en duister uit naar mijn mening.

Ik ga je niet vertellen hoe je dit moet aanpakken, dat weet jij beter dan ik. Maar wat ik wel kan aanbevelen is eens voor je zelf na te gaan (en opschrijven) waar jullie mee geassocieerd willen worden. Het lijkt mij dat jullie een groep creatieve samenwerkende personen zijn. Die toch ook weer als individu te beschouwen zijn.
Daarom vind ik de drie hoofdjes in de zin van "samen" wel goed. Ze kijken alleen zo boos/onvriendelijk, dat ik dus absoluut niet dacht aan een creatief project.

Dus ik zou kijken waar jullie voor (willen) staan. En wat voor vormen en kleuren daarbij horen.

Nogmaals, ik weet echt wel dat je weet waar je mee bezig bent. Waarschijnlijk heb je wat ik aanbeveel al lang gedaan, maar misschien kun je er ook iets mee.
Ik zou in ieder geval niet met 1 van deze logo's doorgaan. Ze komen heel anders over dan het verhaal wat achter het project zit.

object
%Europe/Berlin %561 %2005, 14:29
Mja, dat klopt idd, maar we gaan allemaal n logoke maken en daar n mix van maken. Ik van mijn kant wil idd een bepaalde "dark, underground / street " sfeertje weergeven.

Wat die toepasselijkheid aangaat hangt er ook vanaf op wat je je wil concentreren.
The "underground" part of eerder het "project / design/ vereniging" part...of zie ik dat verkeerd?

thanx for the reply's anyway