PDA

Volledige versie bekijken : gotoAndStop in linkage

Larsvu
%Europe/Berlin %616 %2005, 15:47
Mijn eerste onderwerp :P

Weet iemand hoe je direct een gotoAndStop(nr) kan aanroepen in een linkage var?
Dus, ik heb een movieclip met de linkage naam "bold". Deze gebruik ik weer voor een Button.icon. Deze accepteerd (naar mijn weten) alleen maar linkage namen. Nu wil ik dus een linkagenaam.gotoAndStop(nr) gebruiken (of iets dergelijks).

Iemand enig idee?
Met een attachmovie gaat het denk ik niet werken (of toch).

Roenes
%Europe/Berlin %625 %2005, 16:00
Ik snap totaal niet waar je heen wilt. Zou je het met iets meer woorden kunnen uitleggen? :)

Folkert
%Europe/Berlin %626 %2005, 16:01
je kan die clip los attachen als je hem nodig hebt ;)

Larsvu
%Europe/Berlin %631 %2005, 16:09
Wat ik wil bereiken is om een Button component een andere uitstraling te geven. Ik wil dit niet doen door in die component class te gaan wroeten (teveel werk).
Ik heb nu de Button.icon parameter ontdekt. Hiermee kun je een symbol in of op de button plakken. Als je deze nu groter of net zo groot als de button component maakt, dan scheelt dat veel werk.

Nu wil ik dat wanneer je over de button gaat, dat die movieclip in mijn library naar frame 2 gaat.

button.onRollOver = function() {
linkage.gotoAndStop(2);
};

daarvoor gaf ik de button deze code

button.icon = "linkage"

nu moet ik er dus voor zorgen dat die linkage.gotoAndplay(2) gaat werken.

Folkert
%Europe/Berlin %633 %2005, 16:11
ah dat gaat vrees ik niet werken ;) zo, ik dacht dat je enkel dat clippie los van je icon nodig had. Leuke vraag trouwens.
Je zal makkelijker een gewone movieclip maken welke je van de 'button' code voorziet , lijkt me, maar goed ik test even wat mee.

Larsvu
%Europe/Berlin %637 %2005, 16:17
Ik heb wel een oplossing, maar die is minder mooi.

kijk maar naar deze code
linkage namen zijn:
"but"
"but_over"

button.icon = "but";
button.onRollOver = function() {
button.icon = "but_over";
};

maar met die gotoAndPlay kun je de library mooi schoon houden (mensen.... zucht)

Roenes
%Europe/Berlin %642 %2005, 16:25
maar met die gotoAndPlay kun je de library mooi schoon houden (mensen.... zucht)Je kunt toch alle mc's/plaatjes die met de button te maken hebben in 1 map zetten in je library. Dan hou je die ook mooi schoon en heb je alle plaatjes bij elkaar :)

Larsvu
%Europe/Berlin %643 %2005, 16:27
Vind ik toch minder mooi :p

Roenes
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:27
Klopt, maar ik zou zo ook geen andere mogelijkheid weten :)

Larsvu
%Europe/Berlin %646 %2005, 16:30
Ik denk dat het misschien iets met de prototype functie is. Maar ik ben nog geen expert met die functie.

Roenes
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:51
Volgens mij kun je aan de button component niet komen met een proto. Wat je nog wel zou kunnen doen is het volgende:

aangezien je icon even groot is als de button zou je ook gewoon een mc kunnen gebruiken als button zodat je die hele component buiten beschouwing laat. Je zat dan een rollOver en rollOut effect in de mc die van frame verspringt op het juiste moment. Dan hou je alles in 1 mc.

Of wil je perse de Button component gebruiken? :)

Larsvu
%Europe/Berlin %663 %2005, 16:54
Die Button component heb ik nodig. Ik heb er namelijk een eventListener aan zitten.
Die roept vervolgens weer een evt.target._name aan. En die evt is een Object.
Dus ik denk niet dat een moviecluip gaat werken :(
Heb daar nl ook al naar gekeken.

Roenes
%Europe/Berlin %666 %2005, 17:00
Dat is op zich geen probleem. Die evt is idd een Object met wat relevante informatie over de geklikte button. Als je alleen de naam nodig hebt kun je die ook oproepen van een mc:
mc._name;
Dus volgens mij kun je hetzelfde doen met een MC. Dat event hang je dan gewoon aan de onRelease/onPress van de button :)

Larsvu
%Europe/Berlin %670 %2005, 17:05
Ik maak ook gebruik van een combobox. Die wil weer die evt.target.selectedItem weten.

Roenes
%Europe/Berlin %693 %2005, 17:39
Ik maak ook gebruik van een combobox. Die wil weer die evt.target.selectedItem weten.Maar die heeft toch weer z'n eigen eventListener? Of zie ik dat verkeerd?

Anyway, met de button component kan het ook, maar dan zal het dus niet lukken om een mc die in de library staat te laten verspringen van frame :)