PDA

Volledige versie bekijken : 2x gebruiken van ease in 1 flashbestand

Angela Steevens
%Europe/Berlin %715 %2005, 18:10
ik heb een paar weken geleden op flashfocus de hulp gehad bij het maken van een ease in de hoofdnavigatie van een website. (horizontaal)
dat is me gelukt.

nu wil ik alleen graag dat voor 1 onderdeel van de hoofdnavigatie welke ook uit meerdere pagina's bestaat, hier ook een ease wordt gebruikt. (verticaal)

ik heb het al zo ingesteld, zoals het mij lijkt dat het moet werken. maar helaas werkt het niet.
zou iemand me kunnen helpen?

hier mijn bestand: http://www.ikbenblond.com/vdstar/ontwerp12.html

de hoofdnavigatie heeft de actionsscript op de root staan, met daarbij gebruik makend van de MC totaalVlak (waarin alle pagina's staan)
en voor de ease voor de projecten (4e button) heb ik de MC totaalVlak1 aangemaakt.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Angela

Valcon
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:13
De link lijkt niet te werken. Verder is het mss ook handiger als je wat code zou posten en/of de fla file zou geven...

Stuf
%Europe/Berlin %735 %2005, 18:38
hey angela,

je kunt het easing zo vaak gebruiken als je wilt ..
zet idd.. de .fla maar online.. dan kan ik je zo zeggen wat je moet doen..

Angela Steevens
%Europe/Berlin %741 %2005, 18:47
http://www.ikbenblond.com/vdstar/ontwerp12.rar

sorry

Valcon
%Europe/Berlin %971 %2005, 00:19
Best ook de as class (k weet het ik kan zagen :D )

Stuf
%Europe/Berlin %057 %2005, 02:22
hey angela..

wat moet totaalVlak1 precies doen? Wil je dat even uitleggen?

..en het beste kun je de code van die plaatjes (..van vlak4) gewoon in het eerste frame zetten op de _root. Dat maakt het allemaal stukken overzichtelijker..

Stuf
%Europe/Berlin %057 %2005, 02:23
@valcon:
http://laco.wz.cz/tween/

Angela Steevens
%Europe/Berlin %377 %2005, 10:03
totaalVlak 1, is eigenlijk een MC met daarin alle pagina's die onder projecten valt.
En tussen deze pagina's moet dan dus verticaal een ease zitten, binnen projecten.

Stuf
%Europe/Berlin %475 %2005, 12:25
..ik zal wanneer ik vanavond thuis ben er even naar kijken..
mag ik bepaalde dingen veranderen? aan je .fla file?

Angela Steevens
%Europe/Berlin %598 %2005, 15:21
natuurlijk, vind het al heel fijn dat je me wil helpen.
bedankt alvast.

Stuf
%Europe/Berlin %850 %2005, 21:24
dag angela..

is dit wat je bedoelde?

http://members.home.nl/stefnitert/flashfocus/ontwerp13.fla

gr. stef

Angela Steevens
%Europe/Berlin %345 %2005, 09:17
ah heel netjes, alleen wil ik zelf nog wel eventjes ervoor zorgen, net als bij de horizontale ease, dat je ziet dat je over de pagina's rolt, nu gaat het verticale me nog iets te snel, en lijken ze niet onder elkaar te liggen.

Kun je mij wat uitleg geven van de actionscript?

Bedankt

Stuf
%Europe/Berlin %490 %2005, 12:46
hey angela..

het vlak van schuttingen moet idd nog beter worden uitgelijnd.. het x coordinaat moet op 0.0 pixels gezet worden.. hij staat nu op -2.0

en wat de snelheid betreft..

bij de functies van de submenu's kun dan het beste een andere variable voor de tijd aanmaken..

dus zoiets als...

var time2 = 2.5;

_root.vlak_binsbergen.terug.onRelease = function(){ _root.vlak_binsbergen.tween(y, go_vlakback, time2, ease);
}
_root.vlak_schuttingen.terug.onRelease = function(){
_root.vlak_schuttingen.tween(y, go_vlakback, time2, ease);
}
//aanroepen van submenu's

_root.totaalVlak.vlak4.binsbergen.onRelease = function (){
_root.vlak_binsbergen.tween(y, go_vlak, time2, ease)
}
_root.totaalVlak.vlak4.schuttingen.onRelease = function (){
_root.vlak_schuttingen.tween(y, go_vlak, time2, ease)
}

..en andere optie is bij het verwijderen van de submenu's een andere ease te nemen..
"easeoutExpo" begint namelijk snel en eindigt langzaam.. .. je zou bijv. easeinExpo kunnen proberen..

Angela Steevens
%Europe/Berlin %902 %2005, 22:39
wat ik nog niet goed begrijp is dat ik voor de 2e serie maar 1x de plaatsbepaling zie:

var go_content1 = -2010;
var go_content2 = -3078;
var go_content3 = -4146;
var go_content4 = -5214;
var go_content5 = -6282;

var go_vlak = 155; //submenu heen
var go_vlakback = -604; // terug

Terwijl je ziet dat er van de eerste serie 5 plaatsbepalingen zijn.
Moet ik gewoon een go_vlakback1 t/m 10 aanmaken?

Stuf
%Europe/Berlin %123 %2005, 03:57
wat ik nog niet goed begrijp is dat ik voor de 2e serie maar 1x de plaatsbepaling zie:

var go_content1 = -2010;
var go_content2 = -3078;
var go_content3 = -4146;
var go_content4 = -5214;
var go_content5 = -6282;

var go_vlak = 155; //submenu heen
var go_vlakback = -604; // terug

Terwijl je ziet dat er van de eerste serie 5 plaatsbepalingen zijn.
Moet ik gewoon een go_vlakback1 t/m 10 aanmaken?

hey angela..

dat is niet nodig..

de go_content variabelen zijn voor de totaalVlak. Die moet immers steeds naar een andere positie gebracht worden..
De subvlakken daarentegen, zitten niet in een MC maar worden om de beurten naar één vast punt gebracht, en vervolgens weer terug naar oorspronkelijke punt.. (go_vlak & go_vlakback).
Daarom heb je hier maar 2 variabelen nodig, die je steeds opnieuw kunt aanroepen.

Het enige wat je maar hoeft te doen is meer subvlakken maken, foto's naar mc's converteren, het script van de andere buttons kopieren en daar alleen maar de instance names van veranderen..

Duidelijk?
zo niet... probeer ik het nog eens..

*edit:
Vergeet trouwens niet om bij de rest van de subvlakken de code die achter "terug" hangt (dus bij go_vlakback) ook in MC1 t/m 5 te zetten. Anders ziet de gebruiker de content niet meer wanneer hij op het menu klikt als hij niet eerst op "terug" heeft gedrukt.
De bedoeling is dus dat de subvlak ook weggaat als het hoofdmenu gebruikt wordt. Bij de eerste twee vlakken heb ik het voorgedaan.. (de 2e en 3e regel van MC1-5)

Angela Steevens
%Europe/Berlin %363 %2005, 09:43
ik snap nogsteeds niet helemaal wat ik nu allemaal moet doen om voor onder projecten een nieuwe pagina aan te maken.

je hebt er boven de orginele stage nu 2 onder elkaar staan, maar ik kan daar niet veel verder gaan omdat ik dan over de stage kom met die pagina's.
maar wat moet ik in de code nu allemaal veranderen om die pagina's te verplaatsen, en er meer pagina's aan toe te voegen, in totaal 6 nu?

Stuf
%Europe/Berlin %763 %2005, 19:19
hey..

zo'n subvlak kun je heel simpel dupliceren in je library.. vervolgens sleep je hm op die andere vlakken (alleen de x-pos is belangrijk... de y- positie niet) .. en verander je de inhoud van die mc.. geef hm een andere instance name (bijv. vlak_waalwijk) en kopieer de stukjes code van de andere vlakken.. en verander daar ook de instance names..

vb.

_root.totaalVlak.vlak4.binsbergen.onRelease = function (){
_root.vlak_binsbergen.tween(y, go_vlak, time, ease)
}

kopieer deze code en verander de instance name van de "MCbutton" (in dit geval "binsbergen") naar "waalwijk". Je moet natuurlijk wel bij die foto van waalwijk, de instance name "waalwijk" zetten.

_root.totaalVlak.vlak4.waalwijk.onRelease = function (){
_root.vlak_waalwijk.tween(y, go_vlak, time, ease)
}

De subvlakken kun je dus gewoon op elkaar leggen.. ze liggen toch buiten beeld.. zolang de x-pos maar 0,0 is. Mocht je het allemaal niet goed kunnen overzien zet dan je stage op 50% "ctrl -" .. daardoor krijg je meer overzicht..

Mocht je hier nog niet uitkomen.. laat het me dan even weten.. dan zal ik het weer voordoen dmv de .fla..

Angela Steevens
%Europe/Berlin %365 %2005, 09:45
www.ikbenblond.com/ontwerp15.rar

ik heb hem nu een heel end goed werkende, alleen de terug buttons op waalwijk, nederhemert, loevestein en tilburg werken nog niet.

en zou je eens willen kijken naar de terug klap van die pagina's. terug naar boven schuiven dus. dat gaat heel erg snel, en dat zou ik wel iets minder snel willen hebben.

iig heel erg bedankt, het is me gelukt met jou hulp!

Angela

Stuf
%Europe/Berlin %473 %2005, 12:21
Als er iets niet werkt is het checken van de paden het eerste wat ik doe..
je had in je script een aantal instance names niet veranderd.. ze stonden nog op schuttingen..
kleinigheidje dus..

voor het terug schuiven heb ik een nieuwe variabele aangemaakt..

ontwerp15 (http://members.home.nl/stefnitert/flashfocus/ontwerp15.rar)

succes ermee...