Volledige versie bekijken : DVD's frame by frame afspelen
Flashgirl
%Europe/Berlin %983 %2006, 23:36
Ik heb een vraag over het afspelen van DVD's. Ik ben op zoek naar een programma (een DVD player programma of eventueel screencapture programma) waarmee ik delen van DVD's frame voor frame kan afspelen.
Eigenlijk wil ik ongeveer kunnen doen wat in QuickTime Player kan: Met de pijltjestoetsen kun je daarin navigeren tussen frames. Iedere keer als je het rechter pijltje indrukt zie je een volgend beeldje, en iedere keer als je het linkerpijltje intoetst krijg je het vorige frame te zien. En zo kun je gemakkelijk door een stukje video heen scrollen op je eigen tempo. Ik ben op zoek naar iets gelijkaardigs voor het afspelen van DVD's. Weet iemand een (liefst gratis) DVD afspeel programma dat deze mogelijkheid heeft?
Een andere mogelijkheid is misschien een screencapturing programma waarmee ik stukjes uit DVD films kan "opnemen" en daarna met QuickTime frame voor frame kan bekijken. Als iemand zo'n soort programma kent hoor ik graag de gouden tip en ervaringen.
Hartelijk bedankt!
Neuro
%Europe/Berlin %002 %2006, 00:02
je kan je dvd eventueel wel importeren met een video editing programa (het gaat volgens mij zelf met movie maker ) en daarmee weer omzetten naar quicktime of rechtstreeks in je editing programma bekijken.
en met de meeste dvd spelers kan je je film ook frame per frame bekijken(met de mijne toch) :)
Flashgirl
%Europe/Berlin %058 %2006, 01:24
je kan je dvd eventueel wel importeren met een video editing programa (het gaat volgens mij zelf met movie maker ) en daarmee weer omzetten naar quicktime of rechtstreeks in je editing programma bekijken.
Hoe gaat dit in zijn werk? Het gaat om gekochte, commerciële DVD's. Niet om zelf gebrande video. Op DVD's staan allerlei bestanden die ik niet kan thuisbrengen. Welk soort bestand moet ik hebben?
Overigens lijkt het me erg omslachtig om een complete scene (of zelfs hele film?) te moeten importeren voor het bekijken van 15 á 20 beeldjes :P .
en met de meeste dvd spelers kan je je film ook frame per frame bekijken(met de mijne toch) :)
Ik heb hier twee players (ik kreeg ze bij mijn computer) en beide spelers kunnen dit niet... :( Welke gebruik jij?
Neuro
%Europe/Berlin %116 %2006, 02:47
normaal werken dvds met een combinatie van een inf en een vob file. Maar een iets wat behoorlijk editing programa herkent die vanzelf. Als het om een resente commerciele dvd gaat is er meestal nog een beveiliging tegen copieeren. Maar er zijn genoeg tools te vinden om dit te omzeilen. googel maar eens op "dvd ripper"
reken wel op enkele gigabite diskspace en een uurtje werk
maar de eenvoudigste manier (en legale) is dit op je dvd speler te bekijken (ik bedoel een gewone dvd speler voor in de tv ;) ). meestal moet je eerst op pauze drukken en waneer je dan op verder/terugspoelen drukt gaat hij een frame verder/terug. Ik heb een oude (-5jaar) sony waar dat perfect mee gaat. :)
Flashgirl
%Europe/Berlin %483 %2006, 11:36
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord, Neuro.
Optie één is niet handig voor me, dat kost te veel tijd en is omslachtig (en zelfs een beetje illegaal zoals je ook aangaf ;) ). Ik wil als ik films kijk gewoon heel vaak kleine stukjes beeldje voor beeldje bekijken, en dan weer verder :) .
De tweede optie, afspelen op een DVD speler op tv, is ook niet wat ik zoek. Ik wil echt op mijn computer kunnen werken :) ...
Weet iemand anders een programma waarmee het wel kan?
ninetynine
%Europe/Berlin %517 %2006, 12:25
Importeer je dvd , en save hem als ... bv avi
En gebruik dan : Camtasia studio (http://www.techsmith.com/camtasia.asp) (hiermeer kan je zo scrollen tussen frames enzo)
als je screenshots wil zien voeg me even toe op msn ofzo ...
(overigens : Camtasia studio bevat zelf een capture programma)
kH_
%Europe/Berlin %585 %2006, 14:02
Wat een omslachtig gedoe allemaal zeg. Normale softwarematige DVD spelers ondersteunen ook de navigatiemogelijkheden van een hardwarematige DVD speler. Kom op zeg, converteren naar AVI om per frame te kunnen navigeren? Doe normaal!
Cyberlink PowerDVD (niet gratis) ondersteunt wel wat jij wilt. Zoek je meerdere DVD afspeel software, kijk dan eens op http://www.tomdownload.com/dvd_player.htm
Daar vind je vast wel wat. Normaal gesproken ondersteunt enkele normale DVD afspeel software deze functionaliteit echt wel. Soms wordt terugspoelen om 1 of andere sullige reden niet ondersteund, maar ja...gewoon zoveel mogelijk spelers uitproberen en je zult vinden wat je zoekt.
Als je trouwens goed leert zoeken op Google (of wat voor zoekmachine dan ook), dan kun je ALLES vinden wat je wilt. Zoek op Google naar de meester van het goed zoeken op internet. Hij is bekend onder de handle +Fravia en komt uit Finland. Dat plusje voor zijn naam staat er trouwens om een hele goede reden waar je alleen achter zult komen als je de tijd neemt om zijn uitstekende materiaal door te lezen!
Flashgirl
%Europe/Berlin %587 %2006, 14:06
Dank je wel voor je antwoord Houstonfrieks, maar je methode is te omslachtig voor me en te tijdsintensief, en eigenlijk ook niet legaal. Als ik Camtasia moet kopen, koop ik liever een DVD afspeel programma dat de functionaliteit heeft die ik zoek, dat scheelt heel veel tijd, is veel praktischer en is nog legaal ook ;) .
Het probleem van de meeste screencapturing programma's is daarbij ook dat ze geen DVD video kunnen capturen, je krijgt op de plek van het filmbeeld een zwart vlak te zien. Hetzelfde effect als wanneer je een printscreen wilt maken van DVD video.
Wie oh wie weet een goed programma voor het afspelen van DVD's waarin ik kan switchen tussen frames met het toetsenbord...?
Flashgirl
%Europe/Berlin %593 %2006, 14:15
Cyberlink PowerDVD (niet gratis) ondersteunt wel wat jij wilt. Zoek je meerdere DVD afspeel software, kijk dan eens op http://www.tomdownload.com/dvd_player.htm
Dank je wel voor de link, ik ga hem even goed bekijken.
Goed zoeken kan ik trouwens heus wel hoor, wees niet bang, maar er is zo veel te krijgen dat je door de bomen haast het bos niet meer ziet. De functionaliteit om video's frame by frame af te spelen wordt ook niet genoemd op de sites van software omdat niet veel mensen dit belangrijk of handig vinden. Aangezien FF een forum heeft waar veel (hobbymatige) animators en video editors zitten leek het me dat ik beter op advies af kan gaan van medeforummers, die misschien ook veelvuldig gebruik maken van zo'n functie. Daarbij hebben de meeste mensen hier wel een DVD speler op hun computer en dus ook software om de DVD's af te spelen waarover ze hun persoonlijke ervaring kunnen vertellen.
kH_
%Europe/Berlin %733 %2006, 17:35
Door de bomen het bos niet meer zien komt juist door het feit dat het Web volgespoeld is met commerciele rotzooi. Oorspronkelijk is het web bedacht met als uitgangspunt de mogelijkheid om informatie met de hele wereld te delen. Maar natuurlijk zijn er altijd schoften (lees commerciele bedrijven) die op alle mogelijke manieren geld willen verdienen en daar is het web uitermate geschikt voor.
+Fravia legt juist uit hoe je dit omzeilt, waardoor de verrotte bomen worden omgekapt en de mooie exemplaren duidelijk zichtbaar zijn.
Ik kan je voor 100% garanderen dat je na het lezen van zijn materiaal niet meer zult zeggen dat je voorheen goed kon zoeken!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.