PDA

Volledige versie bekijken : Flash Video opties?

barn
%Europe/Berlin %568 %2005, 14:39
Op dit moment ontwikkel ik in Quicktime en Flash 5 voor streaming Video, maar wilde me toch eens verdiepen in wat Flash Video nou standalone te bieden heeft.

Ik hoop dat iemand bevestiging kan geven op mijn vermoedens na een korte verkenning:

- Klopt het dat alle mogelijke Flash lagen gewoon grafisch over de videolaag gelegd kunnen worden? Zonder performance verlies van de afspelende video?

- Klopt het dat als ik dynamisch een Flash video file inlaadt, ik de grootte van de video niet kan veranderen? Sowieso zijn de width en height properties read-only?

Alvast bedankt.

barn
%Europe/Berlin %578 %2005, 14:53
Hmmz, misschien kan het via een mediaDisplay component gedaan worden.

Iemand hier ervaring mee?

Roenes
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:58
Dit is meer een topic voor audio en video :)

barn
%Europe/Berlin %586 %2005, 15:04
Dit is meer een topic voor audio en video :)
oeps, stom van me, sorry :I

The_One
%Europe/Berlin %628 %2005, 16:04
- Klopt het dat alle mogelijke Flash lagen gewoon grafisch over de videolaag gelegd kunnen worden? Zonder performance verlies van de afspelende video?

- Klopt het dat als ik dynamisch een Flash video file inlaadt, ik de grootte van de video niet kan veranderen? Sowieso zijn de width en height properties read-only?

hoi,

Anwoord op vraag 1:
Ja; "Zonder performance verlies", wat bedoel je hiermee? Ik kan bij mij zelfs een mask erover gooien, en die is dat ook nog eens zichtbaar [hetgene wat onder de mask-layer zit dan he :)]

Anwoord op vraag 2:
Nee; in je help staat dit:
Usage
myMedia.preferredHeight

Description
Property; set according to a FLV file’s default height value. This property applies only to FLV media, because the height is fixed for MP3 files. This property can be used to set the height and width properties (plus some margin for the component itself). The default value is undefined if no FLV media is set.

oftewel, maak een MC met instancename "my_btn", en gooi dit script op een keyframe [zorg wel dat je MediaPlayBack-component de instancename "myMedia" heeft :):

/* komt uit de Flash Help >> preferredHeight */
my_btn.onRelease = function() {
var mediaHeight = myMedia.preferredHeight;
var mediaWidth = myMedia.preferredWidth;
myMedia.setSize((mediaWidth+20), (mediaHeight+70));
};

Suc6:)!

Ultim-o
%Europe/Berlin %638 %2005, 16:19
Je kunt de grootte en breedte van het video object zeker wel veranderen waarin je flv aspeelt. Alleen dan wordt de flv gescaled.

The_One
%Europe/Berlin %640 %2005, 16:22
dat zeg ik toch ook :)?

trashpuppy
%Europe/Berlin %649 %2005, 16:35
Op dit moment ontwikkel ik in Quicktime en Flash 5 voor streaming Video, maar wilde me toch eens verdiepen in wat Flash Video nou standalone te bieden heeft.

Ik hoop dat iemand bevestiging kan geven op mijn vermoedens na een korte verkenning:

Alvast bedankt.

1. jep, geen enkel probleem

2. tuurlijk kun je je video scalen. geen enkel probleem :)
zorg er dan wel voor dat je de metadatatags van de flv eerst uitleest zodat je weet wat de hoogte en breedte van de flv is.

metadatatags zijn gegevens die megestuurd worden in het bestandje (in de flv1.0 versies zit dit nog niet) download de laatste versie van de flv decoder om er voor te zorgen dat deze gegevens meegezonden worden. een andere optie zou de metadatainjector zijn (een handig klein tooltje om metadata in je flv te proppen). open de flv eens in kladblok, dan zul je de metadata-info kunnen lezen enzo :)

standaard kun je in flash de duration van een flv niet uitlezen. ook weer mbv de metadata kun je die info uitlezen. (andere optie zou zijn het hardcoden avn die gegevens)

hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk, kijk anders ff hier: http://www.gotoandlearn.com

matzo
%Europe/Berlin %507 %2005, 13:10
op vraag een, zeker bevestiging en toen ik dat deed voor mijn klasjournaal gaf dat een fantastisch resultaat