PDA

Volledige versie bekijken : flash player & rechtermuis menu

Invisible
%Europe/Berlin %908 %2005, 22:47
Dag beste flashers,

Ik heb twee vragen.

Ik heb een flashmenu geïmplementeerd in een html-site, deze werkt geheel naar wens bij mij, maar:

Hoe weet ik dat iedereen mijn flashmenu goed te zien krijgt. En is het handig als ik nog een download link of iets dergelijks toevoeg waarbij de laaste flash player kan worden gedownload, of gaat het allemaal automatisch? Moet ik me uberhaubt zorgen maken met een flashmenu met wat basic codes?

En dan nog een vraag: Is er ergens een optie dat ik het rechtermuisknop menu wegkrijg? Zeg maar dat mensen niet kunnen inzoomen, dit zie ik tegenwoordig in meer sites.

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vragen.

Groeten, Tim

The_One
%Europe/Berlin %916 %2005, 23:00
hoi,

Voor je eerste vraag:

Ik zou een linkje met dit URL plaatsen, zodat iedereen de nieuwste FP heeft:
http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

Voor je 2e vraag; plaats dit script op je 1e keyframe:
Stage.showMenu = false;

Suc6:)!

Invisible
%Europe/Berlin %930 %2005, 23:20
Heyy The One,

Het is exact wat ik bedoelde!!! erg bedankt.

Is het misschien niet handiger om het flashmenu te exporteren voor flash player versie 6? of is 7 ook goed zoals ik het nu heb. Maar goed in ieder geval werkt hij :D

The_One
%Europe/Berlin %935 %2005, 23:27
Ik denk dat er meer mensen FP6 gebruiken, maar FP7 werkt bter. Ik zou het gewoon bij FP7 houden, want dat gebruiken ook al veel mensen :)

Roenes
%Europe/Berlin %947 %2005, 23:44
FP6 kan je gerust gebruiken om naar te publishen als je code ook daarmee compatible is. Hierdoor kun je meer mensen bereiken. Je kunt zelfs de stap naar FP5 maken als dat nodig zou zijn.

En over dat menu: je kunt het idd verkleinen met the_one's manier maar je kan het ook aanpassen. Je moet dan wel minimaal FMX 2004 hebben en dan kun je met de classe ContextMenu het menu naar eigen smaak aanpassen. Zie hiervoor de flashhelp :)

peres
%Europe/Berlin %948 %2005, 23:45
by the way,

op flashkit staat een leuke tutorial over die "rechtermuisknopmenu"
dan kan je bijv instellen dat als je op rechtermuisknop klikt, je een eigen tekst in je menutje krijgt. bijv. this site is copyrighted by your "company" ofzo

http://www.flashkit.com/tutorials/Actionscripting/Basic/Customiz-Oleg_Laz-1150/index.php

ik weet niet of iemand er wat aan heeft, maar ik zeg het maar ff

peres
%Europe/Berlin %949 %2005, 23:47
oh wacht dat is precies wat Roenes bedoelde sorry :(

Invisible
%Europe/Berlin %958 %2005, 23:59
Ok The One, Roenes en Peres,

Bedankt voor de tips :D. Ik heb er veel aan.

The_One
%Europe/Berlin %973 %2005, 00:21
check ook ff dit linkje: KLIK HIER!