PDA

Volledige versie bekijken : Pc Start Niet Probleem

tobisan
%Europe/Berlin %760 %2006, 18:14
Hey allemaal

Ik zit nu op me laptop en zit eg stomverbaasd te staren naar me pc...want wat is er aan de hand..hij start dus niet.

Gister zat ik er nog achter..ik zette mn pc uit op de normale manier (start> afsluiten) en ging slapen. Vanochtend drukte ik op het aan knopje. Maar er gebeurde niks..er brandde heel even een knipperlichtje naast de aanknop. Ik drukte nog een paar keer.. maar geen reactie. Ik deed de systeemkast open en het lichtje brandde gewoon nog van me moederbord. Aan de stroom zal het dus niet liggen. Aan het aanknopje zal het ook niet liggen...aangezien het lampje naast de aanknop wel even knipperde.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Khoop niet dat er iets is met de harde schijf..want dan ben ik dead meat :(

UItjuh
%Europe/Berlin %764 %2006, 18:20
euhm zo te horen komt je niet eens in de bios, het zou dus best wel de voeding kunnen zijn.
je kan proberen eerst even zoveel mogelijk aparaten (hd, cd dvd geheugen etc) af te koppelen en kijken of je in de bios kan komen en dan rustig weer aansluiten en kijken waar hij blijft hangen

tobisan
%Europe/Berlin %785 %2006, 18:50
Hey UItjuh, ik kan idd niet in de bios komen..PC niet eens opstarten hehe.

maargoed ik zal het proberen..bedankt iig

EDIT

oh zie nu pas dat er een algemene vragen sectie is op het forum..sinds wanneer is dit er :p Whaha had het echt niet gezien...excuses...

[m]
%Europe/Berlin %775 %2006, 18:37
Kijk ook of je ergens schroeiplekjes ziet zitten.

Thierry
%Europe/Berlin %811 %2006, 19:28
Kan ook gewoon een fout in de bios zelf zijn. Wat je eens moet proberen is de backup batterij van je moederbord er in- en uitklikken. Zo reset je hem naar de fabrieksinstellingen. Misschien dat dat werkt. ;)

digitalnrg
%Europe/Berlin %860 %2006, 20:39
of je beeldscherm aanzetten :D