Volledige versie bekijken : Flash runescape
Emiel_flashii
%Europe/Berlin %886 %2005, 22:16
:) Heey ik probeer een soort spel te maken als runescape!! :p als iemand dat weet wat dat is wil die mij dan helpen waar ik moet beginnen enz.? Want dat weet ik namelijk niet!
als vast bedankt :p
Jordy
%Europe/Berlin %894 %2005, 22:28
Sommige mensen denken dat alles zo makkelijk is :) begin bij het begin. ga AS leren ! Genoeg tutorials op flashfocus.
anders kun je google ook even raadplegen.
Kirupa.com is ook goed
Try it
Emiel_flashii
%Europe/Berlin %292 %2005, 08:01
bedankt maar wat is AS ?
TheSilentWitness
%Europe/Berlin %422 %2005, 11:08
AS is ActionScript, de programeertaal van flash.
Runescape maken vrees ik dat dat wat te hoog gegrepen is;)
En als je echt in die richting wil gaan, kan je misschien beter java gaan leren!
Maar oke, veel succes:D
flashfreak
%Europe/Berlin %424 %2005, 11:11
inderdaad, Runescape is een combinatie van Java en CGI. Als je ook ziet dat Runescape door een geheel bedrijf is gecreerd, zal jje denk ik snel beseffen dat zoiets creeren op zo een leeftijd quasie onmogelijk is.
Dit is niet bedoeld om je kinderlijke vreugde af te breken, we dromen allemaal. En het alleen maken in flash is ook niet eenvoudig, je hebt een 3D programme nodig, zie sectie 3D modeleren. Zelfs voor Java is dit een vereiste. Alvast veel succes!
Emiel_flashii
%Europe/Berlin %431 %2005, 11:21
Haha bedankt voor het reageren,, maar ik kan ja wel een klein stadje maken met een progamma ,, want als me dat al lukt ben ik al blij! En ik snap ook wel dat ik nog jong ben enzo,, mja proberen is altijd wel iets waard :p
Dus weet iemand dan een progamma? van 3D
flashfreak
%Europe/Berlin %432 %2005, 11:22
dit post je dan best in de desbetreffende sectie, maar hier is een tip Swift 3D, gebruik de trail, want is wel een duur softwarepakket, maat het is de top.
TheSilentWitness
%Europe/Berlin %432 %2005, 11:22
Die vraag kan je best nog eens opnieuw stellen in het 3D topic;)
Crap, te laat
Emiel_flashii
%Europe/Berlin %438 %2005, 11:31
Dus volgens jullie kan ik net zo goed stoppen met deze ideen? of niet? :p
XemonerdX
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:40
Nee, je moet zeker niet stoppen, maar je moet wel realistisch blijven.
Leer eerst de tools te gebruiken, begin klein, breek een groot iets op in kleinere brokken welke je dan probeert te maken, etc.
Emiel_flashii
%Europe/Berlin %506 %2005, 13:08
OKeeY bedankt! ik heb Swift 3D trial en ik zal klein beginnen,,
Emiel_flashii
%Europe/Berlin %510 %2005, 13:15
maaree,,,, waar moet ik beginnen? please help me ;):p:x
TheSilentWitness
%Europe/Berlin %546 %2005, 14:06
Begin eens met tutorials op te zoeken en zo echt kleine dingen in 3d maken.
Een vierkantje maken, een dakje erop, ...
flashfreak
%Europe/Berlin %555 %2005, 14:19
en voor help post je het in het desbetreffende forum :p
en begin klein, zoek op google of Alta Vista nederlandstalige tutorials, alvast
VEEEEEEEEEEEELL succes en doorzettingsvermogen
Pimm
%Europe/Berlin %620 %2005, 15:54
Ik zou zeggen, zet dit idee voor een tijd uit je hoofd (een tijd van ongeveer 5 jaar, misschien iets minder als je Dauntless' bloed hebt :) ) en ga eerst AS leren. De 3D shit is maar een bijzaak. De core is het belangrijkst.
flashfreak
%Europe/Berlin %623 %2005, 15:57
euhm, oke, je core is belangrijk, maar zonder 3D stad is je core niets waard, en trouwens, waarom het hem afraden, hij heeft een mikpunt, maakt het altijd gemakelijk iets te leren als je een doel voor ogen hebt. En het is wel te hoog gegrepen.
Pimm
%Europe/Berlin %624 %2005, 15:59
OK, omdat ik vind dat dit érg hoog gegrepen is. Ik vind het zonde om je tijd te verspillen aan het denken dat jij in je eentje een spel kunt namaken, zonder enige ervaring, dat door waarschijnlijk een bedrijf gemaakt is met een hoop medewerkers die dit als baan doen.
Emiel_flashii
%Europe/Berlin %681 %2005, 17:22
maar ik heb genoeg tijd hoor want ik ben namelijk vrij! dus dat vind ik niet zo erg..
TheSilentWitness
%Europe/Berlin %689 %2005, 17:32
De tijd die je vrij kan je beginnen met het leren van de basis van ActionScript, 3D programma's, ...
Een spel maken van dat kaliber is echt niet te doen, je moest eens weten hoe ervaren die gasten daar allemaal wel niet zijn:)
Anders, probeer eens het spelletje pong te maken?
Emiel_flashii
%Europe/Berlin %718 %2005, 18:14
haha,, ach het maak mij ook niet zo veel uit dat het op dat spel lijkt ofzo maar ik wil gewoon dat je een poppetje in een stad kan lopen :):p (- maar nu zegt iemand dat er al een topic is voor dit...
Emiel_flashii
%Europe/Berlin %719 %2005, 18:16
en het moet 3D zijn ;)
flashfreak
%Europe/Berlin %729 %2005, 18:30
het is inderdaad waar dat je onmogelijk kunt tippen aan Jagex (niet dat ze zooooooooo goed zijn), maar je moet dan al zeeeeeeeeer goed kunnen programeren, denk maar aan een wizard, of een Drunken Dwarf...
Leer eerst de basics van de programmas, dan wat moeilijker, en dan stapje voor stapje.
MasterJesse
%Europe/Berlin %392 %2005, 10:25
Yo hoe kom je daar aan welk proggramma wil ook ff naar mij versturen
MasterJesse
%Europe/Berlin %396 %2005, 10:30
Yo vet kikke idee man maar als je runescape al lang speelt kan je het al een beetje namaken toch??
En je hebt al een mooie site maar kijk het is best moeilijk om he na te maken natuurlijk want jagex is een bedrijf he en het moet online zijn (nog moeilijker) maar ja je hebt de goeie programmas al heb ik gelezen dus wat valt er te stoppen als je net goed bezig bent maar iniedergeval moet je Qeusten maken vrienden lijst winkel in zo`n stad en wapens armours enz....
MasterJesse :P:P:P
SaphuA
%Europe/Berlin %412 %2005, 10:54
Hahahahah :)
Ik zou zeggen, probeer eerst eens pac-man te maken...
Als je dat blind kunt, over een jaartje of zo, kun je dit idee weer naar boven halen...
grapgabber
%Europe/Berlin %560 %2006, 14:26
Heey iedereen ik heb een klein vraagje(ik wil namelijk ook de kant op van een soort rs maken)
ik heb ervaring met game maker en met flash mx
wat is nou handig om me in te verdiepen als ik de rs kant uitwil???
TheZwier
%Europe/Berlin %783 %2006, 19:48
flash MX is zoiezo vele malen beter dan game maker omdat je met flash mx oneindig veel meer controle hebt over alles. Alleen game maker is makkelijker te leren.
Als je flash perfect kan kan je iets als rs maken.
grapgabber
%Europe/Berlin %891 %2006, 22:23
weet je zeker dat ik geen java ofzo moet kennen??
TheZwier
%Europe/Berlin %913 %2006, 22:56
Nou je hebt iig wel kennis over een of andere server side taal nodig. Of het nou PHP, coldfusion, ASP of jsp (java serverside taal).
Aangezien je toch op een of andere manier via de server zal moeten gaan werken om wat 1 karakter doet door te geven aan alle andere karakters.
Pimm
%Europe/Berlin %929 %2006, 23:19
Heey iedereen ik heb een klein vraagje(ik wil namelijk ook de kant op van een soort rs maken)
ik heb ervaring met game maker en met flash mx
wat is nou handig om me in te verdiepen als ik de rs kant uitwil???Even een tip: haal de volgende keer geen topic van een jaar oud naar boven, maar post een nieuwe.
Oh, en ik raad het af om Flash MX te gaan leren omdat er, volgens mij, alleen AS 1.0 in zit en je beter meteen AS 2.0 kunt gaan leren.
tjeerds2
%Europe/Berlin %849 %2006, 20:23
heey als runescape of zo iets wil maken ik droom er ook al van om zo iets te maken :P moet nog veel leren weet iemand wat leer stuf 8D
Dauntless
%Europe/Berlin %860 %2006, 20:39
Geen oude topics naar boven halen...
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=24534
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.