Volledige versie bekijken : Draaien menu
royal
%Europe/Berlin %601 %2006, 14:26
Hallo allemaal,
Ik heb me rot gezocht en niks gevonden. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Is er een mogelijkheid om dit menu (http://www.djpeppe.nl/test/test.jpg) met actionscript te laten rond draaien naar de knop waar je op gedrukt hebt. Dus dat als ik op een kleur druk dat deze draaiend boven aan komt te staan.
al vast bedankt.
Met vriendelijke groet Bjorn
theFlashWizard
%Europe/Berlin %669 %2006, 16:04
hoever kom je zelf al?
Actionscript Tutorials -> beweging (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#beweging)
bekijk anders deze even, gebruik de _rotation property en experimenteer.
dan kunnen we je mshn zo verder helpen :)
Pimm
%Europe/Berlin %714 %2006, 17:09
Ik heb me rot gezocht en niks gevonden. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen."rot" gezocht? Dan kwam je al aardig in de buurt!
Je kunt ook het menu in een MC zetten, en in die MC het plaatje laten draaien met een Motion Tween. Vervolgens ga je met gotoAndPlay of play naar het frame waar de knop waarop je hebt geklikt bovenaan staat (dat test je met _currentframe).
Het kan zijn dat je geen woord begrijpt van wat ik zeg, als dat zo is is dit menu maken misschien een beetje te hoog gegrepen.
Siebenga
%Europe/Berlin %800 %2006, 19:13
Hallo allemaal,
Ik heb me rot gezocht en niks gevonden. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Is er een mogelijkheid om dit menu (http://www.djpeppe.nl/test/test.jpg) met actionscript te laten rond draaien naar de knop waar je op gedrukt hebt. Dus dat als ik op een kleur druk dat deze draaiend boven aan komt te staan.
al vast bedankt.
Met vriendelijke groet Bjorn
Alleen even de zoek optie van dit forum wil wel helpen want ik heb het gefixt.
Kijk maar even bij dit topic
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=7110
Succes is mij ook gelukt :D
royal
%Europe/Berlin %955 %2006, 22:55
Ik had toch echt bij help hier gezocht maar bedankt ik heb er al meer over geleerd.
Maar het wil toch niet lukken. Even verder uitleggen wat ik aan het doen ben. Ik ben een licht effect aan het maken die via TCP/IP te besturen is. Ik ga dit ding aan sturen met flash. Lukt helemaal maar ik dacht zou leuk zijn als het wiel mee draai met die kleur die het op dat moment is. Heb het al voor elkaar gekregen om de achter grond mee te laten kleuren. Maar de rotatie wil niet lukken. Hier onder wat ik geprobeerd heb.
var time = 4;
var ease = "easeoutExpo";
if (b2 == "0" and b1 == "0" and b0 == "1") {
_root.backgroundcolor.gotoAndStop(1);
function(){
colorwheel.rotateTo(20, time, ease);
}
}
Met b2,b1,b0 lees ik de paralle poort uit van de mini webserver waar de boel mee aan stuurd word.
Hoop dat er iemand is die het snap.
Groetjes Bjorn
Siebenga
%Europe/Berlin %959 %2006, 23:01
Ik had toch echt bij help hier gezocht maar bedankt ik heb er al meer over geleerd.
Maar het wil toch niet lukken. Even verder uitleggen wat ik aan het doen ben. Ik ben een licht effect aan het maken die via TCP/IP te besturen is. Ik ga dit ding aan sturen met flash. Lukt helemaal maar ik dacht zou leuk zijn als het wiel mee draai met die kleur die het op dat moment is. Heb het al voor elkaar gekregen om de achter grond mee te laten kleuren. Maar de rotatie wil niet lukken. Hier onder wat ik geprobeerd heb.
var time = 4;
var ease = "easeoutExpo";
if (b2 == "0" and b1 == "0" and b0 == "1") {
_root.backgroundcolor.gotoAndStop(1);
function(){
colorwheel.rotateTo(20, time, ease);
}
}
Met b2,b1,b0 lees ik de paralle poort uit van de mini webserver waar de boel mee aan stuurd word.
Hoop dat er iemand is die het snap.
Groetjes Bjorn
Is me aardig onduidelijk waarom je doet b1 == "0" enz enz
kan je dat wat beter uit leggen?
royal
%Europe/Berlin %964 %2006, 23:08
Ik stuur via de webserver een micro controller aan. Met B2,B1,B0 kan ik de kleur binair kiezen. zo kan ik 7 kleuren maken met 3 kanalen.
001 kleur 1
010 kleur 2
011 kleur 3
100 kleur 4
101 kleur 5
110 kleur 6
111 kleur 7
De code die ik net gepost heb is een verkorte versie die kijk of alleen kanaal B0 hoog is. En dan moet MC colowheel 20 graden draaien ten opzichte van 0. Bij de volgende kleur moet hij 40 graden draaien ten opzichte van 0.
en waar ik net ook achter kwam de webserver kan alleen tot flash 6 verwerken.
Groet Bjorn
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.