PDA

Volledige versie bekijken : Op naar AMFPHP versie 1

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %750 %2005, 19:00
Na het uitbrengen van de AMFPHP milestone 1 op 27 juni 2005 is er sinds 05 juli ook alweer de AMFPHP milestone 2 alpha beschikbaar, heb je interesse in het testen en/of documenteren van deze hele handige tool voor het gebruik van AMF met behulp van PHP kijk dan op www.amfphp.org.

Korte introductie in AMFPHP:
AMFPHP is een open-source Flash Remoting gateway. Het is een snelle, betrouwbare en gratis methode om een verbinding te leggen tussen je Flash presentatie laag en je PHP datalaag, die op zijn buurt weer XML/TXT of een database aanspreekt. Flash Remoting is een technologie die in de Flash player zit ingebouwd welke ervoor zorgt dat er data tussen de client en server verzonden kan worden. Het wordt hierdoor mogelijk om objecten van de serverkant te gebruiken en aan te roepen aan de client kant zonder dat je moeilijke functies hoeft te maken die alles vertalen van PHP naar ActionScript, dit wordt dus al gedaan door AMFPHP. Deze gateway is daardoor natuurlijk uitermate geschikt voor het gebruik bij Rich Internet Applications.

Ik hoop persoonlijk dat ze binnenkort met de ECHTE versie 1.0 komen, maar ik ga ondertussen zeker deze laatste milestones proberen te gebruiken :)

Folkert
%Europe/Berlin %854 %2005, 21:30
Zeker een aanrader de laatste versie, code word veel sneller verwerkt.

hier alvast een 'hallo wereld (http://designhulp.nl/artikelen/flash/flash-open-source/hallo-wereld-met-amfphp-en-fame) ' artikel waarmee je een OpenSource (zonder flash dus) swf maakt die gebruik maakt van amfphp beta1

mech7
%Europe/Berlin %881 %2005, 22:09
Het kan aan mij liggen maar die example op de frontpage is buggy as hell :I

The_One
%Europe/Berlin %966 %2005, 00:12
Ik vind het een groot probleem dat er nergens duidelijk in het NL ergens staat hoe je die kl*te FR moet installeren!
Ik heb een tijdje geleden het geprobeerd, maar het lukt niet [komt omdat ik zeer slecht in engels ben :(]!

Ik ben nu bezig met een weblog in flash aan t maken, gewoon in PHP en flash [ik weet t, t slaat nergens op, maar ik heb weinig te doen in de vakantie :P], want met FR lukt het voor geen kont!

Weet iemand ergens een site, waar duidelijk in het NL staat hoe je FR moet installeren?

Ultim-o
%Europe/Berlin %476 %2005, 12:26
FCS is de flash communication server, bedoel je dat?

The_One
%Europe/Berlin %478 %2005, 12:28
srry :) ik bedoelde FR [Flash Remoting :)]
srry :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %452 %2005, 11:51
srry :) ik bedoelde FR [Flash Remoting :)]
srry :)
Bedoel je nou het werkelijk installeren van Flash Remoting, deze dus (http://www.macromedia.com/software/flashremoting/)
of bedoel je het installeren van AMFPHP?

The_One
%Europe/Berlin %993 %2005, 00:50
Dat linkje naar de macromedia site. Dat heb ik ook al geprobeerd, en tuts van mijnheer A3D ook al geprobeerd. Zijn voorbeeld-files wel, maar als ik zelf probeer werkt op de een of andere manier niet.

Mijnheer Folkert heeft al aangeboden om me te helpen :) [via PM], daar ga ik dus gebruik van maken :)

Tis gewoon zker dat ik iets fout doe hoor, kheb t nu dus eigelijk helemaal niet meer op FR! Kga t over een tijdje weer proberen :p!

Kben netjes opgevoed, dus ik noem de 'oudjes' mijnheer :p

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %726 %2005, 18:26
Heheh ok nou ik hoop dat het lukt mocht je er echt niet uitkomen kan je het altijd nog hier vragen, misschien kunnen we er eens een stappenplannetje voor maken, maar echt moeilijk is het niet hoor ;)

@Folkert
welke raad jij aan om te gebruiken? milestone1 of milestone2 alpha?

Folkert
%Europe/Berlin %806 %2005, 20:20
milestone 2