Volledige versie bekijken : Harde schijf probleem
Gizmo
%Europe/Berlin %810 %2006, 19:27
hallo mensen
Aangezien ik maar 20 gb in mijn pc had was ik wel toen aan wat meer ruimte ik heb er dus een 40 gb schijf bijgekocht. Nu heb ik die gewoon goed aangelsoten (de nieuwe als slave) en de pc gestart, maar geen nieuwe schijf te bekennen, wel de c:\ en D:\ die er al waren. Ik heb op dezelfde stekkertjes enz. als waar de nieuwe op aangesloten had een oude harde schijf van 6 gb op aangesloten en die herkende mijn pc wel meteen (deze was ook slave). Toen heb ik maar eens de nieuwe als master gedaan maar dat werkte ook niet.
Ik heb geen id waar dit aan kan liggen P) aangezien hier wel veel technische mensen zitten :) weet mischien een van jullie waar dit aan kan liggen
alvast bedankt [^]
BlackiE
%Europe/Berlin %818 %2006, 19:38
Heb je jumber van de nieuwe schijf wel op slave gezet? Staat op de harde schijf in welke stand het moet. Anders weet ik het ook niet [V] misschien op is het een oude pc met een oude bios, die geen schijven ondersteunen boven een X aantal gb
Jordy
%Europe/Berlin %820 %2006, 19:41
hebje winXP of 2000? zoja,
- rechtermuisknop op Deze Computer
- beheren
- schijf beheer
- rechtermuisknop op "schijf 1"
- schijf initaliseren
- rechtermuisknop op "schijf 1"
- schijf partitioneren
Wordt ie wel in de bios herkent ?
Gizmo
%Europe/Berlin %830 %2006, 19:55
Ja mijn jumper staat op slave, zou best kunnen dat omdat ik een oude pc heb (pIII) met windows 98 :( dat de pc deze schijf niet aankan maar lijkt me sterk want ik ken meer mensen met ongeveer zelfde pc die wel een 40 gb schijf erin hebben zitten.
de schijf wordt herkend in de bios
Jordy
%Europe/Berlin %844 %2006, 20:16
dan zou je m eerst in FDISK moeten formateren voordat je m kan benaderen. Je moet hem eerst in partities verdelen (kan in 1, of meerdere) daarna kan je m gebriuken en zie je een extra harde schijf station bij "Deze computer"
mech7
%Europe/Berlin %892 %2006, 21:25
*edit
Laatste dingen niet gezien, zoals gezegd probeer onder dos te formateren :)
Jordy
%Europe/Berlin %968 %2006, 23:15
http://www.seniorweb.nl/experimenteer/handleidingen/07-fdisk.htm
hier heb je wel wat aan :). Dat is beter dan als ik een hele uitleg ga typen :D
Gizmo
%Europe/Berlin %041 %2006, 00:59
haha seniorenweb ;) ga het morgen proberen, bedankt voor de hulp allemaal :)
Edit* Op de manier van jordy gedaan en schijf werkt nu perfect :D
thunderGT
%Europe/Berlin %921 %2006, 23:06
Ik heb een probleem met een computer van mij..
ik heb er een extra harde schijf geinstalleerd, maar hij wordt niet gevonden. Ook niet door het bios.
wat moet ik doen of controleren?
Jordy
%Europe/Berlin %930 %2006, 23:19
wat moet ik doen
1. Geen oude topics kicken
2. Het is hier geen helpdesk voor computerproblemen. Op uitzonderingen nagelaten. Maar aangezien dit je eerste post is is dit niet de bedoeling.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.