PDA

Volledige versie bekijken : reserverings forumulier

crazyme
%Europe/Berlin %603 %2005, 15:29
hey allemaal,

Ik heb een reserveer forumulier gemaakt werkte goed heb wat ideeen opgedaan van flatjes en tuturials van internet enz. En had alles aan de praat gekregen. Nu laad ik het forumulier alleen in via loadmovie en dan opeens kan ik het forumulier niet meer verzenden. Heeft geeft nog wel aan als iets niet is ingevult maar als je het vervolgens wel invuld dan ziet hij dat niet. totdat je weer iets anders niet invult (dit werkt als ik de movie gewoon open wel. Ik verzend het formulier met de volgende action .

on (release) {
if (signal != 2 && MailFrom .indexOf("@") !=-1 && MailFrom .indexOf(".") !=-1 && mobiel .indexOf("06") !=-1 && naam !="" && straat !="" && postcode !="" && plaats !="" && land !="" && telefoonnummer !="" && mobiel !="" && nachten !="" && personen !="" ){
signal=2;
_parent.loadVariablesNum("flaform.php", 0, "POST") ;
}
if (nachten == "") {
mc.ausgabe = "Aantal Nachten";
}
if (personen == "") {
mc.ausgabe = "Aantal Personen";
}
if (mobiel.indexOf("06") ==-1 ) {
mc.ausgabe = "Geen geldig 06 nr.";
}
if (telefoonnummer == "") {
mc.ausgabe = "Telefoonnummer";
}
if ( MailFrom .indexOf("@") ==-1 || MailFrom .indexOf(".") ==-1) {
mc.ausgabe = "Geen geldig e-mail";
}
if (land == "") {
mc.ausgabe = "Land"
}
if (plaats == "") {
mc.ausgabe = "Plaats";
}
if (postcode == "") {
mc.ausgabe = "Postcode";
}
if (straat == "") {
mc.ausgabe = "Straat";
}
if (naam == "") {
mc.ausgabe = "Naam";
}
} de variables worden verzonden naar flaform.php maar dit doet hij nu volgens mij ook niet meer. Weet iemand een oplossing? ik exporteer de movie voor flash player 7 en a.s. 2

иіţωίţ
%Europe/Berlin %619 %2005, 15:52
:D Volgens mij zit je probleem hierin, dan wel een soort gelijk iets:

_parent.loadVariablesNum("flaform.php", 0, "POST") ;

Hier vertel je dat flash je variables terug kan vinden in zijn "_parent" ...
waarschijnlijk staan jouw variable textfields in de zelfde movieclip als de input textfields...
dan zou er this.loadVariables moeten staan,.. of gewoon loadVariables met niks ervoor.

Succes!... :rolleyes:

crazyme
%Europe/Berlin %630 %2005, 16:08
dat parent heb ik er voorgezet omdat ik zelf ook al dacht dat het iets was met dat hij de variables uit _root. haalt. en daar heb je natuurlijk geen last van als je hem gewoon opend maar als je het met loadmovie doet is de _root natuurlijk een andere bestand. ik kan dit dus oplossen door this er voor te zetten? ik heb trouwens ook nog een probleem. als ik de naam invul op het formulier en vervolgens een tab geef dan gaat hij op eens naar het menu in de _root. na vervolgens weer een tab te hebben ingedrukt gaat hij weer naar het formulier en dan ook het volgende in te vullen vakje.. weet iemand hier ook een oplossing voor?