PDA

Volledige versie bekijken : jpg of pdf aanmaken van gedeelte van het scherm

behived
%Europe/Berlin %471 %2006, 11:19
Is het mogelijk met flash 8 om een jpg of pdf aan te maken van een gedeelte van het scherm en die dan via php op de server weg te schrijven?

vb: je kan in de swf een ontwerp maken. Als je ontwerp klaar is moet dit als pdf of jpg opgeslagen worden...

richarddep
%Europe/Berlin %588 %2006, 14:07
File - Export - Export image.

Je kan dan een JPG maken van je ontwerp. (resolutie kan hierbij worden ingesteld en dpi instellingen) PDF kan worden gemaakt door de JPG te openen in photoshop en zo op te slaan als een PDF file.

Dit is de methode die ik weleens gebruik voor het maken van flyers. Misschien dat iemand anders een simpelere oplossing heeft.

behived
%Europe/Berlin %616 %2006, 14:47
even verduidelijken:
iemand surft naar een site, kan daar elementen aanpassen om een ontwerp te maken (naamkaartje ofzo), dan moet dit ontwerp opgeslagen worden op de server. het wegschrijven kan met php, maar ik heb geen idee of het mogelijk is om die jpg of pdf aan te maken op deze manier...

Pointer
%Europe/Berlin %623 %2006, 14:58
Kan in beide gevallen, JPG EN OF PDF heb je server side scripting voor nodig.
Er zijn tools als swf2pdf (weet niet met zekerheid te zeggen of dit ook online om te zetten is naar dat formaat.)
Maar wel weet ik dat je text & plaatjes wel degelijk kunt opslaan.
Wat ook zou kunnen is alle waarden vandien op te slaan, zodat je de juiste settings hebt voor het visitekaartje: Denk aan Font, Size, Color, posities van alle text.. etc etc.

Greetz://

behived
%Europe/Berlin %640 %2006, 15:22
@ Pointer
dat is ook het alternatief, maar vermits de drukker het handiger zou vinden om kaartjes bij elkaar te zetten voor hij gaat drukken, is een pdf of jpg voor hem gemakkelijker dan alles in flash terug automatisch op te bouwen en dat te drukken...
ik denk dat swf2pdf niet online kan...
Maar is het volgens jou dan mogelijk via php ofzo + heb je daar al voorbeelden van gezien?

behived
%Europe/Berlin %558 %2006, 13:24
niemand die iets meer over dit onderwerp weet?

Heedless
%Europe/Berlin %624 %2006, 14:58
Ik kwam gister toevallig iets tegen hier over, ik zal even zoeken

Heedless
%Europe/Berlin %625 %2006, 15:01
Dit is niet degene die ik gister zag, maar ik denkt dat jehier ook wel wat aan kan hebben

http://www.flash-db.com/Tutorials/snapshot/

zoek anders gewoon even op google naar 'flash to jpg' of iets dergelijks, er is een hoop t vinden