PDA

Volledige versie bekijken : adsl modem

witlof
%Europe/Berlin %932 %2006, 22:23
wil hier eindelijk eens me netwerk gaan uitbreiden zonder dat me bakbeest hoeft aan te staan.. alles gaat nu via deze computer..
dus ik moet een adsl ethernet modem gaan kopen..heb nu nog zon *** usb ding van planet..
maar wat is nou eigenlijk een goede en ook niet al te prijzig..
heel internet afgezocht maar nergens kan ik iets van testjes vinden ..en al die dingen zeggen me niks, de ene heeft dit de andere dat..
ik moet dus wel er mee kunnen inbellen oid.... dat adsl ik snap er weinig van :D

dus wie heeft er meer verstand van en kan mij iets aanraden..

iig onwijs bedankt..

witlof/JiLL

oja ps. het zou vet zijn als ik dan via dat ding een soort van netwerk kan maken
dus iig 2 poorten, 1 voor de vaste pc en 1 voor airport [draadloos internet ding]

Dauntless
%Europe/Berlin %939 %2006, 22:32
Ik heb een Nethopie router, en heb er nog geen problemen mee gehad. Ik denk wel dat die alleen verkocht worden in combinatie met belgacom pakketten... Bij welke provider zit je?

Tenshu
%Europe/Berlin %949 %2006, 22:47
Howdy Witlof ;)

Mijn provider is het zelfde als jou dus planet internet.
Ik heb thuis dan twee pc's staan. Eentje is van mijn ouders de andere is van mijn zelf.
Wat jij bedoelt is een modem/router in 1. Dat is het beste want dan heb je geen gerotzooi met twee apperaten.
Ik heb zelf heb de SMC7404BRA, maar het is al een tijd geleden dat ik hem heb gekocht (dus die is er niet meer).
Deze is niet draadloos das wel jammer.
Een van deze twee raad ik jou aan:

Wired:
SMCBR14UP EU (http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_NLD&cid=1&scid=&pid=1407)
Wiredless:
SMC7904WBRA (http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_NLD&cid=1&scid=&pid=1392)

Ik heb daar nog geen ervaring mee, maar ik vind SMC een van de beste. Je hebt er 4 LAN poorten op. Dus die twee pc kunnun erop.

Suc6 met het zoeken ;)

Tenshu
%Europe/Berlin %950 %2006, 22:49
Bij welke provider zit je?
Hij zit bij Planet Internet Nederland ;)

heb nu nog zon *** usb ding van planet..

witlof
%Europe/Berlin %593 %2006, 14:14
onwijs bedankt gasten..
ja ik heb een abonement van planet internet..
ik zie wel bij bijde opeggeven modems... dat dit eigenlijk op internet routers genoemd worden..ik weet niet in hoeverre deze verschillen van adsl modems en of dit ook gewoon kan.. mijn verstand over dit soort zaken is ook echt 0

draadloos is noet nodig want ik heb hier een airport extreme liggen... dus die wil ik dan me router hangen zodat heel het huis draadloos is :D en mijn pc aan de router..

ik ga eens kijken naar de SMC, volgens mij zijn die aardig betaalbaar ook.

als iemand nog iets weet of het router adsl modem verhaal weet .. ik hoor het graag
nogmaals super bedankt.

mech7
%Europe/Berlin %640 %2006, 15:22
router verdeelt het internet.. modem zorgt voor verbinding van internet met je isp..

UItjuh
%Europe/Berlin %656 %2006, 15:45
en bij adsl worden die vaak gecombineerd in tegenstelling tot bij kabelmodems ;)

witlof
%Europe/Berlin %685 %2006, 16:27
juist dus de adls modem is een router en modem in 1 ...
zoiets was ik nu ook aan het leren.. :D
thanx..

mech7
%Europe/Berlin %746 %2006, 17:54
Niet altijd.. soms is adsl modem gewoon modem.

juist dus de adls modem is een router en modem in 1 ...
zoiets was ik nu ook aan het leren.. :D
thanx..

witlof
%Europe/Berlin %606 %2006, 14:33
na lang zoeken en nog meer doorvragen... op deze uitgekomen..
iemand ervaring mee ?
http://www1.linksys.com/international/product.asp?coid=28&ipid=670

Jordy
%Europe/Berlin %835 %2006, 20:03
Linksys is echt een topmerk, vooral op draadloos gebied, maar zeker ook op 't gebied van het hele internet/netwerk gebeuren. Het is een stukje duurder dan sweex enzo, maar wel een stuk beter en een hele goede klantenservice.

witlof
%Europe/Berlin %849 %2006, 20:23
kijk dan weet ik genoeg...die ga ik morgen ophalen. dan kan het feest bijan beginnen.. liever iets meer uitgeven dan mindere kwaliteit met dit soort dingen vind ik ..
bedankt ieder voor alle info

cevain
%Europe/Berlin %932 %2006, 22:22
Linksys here. Echt een van de ebter merken. We hadden vroeger siemens maar dat draaide langs geen kanten.

Terror-web
%Europe/Berlin %058 %2006, 01:24
Linksys is echt een topmerk, vooral op draadloos gebied, maar zeker ook op 't gebied van het hele internet/netwerk gebeuren. Het is een stukje duurder dan sweex enzo, maar wel een stuk beter en een hele goede klantenservice.

Sweex [V], niet vloeken! Idd, je kunt beter een paar centen meer uitgeven. Ervaring bij het installeren bij kennissen is dat bij Sweex poorten opzetten een drama is ..

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %852 %2006, 20:27
nu we hier toch een topic over hebben:

wij hebben zo'n modum van Hercules met Wifi (draidloze gedeelte)
maar we krijgen geen IP adres van de router!
- internet zit in het modem/router
- kabel(en ook draadloos geprobeerd) zit in de modem/router
*er is verbinding: met beperkte toegang (oftewel de kabel is goed)
*bij de lan-verbinding staat DHCP aan, dus ik zou een ip moeten ontvangen..
bij de router zit een progje, maar als je die opstart zegt ie dat er geen standaard gateway is ingesteld ( heeft dus geen ip ontvangen) :S

hebben jullie nog ideeën?
veel dingen heb ik al geprobeerd ...

dank u wel, Jelmer

Tenshu
%Europe/Berlin %872 %2006, 20:55
Ik heb nog nooit een hercules modem gehad of gezien, maar zoals je al zegt er is geen gateway ingesteld.

Kortom zoek is even op waar jij je gateway in moet stellen.
en vul daar in 255.255.255.0.

Gateway

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %582 %2006, 13:58
als je bij google zoekt om 'hercules modem/router' vind je hem wel, maar waarschijnlijk brengen we hem terug, volgens mij is ie gewoon stuk :P

maar misschien hebben anderen nog een idee? :)

Tenshu
%Europe/Berlin %611 %2006, 14:40
Dat dacht ik ook bij mijn modem/router stond 6 maanden in de kast.
Later bleek die modem/router toch te werken :D
en nu werkt het als de beste.

Maar ik zal het nog is proberen, meschien doet hij het dan.
Volgens mij kan je die modem/router resetten, maar dat weet ik niet omdat ik die router niet ken en niet gebruikt.

Ik kan je best helpen maar ik zie nergens geen screenshots van de Wifi Manager.
Meschien handig als je screenshots kan maken ;)

http://europe.hercules.com/images/products/125/UK/img_wifi_manager.jpg

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %840 %2006, 20:09
oke, heel erg bedankt

ik zal eens kijken of ik wat screens kan maken
dat doe ik wel als ik weer zin heb internet er af te gooien en het alles te proberen via de router/modem van wifi, want dan is namelijk alle internet eraf in dit netwerkt, en dat is niet altijd handig;)

hrp8264
%Europe/Berlin %672 %2006, 17:08
Hallo,

Via Google kwam ik op jouw probleem terecht. Ik heb ook een Hercules modem/router, en ik heb exact hetzelfde probleem. Het gekke is, dat mijn modem twee weken geleden nog prima werkte, en spontaan stopte! Weet jij ondertussen hoe het probleem opgelost kan worden?

Groeten,
Richard