PDA

Volledige versie bekijken : hittest :D

Lippuzz
%Europe/Berlin %564 %2006, 13:32
ok, ik heb een prbleempje met mijn hittest

ik heb een object wat niet verplaatst, het lijkt te bewegen doordat de ondergrond er onderdoor verplaatst. je kunt het onjebct bewegen (links recht) dan gaat hij roteren. een formule rekent de de verplaatsing voor de achtergrond uit.

de achtergrond heeft natuurlijk een einde. dit is een getekend stuk, en dus niet recht toe recht aan. Nu moet er iets gebeuren als hij de kant raakt, maar ik krijg de hittest niet goed gespecificeerd.

hoe krijg ik een goede hittest?

Lippuzz
%Europe/Berlin %589 %2006, 14:08
ik heb de shapeflasg methode geprobeerd maar dat werkt niet :(

theFlashWizard
%Europe/Berlin %725 %2006, 17:24
er zijn zat voorbeelden van hittest op het forum en op inet.
maar goed, jij hebt het over de rand, dan kun je vaak beter niet met hittest werken maar gewoon posities dmv if'jes vergelijken.

Lippuzz
%Europe/Berlin %728 %2006, 17:29
probleem is dus dat de rand onregelmatig is

theFlashWizard
%Europe/Berlin %743 %2006, 17:50
dan gaat het ook niet lukken met hittest, als je een tut had geraadpleegt had je dit eigenlijk moeten weten..
dit wordt opgelost met n bepaalde wiskunde (sorry geen ervaring mee) of het langs de rand leggen van een heleboel losse mc's waarop je allemaal hittests uitvoert.
kan helaas niet de pagina meer vinden die hier een tut over had.
maar hij is ergens te vinde..

Lippuzz
%Europe/Berlin %986 %2006, 23:40
dan gaat het ook niet lukken met hittest, als je een tut had geraadpleegt had je dit eigenlijk moeten weten..
dit wordt opgelost met n bepaalde wiskunde (sorry geen ervaring mee) of het langs de rand leggen van een heleboel losse mc's waarop je allemaal hittests uitvoert.
kan helaas niet de pagina meer vinden die hier een tut over had.
maar hij is ergens te vinde..

ik dacht dat het met de shapeflag op gelost kon worden...
maja, dan wordt het een aantal mcs neerleggen idd.
als ik die allemaal dezelfde instance geef neem ik aan dat ik maar 1 test hoef uit te voeren?

ok. ik heb nu deze tute gevonden

http://www.flashkit.com/tutorials/Games/Flash_La-Petar_Sv-853/more5.php

maar hoe stel ik dan toch de shapeflasg in voor als ik een schuine lijn heb? of kan ik uberhaupt geen shaeflag toepassen tussen en hittest met 2 objecten?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %081 %2006, 01:57
nee sorry, dan zal je op alle hittests moeten doen..
bijv dmv een for lus.

over die schuine lijn ga ik voor de zekerheid even geen uitspraken doen, daarvoor ben ik even niet zeker genoeg van me zaak.

de zin:
of kan ik uberhaupt geen shaeflag toepassen tussen en hittest met 2 objecten?
snap ik trouwens niet..

Lippuzz
%Europe/Berlin %438 %2006, 10:31
ik beodel hiermee te zeggen of dat je shapeflag aan kunt zetten als je een hittest uitvoert tussen 2 MC's, omdat de shapeflasg alleen in tutes wordt gebruikt met de _x en _y van de muis en je je dus concentreert op "een pixel"