Volledige versie bekijken : Swift 3D: een paar vragen
Olijfje
%Europe/Berlin %543 %2006, 13:02
1. Is het mogelijk om diepte te genereren d.m.v. het instellen je lens. Ik wil graag het object op de voorgrond scherp en het object op de achtergrond wazig.
2. Is het mogelijk om de schaduw aan te passen zodat deze niet zo scherp is? Is er een soort 'blur' tool?
Misschien dat ik naar mogelijkheden zoek die helemaal niet ingebouwd zijn in Swift 3D en dat het pakket hier helemaal niet toereikend genoeg voor is... dan hoor ik dat ook graag natuurlijk. :)
INKA
%Europe/Berlin %866 %2006, 20:47
hoi,
ik weet niet of swift een DOF (depth of field) optie heeft, maar daar zal zonemanager devega wel een antwoord op weten.
wat betreft je blur(soften vsn de harde lijnen) dit kan altijd na het renderen in een paintprogramma!
inka
Olijfje
%Europe/Berlin %403 %2006, 09:41
Thanks.
Ik wacht de reactie van Devega ook nog even af. Ben benieuwd wat die te melden heeft. :)
Devega
%Europe/Berlin %697 %2006, 16:44
Helaas ben ik niet meer into Swift
heb het even onderzocht maar zie al dat ik te roestig ben :)
ik geloof ook niet dat S3d Depth of field heeft
je zult hier voor naar een iets sterker 3d pakket moeten gaan.
denk aan maya/lightwave/c4d/3dmax
of je kunt het faken dmv photoshop/afterfx door je Swift file in 2 lagen uit te renderen en vervolgende de objecten handmatig te blurren
Olijfje
%Europe/Berlin %714 %2006, 17:08
Bedankt voor je reactie. Op de site van Electric Rain zag ik wel wat voorbeelden met 'depth of field, maar geen idee of dat dan ook met Swift gedaan is.
Met jouw tip kan ik overigens uit de voeten. Bedankt.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.