PDA

Volledige versie bekijken : button as vraagje

JAZZ26022003
%Europe/Berlin %387 %2005, 10:18
Goede morgen,

Ik heb een mc (clip) die afspeelt en stopt op frame 35. Nu heb ik op een andere stage een knop waar de actie zou moeten komen die ervoor zorgt dat die clip mc terug wordt afgespeeld van frame 1. In feite zou die mc denkik moeten gerefrecht worden of zoiets? Hoe krijg ik dit voor elkaar?

dank u

Pimm
%Europe/Berlin %390 %2005, 10:22
Gerefreshed? Nee joh. Gebruikpadnaarmc.instancenamevanmc.gotoAndStop(1);

JAZZ26022003
%Europe/Berlin %404 %2005, 10:41
Dat had ik al geprobeerd:

_parent._parent.btn.gotoAndStop(1);
_parent._parent.btn.gotoAndPlay(1);

Het probleem zit hem dat de mc (btn) zelf maar één frame is maar dat de stages dieper in deze mc opnieuw moeten worden afgespeeld. De mc zou inprincipe moeten herladen worden.

trashpuppy
%Europe/Berlin %409 %2005, 10:49

Het probleem zit hem dat de mc (btn) zelf maar één frame is maar dat de stages dieper in deze mc opnieuw moeten worden afgespeeld. De mc zou inprincipe moeten herladen worden.

weet je zeker dat je het juiste pad gebruikt?

probeer anders eens een absoluut pad te maken.

_root.btn.gotoAndPlay(1); (oid)

Pimm
%Europe/Berlin %414 %2005, 10:56

Het probleem zit hem dat de mc (btn) zelf maar één frame is maar dat de stages dieper in deze mc opnieuw moeten worden afgespeeld. De mc zou inprincipe moeten herladen worden.Dan hoeft hij nog steeds niet gerefreshed te worden...
Gebruik:_parent._parent.btn.mcinbtn.gotoAndStop(1) ;

behived
%Europe/Berlin %416 %2005, 11:00
stages in de movieclip btn?? Ik veronderstel dat je verschillende movieclips bedoelt?
Ofwel al deze movieclips een instance name geven en dan het juiste pad geven
bv. _root.btn.stage1.gotoAndPlay(1);

Ofwel de movieclip btn 2 frames maken:
eerste frame: je stages + een stop();
tweede frame: leeg met enkel deze action:
gotoAndStop(1);
op je button: _root.btn.gotoAndPlay(2);

JAZZ26022003
%Europe/Berlin %417 %2005, 11:00
je want de mc staat een stage dieper dan de mc. Dit is de code die nu op de button staat:
on (press) {
_parent._parent.breedte=500;
_parent._parent.hoogte=300;
gotoAndStop(35);
}

de functies breedte en hoogte staan op dezelfde stage als de clip mc en worden met dit pad (_parent._parent.) correct gebruikt. Dus aan het pad ligt het niet. Ik denk dat ik een andere actie nodig heb dan gotoAnd... Oftewel een code dat ik in bv de eerste frame van de mc kan gaan.

Pimm
%Europe/Berlin %419 %2005, 11:03
de functies breedte en hoogte staan op dezelfde stage als de clip mc en worden met dit pad (_parent._parent.) correct gebruikt. Dus aan het pad ligt het niet. Ik denk dat ik een andere actie nodig heb dan gotoAnd... Oftewel een code dat ik in bv de eerste frame van de mc kan gaan.Nehee... Je gebruiktthis._parent._parenten dan zit je op het niveau waar de eerste MC staat. Noem de MC in die MC bijvoorbeeld mc1, die daar in mc2, en eventueel die daar in mc3. Dan gebruik jethis._parent._parent.btn.mc1.mc2.mc3.gotoAndStop (1);Geloof me nou maar, dit werkt. :)

The_One
%Europe/Berlin %430 %2005, 11:19
JAZZ26022003, als je ons mss je FLA geeft, dan gaat het sneller, want nu snapt niemand in welke laag je MC is :)

JAZZ26022003
%Europe/Berlin %438 %2005, 11:31
Ik heb nu deze actie geplaatst op de knop:
_parent._parent.btn._visible = false ;

en de knop (btn) verdwijnt dus mijn pad ligt zeker goed.

De knop btn is als volgt gemaakt:
btn -> Met de op up,over,down,hit dezelfde mc met instance name btn_mc. De btn_mc stop op frame 35 en heeft geen acties meer. Dus wanneer je op een andere knop zou klikken bv btn2 moet btn_mc waar naar frame 1 gaan - dus naar de begin positie.

door technische redenen kan ik de fla niet publishen.

JAZZ26022003
%Europe/Berlin %439 %2005, 11:33
heb geprobeerd
_parent._parent.btn.btn_mc.gotoAndPlay(1);
en
this._parent._parent.btn.btn_mc.gotoAndPlay(1);

maar dit werkt ook niet

The_One
%Europe/Berlin %440 %2005, 11:33
Dus je hebt in je Button een MC geplaatst? En in de MC wil je navigeren?

Volgens mij is dat niet mogelijk. Doe alles met een MC.

behived
%Europe/Berlin %504 %2005, 13:06

en de knop (btn) verdwijnt dus mijn pad ligt zeker goed.

De knop btn is als volgt gemaakt:

button - movieclip: groot verschil eh!!