Volledige versie bekijken : setProperty en Getproperty vraagje
latino
%Europe/Berlin %380 %2005, 10:07
ik kom heel vaak in tutorials setProperty en Getproperty tegen.
Is dat een trend ofzo? volgens mij kan dat makkelijker en sneller door bijv rechtstreeks aan een mc te koppelen:
dus ip van setProperty (blblbla)
gewoon jeMc_mc._x += 20;
om je mc bijvoorbeeld na elke klik naar rechts te schuiven ipv een grote setProperty code
zie deze code uit help:
this.createEmptyMovieClip("params_mc", 999);
params_mc.loadMovie("http://www.macromedia.com/devnet/mx/blueprint/articles/nielsen/spotlight_jnielsen.jpg");
setProperty(this.params_mc, _y, 20);
setProperty(this.params_mc, _x, 20);
this.right_btn.onRelease = function() {
setProperty(params_mc, _x, getProperty(params_mc, _x)+20);
};
als je de code tussen function vervangt door dit: params_mc. _x += 20;
heb je hetzlefde en scheelt een zooi code toch ik zie het nut niet echt
g3cko!
%Europe/Berlin %381 %2005, 10:09
volgens mij is setproperty en getproperty een verouderde functie uit het flash4 tijdperk.. :)
latino
%Europe/Berlin %384 %2005, 10:13
deze komt uit de help van Flash Mx 2004 Prof dus het zou dan toch wel enig nut hebben :confused:
The_One
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:39
hoi,
zowel setProperty en getProperty zijn verouderd :) Vanaf F5 kan je de dot notatie gebruiken [wat je zelf al aangaf :)]. Iedereen op dit forum gebruikt de dot notatie :)
De dot notatie is gewoon veel overzichtelijker. En wellicht ook sneller, maar dat weet ik niet :)
Mijn advies: Gebruik de dot notatie :)
Roenes
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:31
Idd gewoon de dot-notatie gebruiken. Set en getProperty zijn al verouderd. Deze zouden toch eens moeten verdwijnen uit flash (vind ik).
Alleen wel vreemd dat deze worden gebruikt in de help van flash! Want volgens mij raad macromedia zelf ook het gebruik van get en setproperty af :)
latino
%Europe/Berlin %787 %2005, 19:54
ah dank je...kan ik dat vergeten :)
Folkert
%Europe/Berlin %818 %2005, 20:38
ah dank je...kan ik dat vergeten :)
mits je voor pda's nog wat ontwikkelt en meen dat flashlite ook deze manier (get- setProperty()) gebruikt ;)
Roenes
%Europe/Berlin %820 %2005, 20:41
ah dank je...kan ik dat vergeten :)Ach het is altijd handig om te weten ;)
иіţωίţ
%Europe/Berlin %590 %2005, 15:10
:rolleyes: Wordt die getProperty en setProperty tegenwordig niet gebruikt bij de communication server?... :rolleyes:
The_One
%Europe/Berlin %604 %2005, 15:30
zou best kunnen :):p
Waar is je oude signature gebleven? Die was veel cooler :D!
иіţωίţ
%Europe/Berlin %612 %2005, 15:42
zou best kunnen :):p
Waar is je oude signature gebleven? Die was veel cooler :D!
Die zit er nog steeds in hoor... :D ... alleen ik heb hem even een maandje random staan, zodat mensen kunnen reageren op mijn oude werkplek, deze komt vrij namelijk. :cool:
jacob_slomp
%Europe/Berlin %482 %2006, 12:35
Tuurlijk moet je deze functie niet verwijderen :|
de punt versie zat ook al in flash 5, want toen kon dat al, maar het is voornamelijk voor dit:
i++;
duplicateMovieClip(_root.puntObject,"punter" +i,a);
setProperty ("punter"+i, _x, left);
setProperty ("punter"+i, _y,top);
Laiverd
%Europe/Berlin %491 %2006, 12:48
Tuurlijk moet je deze functie niet verwijderen :|
de punt versie zat ook al in flash 5, want toen kon dat al, maar het is voornamelijk voor dit:
i++;
duplicateMovieClip(_root.puntObject,"punter" +i,a);
setProperty ("punter"+i, _x, left);
setProperty ("punter"+i, _y,top);
Zo, jij bent lekker op tijd zeg: bijna een jaar na de laatste post nog reageren ;). Nog even inhoudelijk dan ook maar: oude syntax met nieuwe (betere) combineren is slecht programmeren en uiteindelijk alleen maar verwarrend voor jezelf (en anderen mochten die ooit iets met je code moeten). Als je _root.puntObject gebruikt maar daarna vrolijk setProperty ("punter"+i, _x, left); gebruikt i.p.v. c = duplicateMovieClip(_root.puntObject,"punter" +i,a);
c._x = left;
c._y = top;dan heb je toch iets niet helemaal begrepen.
Dotnotatie is zoveel simpeler en inzichtelijker dan de oude syntax dat - als je het eenmaal begrijpt - nooit meer anders wilt, tenzij je leeft onder het motto "waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan".
Je hebt gelijk als je zegt dat die functies er niet uit moeten, maar niet om de reden die je zegt. De echte reden heeft te maken met backward compatibility van de Flash Player.
John
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.