Volledige versie bekijken : Design Help
MaS
%Europe/Berlin %899 %2006, 21:34
He ik ben nieuw hier,
(mijn echte naam is Marvin in MaS zijn mijn initialen)
Ik ben net een beetje bezig met flash en adobe after effects. Dit heb ik gecombineerd met photoshop.
Dit is wat ik tot nu toe heb:
Klik Hier (http://home.kabelfoon.nl/~struijkr/TestFileGraffstyle.html)
Het is nog niet vee dus, maar ik wil het verder in deze stijl uit gaan werken.
Nu zit ik alleen met een probleem, ik hoopte dat zwarte tekst te lezen was op de achtergrond maar dat is het dus op veel plaatsen niet, dus waar de tekst moet komen moet dus iets van een vak achter.
Nu had ik zelf een paar ideëen een soort 'blackbook' met daarop de tekst, een soort vak dat in komt schuiven en dan verschijnt daar de tekst op, of een soort windows venstertje waar de tekst op komt. (even voor de duidelijkheid de tekst waar het om gaat moet er nog komen, de home tekst enzo. De buttons blijven dus zo)
Ik wil vragen of een van jullie nog een goed idee heeft,
Alvast bedankt
BlackiE
%Europe/Berlin %917 %2006, 22:00
ziet er mooi uit. leuk ideetje: laat een bootje met een bord naar voren varen. in dat bord komt je tekst :D
malarin
%Europe/Berlin %408 %2006, 09:47
kun je geen halftransparante (witte) balk in beeld laten schuiven waar je de tekst in zet? ziet er wel gaaf uit trouwens, mooie kleuren!
kbc piet
%Europe/Berlin %568 %2006, 13:38
als grafisch vormgever zou ik zeggen: als je op de button klikt er links een wit vlak zachtjes tevoorschijn komt (met een transparantie van bv 20%) en dat de tekst er zo inloopt zoals je buttons. lijkt me wel leuk...
septunas
%Europe/Berlin %613 %2006, 14:43
Ziet er al goed uit.
Wat vaak mooi oogt, is de tekst met een (liefst snelle) masker animatie laten verschijnen.
wat piet zegt, kan werken. 20% lijkt me wijnig. Goed leesbare teks is echte must. Zelf kies ik liefst minstens 80%, beste is eigenlijk 100. Een mooi kader kan het verlies van je achtergrond rechtvaardigen en zelfs opwaarderen. Misschien het achtergrondtekstvlak laten opkomen uit een object van je achtergrondfoto..
MaS
%Europe/Berlin %642 %2006, 15:25
bedankt voor de reacties :)
dat met dat bootje lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n mooi idee.
Ik wilde heet een beetje modern/graffiti stijl houden, dat met dat witte vlak vind ik wel een goed idee.
Alleen die "typ" animatie is denk ik te langzaam om een heel verhaal te typen en de posts uit een guestbook moeten er ook op komen dus dat gaat denk ik niet lukken.
Maar ik ga denk ik wel iets met masks proberen en anders gewoon een fade in.
Owja ik zoek ook nog een geluidje voor de tekst die getypt wordt, ik weet niet of iemand een site kent of zelf een geluidje heeft wat er bij past?
malarin
%Europe/Berlin %644 %2006, 15:27
oew..geluidjes eronder..ben ik persoonlijk niet zo voor, van die leuke geluidseffectjes..iig staan hier op de site effectgeluiden...zoek onder ' sounds' :)
Stybba
%Europe/Berlin %681 %2006, 16:21
als grafisch vormgever zou ik zeggen: als je op de button klikt er links een wit vlak zachtjes tevoorschijn komt (met een transparantie van bv 20%) en dat de tekst er zo inloopt zoals je buttons. lijkt me wel leuk...
ik wou bijna precies het zelfde voorstellen
en geluidseffectjes vind ik persoonlijk not done, of in ieder geval in een website niet. In een cd-rom of zoiets in die richting (ik weetniet of het dat word?) dan vind ik het wel leuk ^^
MaS
%Europe/Berlin %800 %2006, 19:12
ik wou bijna precies het zelfde voorstellen
en geluidseffectjes vind ik persoonlijk not done, of in ieder geval in een website niet. In een cd-rom of zoiets in die richting (ik weetniet of het dat word?) dan vind ik het wel leuk ^^
Meen je dat serieus???
Mijn hele site draait (of betergezegd daat draaien) om geluid :S ik maak al een paar jaar beats voor mijn hobby en daar was de site voor bedoeld.
Ik heb al gekeken op deze site maar ik vond er niet een die ik geschikt vond, ga er denk zelf 1 in elkaar draaien. Het is btw alleen voor de intro.
septunas
%Europe/Berlin %904 %2006, 21:43
geluidjes zijn cool. Ze moeten gewoon goed gebruikt worden.
'Moet je eens een site laten beoordelen waar geen geluidjes in staan, dan krijg je daar onmiddellijk commentaar op.. '
geluidjes vind je oa op FlashFocus, onder sounds of op Flashkit.com zijn er ook heel wat. Via Google zal je er meer website gerichte vinden, maar die zijn meestal om te kopen.
Zelf maken is nog het leukste, met micro, of als je dat niet hebt met een hoofdtelefoon (is dan wel mindere kwaliteit). Moet je maar es proberen, je hoofdtelefoon (eerst in micro-in) aan je klavier houden, even typen, record, en je hebt al snel een leuk geluidje. Dan met audiosoftware één of enkele van de kliks copypasten nr een nieuwe mp3 file en je bent vertrokken :)
Op deze url : http://audacity.sourceforge.net/ vind je alleszins een goede gratis audiotool.
en hier vind je er een die nog basic-er is : http://www.nch.com.au/wavepad/
MaS
%Europe/Berlin %676 %2006, 16:13
bedankt voor de info!
Ik heb de geluidjes nu zo'n beetje af nu ga ik aan de content beginnen.
Als ik dat af heb upload ik hem opnieuw en kunnen jullie het resultaat zien.
O nog een vraag: ik wil de tekst vanuit een tekst bestand inladen, dat lukt wel, maar ik wil html inladen (alleen simpele tags) dus <b> wordt dik gedrukt en <a> wordt een link. Nu heb ik aangevinkt in het tekstvak dat hij tekst moet renderen als html alleen werkt dit niet, weet iemand hoe dit wel moet?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.