PDA

Volledige versie bekijken : Welke Cursus?Welk Programma?

Rifle
%Europe/Berlin %821 %2006, 19:42
Ik ga binnenkort een cursus volgen 3D, ik kan kiezen tussn 3 reeksen 3DS MAX of 2 reeksen 4D Cinema, Welk van de 2 is het beste programma om mee te werken, het uitgebreidste en het meest gebruikte, en het meest recentste, want ze maken in de cursus gebruik van 3D Studio MAX 6.0 Zou dit niet beter 8.0 Zijn of is er niet zooveel verschil.. ?

MVG

mech7
%Europe/Berlin %864 %2006, 20:45
Het meest gebruikste is Max... verder is meer persoonlijke keus Max heeft wel meer mogelijkheden maar is ook een stuk duurder ^_^

En ja Max 8 is beter als 6.. alleen je zal wel alleen de basics krijgen een geen hair plugins etc :P

INKA
%Europe/Berlin %021 %2006, 00:31
en voor de basics heb je niet echt les nodig, bij max zijn tutorials bijgeleverd en op 3dbuzz.com staan een hele serie basic video,s, dus dat geld kun je uitsparen

BLoSk
%Europe/Berlin %525 %2006, 12:36
De rest heb je eigenlijk ook geen les voor nodig, Ligt er maar aan of je de goede tutorials kan vinden en er geen moeite mee hebt om alles zelf uit te zoeken.

Devega
%Europe/Berlin %699 %2006, 16:47
Ik ga binnenkort een cursus volgen 3D, ik kan kiezen tussn 3 reeksen 3DS MAX of 2 reeksen 4D Cinema, Welk van de 2 is het beste programma om mee te werken, het uitgebreidste en het meest gebruikte, en het meest recentste, want ze maken in de cursus gebruik van 3D Studio MAX 6.0 Zou dit niet beter 8.0 Zijn of is er niet zooveel verschil.. ?

MVG

het verschil tussen 6/8 in werkwijze is nihil
wel zijn der een extra set tools, maar die zul je als beginnen toch niet gebruiken

Rifle
%Europe/Berlin %621 %2006, 14:54
Wat is het verschil tussen Lightwave 3D en 3D Studio Max, Ik wil 3d dingen gaan gebruiken in logo's, websites, flash filmpjes etc.. Wat kan ik dan het beste gebruiken?

w00
%Europe/Berlin %659 %2006, 15:49
ik zou alsnog voor 3d studio gaan. Lightwave ken ik eerlijk gezegd niet maar ik weet wel dat 3d studio aan je verwachtingen voldoen.
En er is een site 3dpalace ofzo, daar staan veel video tutorials op voor 3d studio. Daar heb ik ook alles van geleerd en ik kan er nu best goed al mee over weg. Volg er gewoon een paar en je zal het meeste vanzelf wel gaan snappen.

mech7
%Europe/Berlin %680 %2006, 16:19
Lightwave zal ook aan je verwachtingen voldoen :) het gaat er meer om wat je ligt en hoeveel tijd je erin besteed om de tools te leren... of dat nu met xsi, lightwave, maya, max is maakt niet zo gek veel uit

Rifle
%Europe/Berlin %690 %2006, 16:34
Dus eigenlijk zijn het allemaal programmas met dezelfde bedoelingen niet dat je met 3Ds Max alleen filmpjes en games kan maken, je kan er dus ook grafix voor in flash-sites en logo's etc. (webdesign) mee maken zoals de promotie filmpjes van de n*kia gsm's, Maar dit allemaal kan je ook met lightwave.. Cinema4d etc... Dus programs with the same purpose, only with different options and user interfaces..

w00
%Europe/Berlin %725 %2006, 17:24
Zo kan je dat inderdaad zien. Je kan in 3ds max gewoon plaatjes renderen met jpg of png en andere formaten. Als je een sequence wilt maken kan je automatisch 50 plaatjes (of meer) kan je dat ook gewoon als jpg opslaan of in AVI formaat.
Dus met andere woorden, ook geschikt voor webdesign, of je nu beweegende beelden wilt of stilstaande.

BlackAdder
%Europe/Berlin %110 %2006, 02:39
Dus eigenlijk zijn het allemaal programmas met dezelfde bedoelingen niet dat je met 3Ds Max alleen filmpjes en games kan maken, je kan er dus ook grafix voor in flash-sites en logo's etc. (webdesign) mee maken zoals de promotie filmpjes van de n*kia gsm's, Maar dit allemaal kan je ook met lightwave.. Cinema4d etc... Dus programs with the same purpose, only with different options and user interfaces..Dit laatste is niet helemaal waar, zo heeft elk programma zijn voor- en nadelen; Naar gehoord te hebben (niet mij verwijten) heeft 3dsMax voor uitgebreidere opties sneller een plugin nodig dan Lightwave en is Lightwave gemakkelijker in animeren. Nu weet ik van 3dsmax niet bijster veel. Het hangt toch ook van jezelf af, je zou probeerversies van de verschillende pakketten kunnen downloaden, om te kijken wat je aanspreekt.
Om de programma's onder de knie te krijgen zijn er naast de standaard handleiding goede boeken verkrijgbaar, voor Lightwave kan ik het boek 'Inside Lightwave [8]' van Dan Ablan aanraden. Wellicht is er ook een boek 'Inside 3dsMax' verkrijgbaar..

Nils