PDA

Volledige versie bekijken : Acer Laptops

Harmke
%Europe/Berlin %451 %2006, 10:50
Ik krijg een laptop van mijn ouders (hoezo verwend ;)). Nou had ik de Acer Aspire 5024WLMI uitgezocht, maar de verkoper had t erover dat Acers meestal al binnen 1,5 jaar kapot gaan... en dat wil ik natuurlijk niet!

Hoe is jullie ervaring met Acer laptops en wat voor vergelijkbare laptop raden jullie me aan?

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %477 %2006, 11:28
Mijn ouders hebben een acer, en zijn daar erg tevreden mee, maar deze hebben zij volgens mij dan ook nog maar 1 jaar, dus misschien dat hij binnen een half jaar stuk is :P

De merken die meestal er wel uitspringen in laptop land zijn volgens mij: HP, Toshiba, IBM en Sony
Maar ja uiteindelijk is het allemaal hardware, en dat kan nu eenmaal stuk gaan, succes met de zoektocht :)

edit: het groene is ge-edit, en ja dat zijn inderdaad de duurdere merken (wat dus niet altijd beter betekent)

malarin
%Europe/Berlin %479 %2006, 11:30
toshiba's zijn erg goed, helaas ook erg duur...acer ken ik niet (ja, heb ereen, maar das een hele oude, op windows 95...) die doet et trouwens nog wel...:)

BDisOKE
%Europe/Berlin %490 %2006, 11:46
Ik heb een dikke Dell en ben daar erg tevreden mee.
Beetje vreemd trouwens als een verkoper dingen verkoopt die volgens hem binnen 1,5 verrot gaan, en dit ook nog is vrolijk gaat vertellen...
Met waarschijnlijk een duurder alternatief! :D

treurmars
%Europe/Berlin %500 %2006, 12:01
Dat wat die verkoper zegt is bullshit! Ik heb mijn laptop (Acer Travelmate 660) nu al 2,5 jaar en doet het nog perfect.

Harmke
%Europe/Berlin %506 %2006, 12:09
Hij had t er over dat ze erg kwetsbaar zijn :S. Nou is t natuurlijk niet zo dat ik gooi met m'n spullen, maar tegen een stootje zou ie toch wel moeten kunnen, neem ik aan (aangezien een notebook gemaakt is om met je mee te nemen).

Mijn ouders hebben alleen maar t beste met me voor en hebben uiteraard geen zin om over anderhalf jaar met een zeurende Harmke te zitten, dat d'r laptopje kapot is :).

treurmars
%Europe/Berlin %515 %2006, 12:22
Ik heb mijn laptop een aantal keer laten stuiteren, zit wel een deukje in, maar voor de rest doet het nog goed hoor. :)

RenderingRebel
%Europe/Berlin %532 %2006, 12:47
Ik heb een dikke Dell en ben daar erg tevreden mee.
Beetje vreemd trouwens als een verkoper dingen verkoopt die volgens hem binnen 1,5 verrot gaan, en dit ook nog is vrolijk gaat vertellen...
Met waarschijnlijk een duurder alternatief! :D

Same here, prima ding hoor zo'n dell

Tommyfied
%Europe/Berlin %545 %2006, 13:05
Bij ons op school hebben ze vorig jaar ook ERG veel poblemen gehad met Acer. Ik zelf zou echt voor Dell gaan. De prijs/kwaliteit verhouding is goed van Dell's en je kan er (als je wil) een uitgebreide verzekering bij afsluiten voor 1, 2 of 3 jaar. Het enige nadeel van Dell is dat ze je laptop standaard al volgooien met troep (die soms moeilijk te uninstallen is zonder te formaterren en een nieuw besturingssysteem erop te zetten en zelf de drivers te installeren).

Ikzelf heb overigens een Asus (W1000, zie het pc topic). Dat is ook een erg fijn ding en ziet er nog eens cool(er dan Dell) uit en blijft heel koud. Het nadeel is dat de batterij wat lui is af en toe (niet helemaal vol oplaad). Asus is ook een hele goede keus voor een laptop.

Verder zou ik over een paar dingen goed nadenken.
1. Wil je een mobiele laptop of niet? (Dus een Pentium M of een Pentium 4 (of in hun AMD varianten))
2. Wil je een breedbeeld scherm (16:10 verhouding) of niet? (Ik heb het we len het is super, veel meer werkruimte :) (ik heb resolutie van 1680x1050)).
3. Wil je een mat scherm of een glanzend scherm. (Een mat scherm (of in ieder geval dat van mij) heeft als voordeel dat het een horizontale kijkhoek van 170 graden heeft. Het nadeel is dat zwart net ietsie minder diep is dan op een glanzend scherm. Een glanzend scherm heeft dus iets (te?) warm(ere) kleuren. Ik weet niet wat je zelf fijn vind. Groot nadeel is de kijkhoek en het feit dat die dingen spiegelen.)
4. Verder moet je afhankelijk van je budget zoveel mogelijk werkgeheugen (probeer 1 gb te halen) erin te stoppen en (afhankelijk van je interesses) ook voor een zo goed mogelijke 3d kaart gaan.

Succes ermee in ieder geval!

mech7
%Europe/Berlin %546 %2006, 13:06
mwah zal wel meevallen denk ik.. ik heb in ieder geval ook een acer |)

GAAF!
%Europe/Berlin %550 %2006, 13:13
Ik denk dat de verkoper zich versprak, hij bedoel misschien Packard Bell en niet Acer :P
Acer is niks verkeerd mee, ik ken heel wat mensen die er al langer dan 1,5 jaar op werken en (naar mijn idee) met plezier.

Grappige anekdote;

Ik heb ooit iemand aangeraden een Hewlett Packard te kopen, na een paar maandjes had hij er problemen mee... Tja kan altijd, dacht ik. Dus even kijken; bleek het een Packard Bell te zijn.

Harmke
%Europe/Berlin %554 %2006, 13:17
@ GAAF!:
De Packard Bell van mijn vriend doet t al een jaar, maar hij heeft wel alle zooi van Packard Bell eraf weten te gooien (dus geen garantie meer), dus misschien dat t daardoor wel goed ging :D. Maar ik ken de reputatie van Packard Bell, want de pc van m'n tante crasht om de 2 à 3 dagen.

Maar stel dat de verkoper nu een Toshiba adviseert, is dat wel/niet beter dan Acer?

BlackAdder
%Europe/Berlin %557 %2006, 13:23
Ik heb toentertijd deze gekocht:

http://shop.informatique.nl/pic500/664130.jpg

Specs:

15,4" WXGA (widescreen, 1280x800) zo'n blackshine ding, echt een wauw-contrast!
AMD64 3200+ CPU, 1024 MB ram, 80GB, ATI Mobility 9700 (128 MB), DVD+-RW met DL ondersteuning, Wireless, 1394 en Gigabit netwerk ondersteuning, 3,5Kg, 2jaar pick-up en return garantie

Voor 1300,- Vrij snel na aankoop ging hardeschijf kapot, waarschijnlijk is deze bij de leverancier al kapot gegaan door een harde klap ofzo, geen id.. Garantie asus is iig prima, werd opgehaald, kreeg hem na 6 dagen zonder krassen en schoongemaakt (8~) terug met grotere en snellere harde schijf (100GB).

Ea.Z
%Europe/Berlin %658 %2006, 15:48
acers staan behoorlijk goed in hun schoenen. heb er al heel wat gezien, en eens 'getest' en die dingen zijn hun geld waard. Acer kopen is kwaliteit kopen. en duur zijn ze ook niet:) (en als ik het goed voor heb krijg je nog een vette garantie):D

GAAF!
%Europe/Berlin %685 %2006, 16:26
@ GAAF!:
De Packard Bell van mijn vriend doet t al een jaar, maar hij heeft wel alle zooi van Packard Bell eraf weten te gooien (dus geen garantie meer), dus misschien dat t daardoor wel goed ging :D. Maar ik ken de reputatie van Packard Bell, want de pc van m'n tante crasht om de 2 à 3 dagen.

Maar stel dat de verkoper nu een Toshiba adviseert, is dat wel/niet beter dan Acer?

Ik zou niet zo snel op het advies van de verkoper uitgaan. Ik weet niet bij welke winkel je kijkt, maar die man wil natuurlijk een product uit zijn aanbod verkopen. Wellicht is het aanbod daar te klein, en zou je beter even naar een grotere winkel kunnen gaan.

Ga, alvorens je weer terug gaat naar die winkel, eerst eens gebruik maken van onze adviezen en kijk eens op een site als kieskeurig.nl . Daar kun je heel veel wijsheid uithalen :)

Jelle
%Europe/Berlin %693 %2006, 16:38
IBM krijg je moeilijk kapot :)
Ik heb een Toshiba Tecra die ik via school aan een erg voordelige prijs op de kop heb kunnen tikken. Het is een krachtig dingetje, alleen haat ik het scherm. Het is geen "spiegelscherm" en als ik iets maak op mn laptop en bekijk op een gewoon desktop scherm is het soms dag en nacht vershil. (Daarom heb ik nu een klein desktop scherm naast mn laptop staan :))

FantasTies
%Europe/Berlin %704 %2006, 16:54
Nou, julie weten allemaal al dat ik een aacer heb geloof ik :P
Om precies te zijn de Acer Aspire 1454LMi, de aspire 1450 met wat extra spullekes erin :) ben er zeer tevreden mee, hij was een jaar voor mij van me broer en hij doet het nog perfect!
Laatst viel die zelfs van 1,5 meter hoogte uit mijn bed (:#) en er zit geen krasje op en is niks aan veranderd!
Niks dan lof :P

Mitch
%Europe/Berlin %957 %2006, 22:59
He,

Ik heb een acer half jaar, zit behoorlijk wat power in voor die prijs en werkt goed. Moet uhm alleen eens opnieuw instaleren maar dat heeft meer met windows te maken dan met acer :D
Ik ben er inierdergeval positief over en ik reis er per dag 2 uur mee en werk er vaak mee, flash/illustrator/photoshop enz.
1,5 jaar, tja ik zelf zal dan wel weer een nieuwe kopen :) maar volgens mij als je uhm niet te vaak :p laat vallen houdt ie het wel langer uit. Dat risico hou je trouwens altijd wel.
Ik heb de Aspire 1520 met 512mb intern, 80 gig en amd 3000 64 bit voor 800 euries en dat een half jaar geleden. Niet slecht toch :)

zuyp
%Europe/Berlin %965 %2006, 23:09
Ik heb een Sony VAIO, en owowow wat is hij geil. Het scherm is mooier dan op enig ander e laptop, hij is heel stabiel, heeft een magnesium behuizing (oersterk (3 traptredes)) en hij ziet er zo strak uit:P

Flashgirl
%Europe/Berlin %969 %2006, 23:15
Ik heb een Packard Bell gehad en dat was echt een SUPER computer!

Zo, dat wou ik gewoon maar even gezegd hebben :P .

Als je echt een héééle vette laptop wilt (en "mag", aangezien je hem krijgt ;) ) moet je eens kijken op http://www.alienware.com. Je kunt alles zelf samenstellen. Narie gaat er eentje kopen, maar ze kosten wel veel papiergeldjes... Maar dan heb je ook echt wat 8D . En ze zien er ook nog slick uit...

Mitch
%Europe/Berlin %971 %2006, 23:18
Ik heb een Packard Bell gehad en dat was echt een SUPER computer!

Zo, dat wou ik gewoon maar even gezegd hebben :P .

Als je echt een héééle vette laptop wilt (en "mag", aangezien je hem krijgt ;) ) moet je eens kijken op http://www.alienware.com. Je kunt alles zelf samenstellen. Narie gaat er eentje kopen, maar ze kosten wel veel papiergeldjes... Maar dan heb je ook echt wat 8D .

5 speakers in een laptop :D leuk voor in de trein!

Maar inderdaad denk dat die laptops wel de beste zijn op de markt voor windows gebruikers :)

Jordy
%Europe/Berlin %984 %2006, 23:38
hehe of je koopt de nieuwe MacBookPro :P http://www.apple.com/nl/macbookpro/
rete duur maar is ook niet voor een beetje internet en flash werk ;) maar voor heavy videobewerking ofzo... komt over n tijd ook een MacBook uit, dat is dus een stuk goedkoper ;).

Maar over Acer,
Ik werk zelf in een computerwinkel, daar hebben we alleen maar Toshiba op voorraad omdat daarvan de garantie gewoon goed geregeld is. Dat is wel belangrijk voor een laptop. Maar daar betaal je wel wat voor.

Acer is een stukje goedkoper, maar (dit is niet mn eigen ervaring, dat heb ik namelijk niet met acer) op mn werk hadden ze geen goede ervaring met acer als er iets stuk is. Dat verschilt voor iedereen, als je 1 keer iets rottigs mee maakt, heb je een hekel aan dat bedrijf, als t jaren goed werkt, dan ben je dik tevree. Dus ga uit van andermans ervaringen :).

The_One
%Europe/Berlin %018 %2006, 00:26
ik werk nu ook op een Acer [Aspire 3000]. Werkt perfect. alleen 1 groot nadeel is de accu, die gaat bij mij maar 1 uur mee, das best sh*t... CPU: AMD Mobile sempron 3000+

Whoppie
%Europe/Berlin %021 %2006, 00:31
Wij hebben ook héél veel pech gehad met onze Acer Aspire.
Als ik in de winkel een Acer zie staan loop ik hard weg.

Maar goed,
Als je nu over een ander merk gaat praten zul je ook mensen tegenkomen die voor en tegen zijn. ;)

Harmke
%Europe/Berlin %450 %2006, 10:48
Wow, de producten van alienware zijn inderdaad echt koel!!! :P

M'n vriend krijgt vanavond z'n laptop (acer 3025wlmi), k zal kijken of ie echt zo gammel is. ;) Nou niet denken dat ik m op de grond ga gooien he.

Iedereen bedankt voor t commentaar/de reacties. Ik begin zelf ook een beetje t idee te krijgen dat de verkoper t steeds duurder maakt. Want in de eerste instantie wilde ik de Acer 3025WLMI (net als m'n vriend dus), maar hij adviseerde de Acer 5024WLMI omdat die een AMD Turion processor had. Dus m'n vader ging daarmee accoord en nou begint ie opeens over een nog duurdere :S

mech7
%Europe/Berlin %481 %2006, 11:33
Alienware is echt zwaar overpriced ^_^

Harmke
%Europe/Berlin %485 %2006, 11:38
Oke, even een korte speurtocht op t net gedaan... Ik las hier net dat iemand een sony laptop heeft, dus ben es bij de Sony's gaan kijken.

Is de Sony VAIO VGN-FS315M qua grafische kaart en processor vergelijkbaar met de Acer 5024WLMI??? Ik ben niet zo heel erg thuis in de videokaarten, maar iets zegt me dat dat "GO" voor de NVIDIA-kaart niet veel goed betekent :)

rickpastoor
%Europe/Berlin %530 %2006, 12:43
Go wil zeggen dat de kaart geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik. Ik heb in mijn Dell ook zoiets zitten, en ik moet zeggen dat het prima werkt, zolang je aan het stroomnet zit, want dan zettie automatisch stroombesparende opties aan..met als gevolg dat games lang niet zo soepel draaien. Mocht je je echt niet kunnen bedwingen kun je die opties vaak wel uitzetten...een go bij je videokaart betekend dus niet direct iets slechts :)

GAAF!
%Europe/Berlin %631 %2006, 15:08
Oke, even een korte speurtocht op t net gedaan... Ik las hier net dat iemand een sony laptop heeft, dus ben es bij de Sony's gaan kijken.

Is de Sony VAIO VGN-FS315M qua grafische kaart en processor vergelijkbaar met de Acer 5024WLMI??? Ik ben niet zo heel erg thuis in de videokaarten, maar iets zegt me dat dat "GO" voor de NVIDIA-kaart niet veel goed betekent :)

Ik heb zelf ook een vaio, de A317 en ik ben er zeer tevreden over. Die van mij heeft werkelijk 128MB vram op de grafische kaart en zowel die Acer 5024 als de vaio FS315 hebben vermoedelijk een 'shared vram', daarbij wordt het videogeheugen gezamenlijk met het werkgeheugen in je computer opgebouwd. Ikzelf dacht dat dat niet zo denderend zou zijn, omdat je grafische kaart dan in werkelijkheid maar 64mb of zelfs maar 32mb is.
Maar in zo'n geval ligt het er maar net aan hoe jij je laptop gaat gebruiken en of je het echt wel nodig hebt. Anders zou ik zeggen; dan kun je met zo'n 'shared vram' kaart goed uit de voeten.

Als ik jou was, zou ik de sony vaio kiezen haha ;) Maarja ik ben jou niet...
Als je een sony koopt kun je overigens lid worden van Club vaio waardoor je leuke en vooral aantrekkelijke kortingen krijgt op bijvoorbeeld Photoshop CS2. In de voorinstallatie van de sony zitten ook erg leuke programma's. :)

Deze vaio heeft ook zo'n enorm gaaf scherm; X-black-LCD met 2 lampen. Dat is echt genieten hoor!!

Harmke
%Europe/Berlin %639 %2006, 15:21
nee, ik wil ab-so-luut geen shared videogeheugen!!!

vectorboy
%Europe/Berlin %641 %2006, 15:24
Die verkoper is een leugenaar :D
Ik heb m'n acer 2000 al meer dan 2 jaar, werkt nog perfect.
En hij kan zeker tegen een stootje, deze heeft al menig lanparty overleefd ;)

GAAF!
%Europe/Berlin %651 %2006, 15:38
nee, ik wil ab-so-luut geen shared videogeheugen!!!
Dan kun je misschien het beste een beetje geld bijleggen bij je cadeau, want die grafische kaarten laten (o.a.) de prijs nogal hoog oplopen. ;)

mech7
%Europe/Berlin %666 %2006, 16:00
Grafische kaart in laptop is alleen handig als je erop gaat gamen... anders heeft het niet echt meerwaarde imho.. :) (sowieso zijn meeste laptops niet echt geschikt voor gaming :P behalve Dell XPS eventueel.. maar dan nog :p)

Harmke
%Europe/Berlin %669 %2006, 16:04
@mech7:
wat denk jij dat ik, naast m'n (huis)werk, graag op dat ding zou willen doen ;) ik koop er sowieso een extra beeldscherm bij.

maarre.... ik zie door de bomen t bos niet meer :D

UItjuh
%Europe/Berlin %687 %2006, 16:29
nvidea go is ideaal :) is een losse gfx kaar zo'n beetje de beste kaartjes die je voor je laptop kan krijgen