PDA

Volledige versie bekijken : Probleempje

edo081
%Europe/Berlin %798 %2006, 19:09
Ik heb een soort rekenmachientje gemaakt, echt heel simpel, maaar als ik de eerste keer iets uitreken doet hij het goed, daarnaast wil ik een resetknopje die de waardes verwijderd en dat je dan opnieuw een brekening kan doen.

Het antwoord leeg ik d.m.v.

uitkomst.text = "";

Daarnaast moet ik de invulbare waardes ook kunnen legen , ik dacht eerst dat dat via

_root.v1.text="";
_root.v2.text="";

kon, maar dat werkt niet bij mij, als ik na de eerste keer nog een keer een berekening maak, krijg ik NAN als antwoordt..

Weet iemand hoe ik alles sort van reset zodat ik een nieuwe berekening kan maken??

Groetjes erik

theFlashWizard
%Europe/Berlin %799 %2006, 19:10
dat ligt compleet aan de rest van je script, kun je die mshn ook delen?

edo081
%Europe/Berlin %800 %2006, 19:12
hey, uiteraard..

Dit is het hele simpele optel sommetje

on (press){
var v1=(_root.v1.text); //.text omdat v1 en v2 verwijzen naar een textveld
var v2=(_root.v2.text);
_root.uitkomst.text = (Number(v1) + Number(v2)); //uitkomst verwijst ook naar een textveld, dynamisch, waar de optelsom van de input/getallen van v1 en v2 gegeven moet worden
trace;
}

on(release){
uitkomst.text = "";
_root.v1.text="";
_root.v2.text="";
}

Dit probeerde ik om alles te resetten

theFlashWizard
%Europe/Berlin %805 %2006, 19:19
ik zou niet weten waarom het niet zou werken maar waarom doe je het bijv niet zo:
is_btn.onRelease = function(){
uitkomst.text = Number(v1.text) + Number(v2.text);
}
op het frame plaatsen, de is knop de instancename "is_btn" geven en het oude script weghalen.

en dan bijv voor de reset knop:
reset_btn.onRelease = function(){
uitkomst.text = v1.text= v2.text = "";
}

Roenes
%Europe/Berlin %821 %2006, 19:42
edo081, zou je voortaan een topictitel kunnen kiezen die verband houd met het probleem van de topic? Alvast bedankt :)

Laiverd
%Europe/Berlin %905 %2006, 21:44
Als je je textfield wilt clearen zal het toch echt _root.uitkomst.text="" moeten zijn. v1 en v2 zijn gewoon variabelen en niet textfields (of je hebt ook de variabele naam voor het tekstfield gebruikt wat niet handig is omdat je zo dus in de war raakt; andere redenen laat ik aan een ander). Variabelen kun je resetten met varnaam="" of varnaam=undefined of varnaam=null;

Volgens mij zit je op een manier te coden die jezelf alleen maar verwart ... en misschien mij ook wel ;)

John