Volledige versie bekijken : Flash based rss-newsreader
Newsbuddy
%Europe/Berlin %622 %2005, 15:56
Ik geloof dat dit de juiste plek is om dit te posten.
Samen met het Duitse bedrijf Hanseatics Rich Media hebben wij voor de Nederlandse markt
een Nederlandse versie van hun Newsbuddy ontwikkeld.
Je kunt gemakkelijk feeds toevoegen en verwijderen en aangezien Flashfocus ook een rss feed heeft is het misschien aardig om deze toepassing onder de aandacht te brengen.
Op onze site www.newsbuddy.nl (http://www.newsbuddy.nl) is de Nederlandse versie te downloaden.
Als je na het downloaden en installeren de volgende feed toevoegt : http://www.flashfocus.nl/forum/external.php?type=rss2
Kun je gemakkelijk op de hoogte blijven van de nieuwste posts op Flashfocus.
Ea.Z
%Europe/Berlin %627 %2005, 16:03
leuk programma, maar kvind het nie erg zo doelmatig voor flashfocus
nu valt er best mee te leven, weinig posts enz
maar als FF weer goed gaat draaien dan is daar geen overzicht meer in te vinden...
anders wel mooi...
Ultim-o
%Europe/Berlin %634 %2005, 16:14
Ziet er goed uit! Ik ben erg benieuwd met welke programma's dit gemaakt is, en vooral hoe jullie een browsers geintergreerd hebben..
Wel jammer dat jullie volgens mij niet echt goed getest hebben, als je alle feeds eruit gooid crasht de reader... bij het opstartscherm staat 'loading undefined'...
Newsbuddy
%Europe/Berlin %761 %2005, 19:16
Thanx Ultim-o,
De basis is ontwikkeld met SWF Studio, waaraan een aantal afzonderlijke componenten zijn toegevoegd.
Het feit dad hij crashed als je alle feeds eruit haalt komt omdat we bij de voor bedrijven aangepaste versie een fixed feed in de applicatie hebben zitten en er dan dus nooit een lege library is. Iets wat we gaan aanpassen met onze eigen feed.
inbedrijf2
%Europe/Berlin %983 %2005, 00:35
Als je feeds toevoegd zoals FF en je gaat daarna als hij alles ingeladen heeft terug naar "lijst aanpasen" dan laat hij daar niks meer zien, als je hem dan vernieuwd zie je je RSS die je er ingezet hebt even staan door elkaar en over elkaar en daarna zijn ze weg? Het lijkt me verstandig om dit een Beta te noemen :D
Dauntless
%Europe/Berlin %995 %2005, 00:53
Als je feeds toevoegd zoals FF en je gaat daarna als hij alles ingeladen heeft terug naar "lijst aanpasen" dan laat hij daar niks meer zien, als je hem dan vernieuwd zie je je RSS die je er ingezet hebt even staan door elkaar en over elkaar en daarna zijn ze weg? Het lijkt me verstandig om dit een Beta te noemen :D
Dit zelfde probleem had ik ook...
inbedrijf2
%Europe/Berlin %763 %2005, 19:20
God zeg wat een bout programa het loopt nu de gehele tijd vast, ik heb het dus gedinstaleerd. Dit is dus typisch zo'n geva van "beter goed gejat dan slecht gemaakt" Want er zijn echt duizend van dit soort programa's die wel fatsoenlijk hun werk doen.
Newsbuddy
%Europe/Berlin %826 %2005, 20:50
God zeg wat een bout programa het loopt nu de gehele tijd vast, ik heb het dus gedinstaleerd. Dit is dus typisch zo'n geva van "beter goed gejat dan slecht gemaakt" Want er zijn echt duizend van dit soort programa's die wel fatsoenlijk hun werk doen.
Tijd voor een nieuwe computer
inbedrijf2
%Europe/Berlin %023 %2005, 01:33
nu moet ik natuurlijk happen en zeggen "je weet mijn specs niet eens"
maar eigenlijk geef je mij nu gewoon gelijk en dat vind ik wel aardig van jullie :D
Ultim-o
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:40
Hmm lekker weer, inbedrijf2, kan je je argumenten onderbouwen? En er zijn inderdaad heeel veel rss-readers, maar niet gemaakt met flash, dus het is zeker wel origineel. En mijn mening is dat ze beter nog even 'beta' bij hun product kunnen zetten en testen tot het een volwaardig product is, maar dan hebben ze wel goede input nodig :)
inbedrijf2
%Europe/Berlin %453 %2005, 11:53
Hoe kun je nu een programma al vrijgeven als het nog voor geen ene meter werkt.
Voorbeeld 1 als je nog niet je lijst kan laten zien met welke RSS feeds jij er zelf in hebt toegevoegd ?
Voorbeeld 2 de RSS feeds worden niet goed weergegeven in het hoofdscherm, FF bijvoorbeeld geeft een hele rits met feeds maar ze werken niet.
Ik ben het helemaal met je eens Ultim-o dat ze alleen wat hebben aan input, maar kom op zeg het is toch echt nog zo'n dikke vette Beta dat je er nog helemaal niks aan hebt. Fouten ala, kunnen opgelost worden maar een programma wat gewoon volledig nog niet aan de kern komt van wat het moet doen moet je als bedrijf nog niet vrijgeven.
Newsbuddy
%Europe/Berlin %470 %2005, 12:17
De versie die er te downloaden is, is zoals aangegeven een versie waar iedereen zelf feeds kan toevoegen of verwijderen. Er zitten geen fixed feeds in. Je kunt er dus ruim mee experimenteren en experimenteren levert wel eens problemen op.
En die problemen horen wij graag.
Daarnaast kun je het afgeven op de software, maar kijk eens naar de feed die er aangeboden wordt. Deze is in veel gevallen volledig uitgekleed, geeft alleen de titel van de post en de feed zit in veel gevallen zelf vol met fouten.
Daarnaast is het zo dat er nog geen echte "regels" mbt tot de opbouw van feeds zijn. Er wordt veel gekloot. De een laat alleen een titel zien, de ander vult het aan met een intro op de titel, noem maar op. Ook speelt de refresh rate een belangrijke rol. Als een feed op een druk forum als deze slechts, zeg om het kwartier ververst wordt ga je dus een heleboel missen.
De reader wordt momenteel door zo'n 19000 mensen in Duitsland, 400 in Nederland en 200 in België actief gebruikt en die hebben er schijnbaar niet zo'n problemen mee.
Maar ja we hebben ook nog steeds wat af te geven op Windows, wat toch ook maar door een paar mensen gebruikt wordt. :rolleyes:
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.