PDA

Volledige versie bekijken : knappe onmousseover effect van group94

t-toon
%Europe/Berlin %696 %2006, 16:42
Iemand een idee hoe je dit effect kan scripten:
http://www.dhondt-deuren-trappen.be/

4 foto's naast elkaar die gemaskerd zijn en per foto "onMousseOver" opengaan, zodat je meer ziet van de foto waar je met je muis overgaat... héél mooi...

Iemand een idee of een voorbeeld .fla-tje???
[?] [?] [?]

Toon.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %701 %2006, 16:49
link doet het niet bij mij..

tvs
%Europe/Berlin %729 %2006, 17:29
gebruik de zoek-functie.. zijn al meerdere topics over geweest

Nora
%Europe/Berlin %778 %2006, 18:40
Sorry maar ik vind dat veel topics niet echt met de zoekfunctie terug te vinden zijn.. Vooral als je NIET weet met wat voor methode je iets moet oplossen, weet je ook niet naar wat je moet zoeken.

Erg mooie website is dat verder.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %780 %2006, 18:43
ik zou graag wille helpe maar aangezien de link niet werkt kan ik niet goed inschatten wat men wilt..

Nora
%Europe/Berlin %784 %2006, 18:49
Deze wel? http://www.dhondt-nv.be/

Niek_M
%Europe/Berlin %789 %2006, 18:56
Nope

Dragon Hunter
%Europe/Berlin %792 %2006, 19:01
Bij mij doet hij het wel........

disasp
%Europe/Berlin %802 %2006, 19:15
bij mij oook

Niek_M
%Europe/Berlin %853 %2006, 20:29
Waar kun je deze website nog meer vinden, staat die in het portfolio van g94 ?

aqua
%Europe/Berlin %028 %2006, 00:41
ik zou graag wille helpe maar aangezien de link niet werkt kan ik niet goed inschatten wat men wilt..

Even de link in je adres balk plakken dan doet hij het wel als het goed is.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %137 %2006, 03:17
je hebt 4 mc's met ieder een foto met een masker eroverheen. Dmv actionscript worden dan de breedtes van die maskers aangepast na een rollOver.
Heb je zelf al enige ervaring met actionscript?

limapipa
%Europe/Berlin %884 %2006, 21:13
je hebt 4 mc's met ieder een foto met een masker eroverheen. Dmv actionscript worden dan de breedtes van die maskers aangepast na een rollOver.
Heb je zelf al enige ervaring met actionscript?
je kan de breedtes van maskers toch niet aanpassen met actionscript? Ik dacht namelijk dat maskers geen movie clips mochten zijn?

graag uitleg

Laiverd
%Europe/Berlin %906 %2006, 21:44
Heb je weer wat geleerd ;) Probeer het gewoon; werkt prima. Vroeger kon je movieclips die een masker waren niet aanspreken met actionscript. Dat kan tegenwoordig wel; weet niet precies vanaf welke versie, maar ik denk van Flash 5.

John

llly
%Europe/Berlin %920 %2006, 22:04
Ik denk dat er javascript achter zit. best ingewikkeld hoor

Laiverd
%Europe/Berlin %926 %2006, 22:13
Zit zeker geen javascript achter; waarom ok, als je actionscript hebt ;) Anyway: het zal lastig zijn om dit goed werkend te krijgen, maar echt ingewikkeld is het niet. De enige basiskennis die je nodig hebt is weten hoe je een movieclip verplaatst met actionscript (gescripte tween dus) en hoe je met actionscript de _xscale van een movieclip aanpast (weer een gescripte tween dus). Daarnaast wat basiskennis over variabelen, arrays, functies en zin hebben om te puzzelen ;)

John

beastyboy
%Europe/Berlin %031 %2006, 00:45
Hoi Toon,

Ik heb voor jou een voorbeeldje gemaakt. De code is eigenlijk zeer beperkt, maar er staat een massa commentaar bij (misschien zelfs te veel, maar soit). Hopelijk leer je er iets van bij.

Je kan de fla (users.skynet.be/sportmedischestudio/test/toon.fla) en de swf (users.skynet.be/sportmedischestudio/test/toon.swf) downloaden ;)

Als het niet lukt kan ik de code hier wel even pasten. Just let me know

Have fun!

limapipa
%Europe/Berlin %079 %2006, 01:55
Hoi Toon,

Ik heb voor jou een voorbeeldje gemaakt. De code is eigenlijk zeer beperkt, maar er staat een massa commentaar bij (misschien zelfs te veel, maar soit). Hopelijk leer je er iets van bij.

Je kan de fla (users.skynet.be/sportmedischestudio/test/toon.fla) en de swf (users.skynet.be/sportmedischestudio/test/toon.swf) downloaden ;)

Als het niet lukt kan ik de code hier wel even pasten. Just let me know

Have fun!
teering, dat heb je netjes gedaan, zeer behulpzaam ook. Vond het wel veel script voor zo'n simpel effect (veel berekeningen), maar daar is niks aan te doen.

beastyboy
%Europe/Berlin %386 %2006, 09:16
hey limapipa, als je al de commentaar weghaalt, zal je zien dat het eigenlijk zelfs weinig code is! De code per functie is dan nog zeer gelijkaardig. Het gaat dan ook om gelijkaardige handelingen hé.

Als je nog verder wil gaan, kan je de functies ook nog aanpassen om de alfa (mc._alpha) of zo te wijzigen met een ease. Of zelfs het volume van een geluid stilletjesaan verhogen of verlagen. Just use your imagination zou ik zeggen ;)

t-toon
%Europe/Berlin %749 %2006, 17:59
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

beastyboy, dit is de crème!!!
nu kan ik beginnen aan wat wel eens een leuke site zou kunnen worden...
Many thanks & you're the best!!!

Toon!

beastyboy
%Europe/Berlin %879 %2006, 21:06
Pas de problème hoor ;)
We zijn hier toch om elkaar verder te helpen hé. Hopelijk ga je de code niet klakkeloos gebruiken, maar probeer je de code te begrijpen. Alleen zo zal je bijleren en in de toekomst zelf eigen dingen gaan scripten. Ik noem mezelf BIJLANGE geen expert, maar heb al veel geleerd via de forums. En af en toe heeft ook iemand voor mij een stukje code geschreven dat "waarschijnlijk" na wat zoekwerk wel te vinden was.
Dit is geen kritiek op diegenen die steeds reageren met "zoek even via google, of kijk eens naar een paar tuts", want dit is en blijft een zeer goede manier om zelf iets bij te leren!
Toch vind ik dat we elkaar af en toe iets mogen gunnen ;) Zeker in het begin van het nieuwe jaar hé LOL

Ik ben al blij dat ik iemand heb kunnen verder helpen!
hehe

greets

t-toon
%Europe/Berlin %904 %2006, 21:43
Super service!
Ik was al héél ver gaan zoeken, ook op de voorgestelde sites van bevoorbeeld theflashwizard (ook voordat ik mijn berichtje ge-post had:), maar zo een voorbeeld zoals dat van jou is perfect om te herwerken naar wat ik wil schrijven.
Ik heb er 2 cursussen opzitten actionscript, maar het blijft mijn zwakke punt... tja er zijn naar m'n zegt designers en programmeurs, ik ben zeker niet dat laatste.
Ik ben volop bezig de design aan te passen naar het script en het script om te zetten naar wens.
Niet te bescheiden hé... voor mij is dit al experten-werk: ik ben héél gelukkig dat je dit voor me deed. ik sta bij je in het krijt.
Ik herbekijk de code dus en doe m'n best om er iets uit te leren.

Viva het forum, viva beastyboy ; )

(p.s. ik heb de échte beastyboys aan het werk gezien 2 jaar geleden, dat was ook leuk!)

bedankt !!!