PDA

Volledige versie bekijken : Hoe JPG's scherp bij full screen?

thirsty
%Europe/Berlin %530 %2006, 12:44
Ik ben bezig met de FLA van het spel Memory van Erik van Nieuwburg (http://www.flashfocus.nl/fla/Games/?filename=Memory_gebruik%20je%20eigen%20fotos_erik %20van%20nieuwburg.zip). Wat ik daarin verder gedaan heb, doet niet ter zake voor mijn vraag.

Mijn vraag gaat over het full screen weergeven van dit spel. Dan worden de plaatjes (foto’tjes, jpg) onscherp. Het instellen van de JPG Quality in de Publish Settings levert niets op. Het groter maken van de hele stage en spel etc. (scale 200%) heeft ook geen zin. De plaatjes moeten nl. 50x50 pixels blijven, anders gaan ze uitsteken bij het omdraaien van de blokjes.

Weet iemand hoe ik deze jpg-plaatjes scherp kan krijgen bij een full screen-weergave van het spel?

Bedankt alvast!
Groeten, Jeroen

septunas
%Europe/Berlin %596 %2006, 14:19
schrijf het volgende in de eerste frame van je movie:
Stage.scaleMode = "noscale";
:)

thirsty
%Europe/Berlin %612 %2006, 14:41
schrijf het volgende in de eerste frame van je movie:
Stage.scaleMode = "noscale";
:)
En dan? Dat houdt in dat je Flashmovie niet geschaald kan worden, niet? (Wat overigens wel gewoon kan, als ik de coder erin zet.) :S Maar dat is dus niet wat ik wil. Het spel is mij te klein als het niet geschaald wordt en wil het graag full screen weergeven. Met scherpe plaatjes. :)

denzione
%Europe/Berlin %616 %2006, 14:47
je jpg's kunnen alleen scherp zijn als ze 100% zijn.
dus OF je maakt je stage groter of je gaat voor de noscale, er is geen andere manier omdat jpg's bestaan uit pixels en wil je een beeld met elke zoom scherp houden moet het een vector beeld zijn (tekening in illustrator of flash)

septunas
%Europe/Berlin %621 %2006, 14:54
mssn kan je bij elke 'scale' verandering van je site, het commando geven aan de mc's met de foto in, dat zij 100% moeten blijven:
mc._xscale = mc._yscale = 100;
of iets in die aard. Zal wat zoeken zijn, maar volgens mij moet er wel uit te geraken zijn. trace de 'scale' van de mc's waar die foto's instaan en adh daarvan je x-en y scale aanpassen...