Volledige versie bekijken : MovieClips achter elkaar laten spelen
billow99
%Europe/Berlin %631 %2005, 16:08
Hello :confused:
Misschien een vrij eenvoudige vraag, maar daar komt ie dan.
Ik wil een aantal geanimeerde MC's achter elkaar laten spelen. Nou werkt dat prima als ik de MC's op de stage zet en ze dan het aantal frames geef zolang als de MC is, maar dan wordt mijn timeline wel erg lang en dat moet vast ook compacter kunnen.
Stel ik heb 3 MC's (mc1, mc2, mc3) en die wil ik achter elkaar laten afspelen, wat is dan de meest makkelijke en compacte manier om dat te doen?
Thanx voor jullie moeite.
billow99
Fl4sh3r
%Europe/Berlin %633 %2005, 16:12
zet op alle eerste frames van je MC's als action:
Stop();
behalve op MC1
zet op het laatste frame van mc1:
_parent.mc2.Play();
op het laatste frame van mc2:
_parent.mc3.Play();
etc..
billow99
%Europe/Berlin %640 %2005, 16:22
Ga het meteen proberen. Thanx voor de snelle reply!
billow99
billow99
%Europe/Berlin %654 %2005, 16:42
Mmm, dat werk niet zoals ik had gedacht. Aangezien je _parent gebruikt wil je ze los in je html document laten laden, toch? Maar kan het niet gedaan worden, zodat het binnen één swf file blijft? En waar is die stop() action voor nodig, hij moet toch gewoon op de eerste frame gaan spelen.
Misschien ben ik wat onduidelijk geweest. Nog een keer proberen. Het gaat om een intro-filmpje. Mijn fla bevat 3 MC's (mc1: 100 frames, mc2: 125 frames, mc3: 80 fames) die ik achter elkaar wil laten doorspelen. Ik kan ze natuurlijk achter elkaar op de stage zetten, ze allemaal het aantal frames op de stage geven die ze nodig hebben (dus 100, 125 en 80 frames, totale fla: 305 frames lang) en er dan een swf van bakken, maar ik vraag me af of het niet simpeler/compacter kan zonder dat ik een op de stage 305 frames heb staan.
Nogmaals thanx voor jullie tijd.
billow99
Fl4sh3r
%Europe/Berlin %681 %2005, 17:21
Ik maak wel even een voorbeeldje van mijn idee.
http://download.bleq.nl/play_MCs_one_by_one.fla
billow99
%Europe/Berlin %308 %2005, 08:24
Thanx Fl4sh3r
Ik snap nu helemaal wat je bedoeld. Mijn MC's zijn echter beeld vullend en staan niet tegelijkertijd op de stage, maar na elkaar.Ik heb je voorbeeld even aangepast en op de simpele manier geplaatst. Wellicht dat je hier wat meer duidelijkheid mee krijgt en dat je hier ook zo'n simpele oplossing voor hebt.
komt ie....
http://www.crossings.nl/test/play_MCs.fla
Fl4sh3r
%Europe/Berlin %409 %2005, 10:49
Dan zou ik het zo doen:
http://download.bleq.nl/play_MCs.fla
Ik heb nu de main movie een stop() gegeven.
Alle MC's hebben op het laatste frame _parent.play(); (kan in dit geval ook _root.play() worden)
De laatste MC (mc3) heeft echter _parent.gotoAndStop(1);
Als je deze weglaat blijft mc3 herhalen, misschien is dat wel wat je wilt.
billow99
%Europe/Berlin %429 %2005, 11:18
Thanx Fl4sh3r, je bent een held!
Dit is precies wat ik wilde weten, niks geen lange timelines meer. Zo leer ik nog eens wat.
See you around the forum.
billow99 :D
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.