Volledige versie bekijken : LoadMovie in new window??
kamer3
%Europe/Berlin %620 %2005, 15:54
Daag
Vanuit een swf file dat in een html document staat wil ik dmv een knop een nieuwe swf in een nieuw window laden en dan wil ik dat die movie begint bij frame 5. :eek: :D
Het gaat om een fotoalbum. Binnen mijn site heb ik in een frame een swf met thumbnails. Nu wil ik dat als er op thumbnail 5 geklikt wordt een nieuw window geopend wordt met een swf waarin de grote foto's staan en dat die in dit geval op frame 5 start, want daarin staat foto 5
Pimm
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:28
Een SWF in een nieuw window openen? Zet de SWF gewoon in een PHP bestandje en open de het PHP bestandje in een popup. Heb je een beetje verstand van PHP? Dan kun je maken dat je je bestand aanroept naar bestand.php?beginbijframe=5 om vervolgend die GET data door te geven aan je SWF bestand d.m.v. swfbestand.swf?beginbijframe=5. Dan komt die waarde gewoon in de SWF te staan. Als je geen verstand hebt van PHP, post dat dan even dan kunnen we je eerst het een en ander uitleggen.
Pimm
%Europe/Berlin %647 %2005, 16:32
Even een postje om dit topic boven die andere (zelfde) te zetten.
Roenes
%Europe/Berlin %652 %2005, 16:40
Die andere topic is nu dicht. Zie die topic voor een uitleg waarom deze topic 2x bestond :)
kamer3
%Europe/Berlin %816 %2005, 20:35
Ik zie wat je bedoeld. Maar ik heb geen verstand van PHP.
Ben wel blij als ik jou zo hoor dat beginnen bij frame5 mogelijk is.
Ben bang dat je me wat meer bij het handje moet nemen.
Hoe laat ik het php bestand openen als een popup
En hoe moet ik nu precies dat SWF bestand laten wet dat het bij frame 5 moet beginnen?
Pimm
%Europe/Berlin %920 %2005, 23:05
Weet je wat PHP is? Zo niet:
PHP is een serverside taal die HTML als output geeft, dus de script loopt op je server en er de gegenereerde HTML code wordt naar de bezoeker's PC gestuurd. Da's allemaal even ingewikkeld, maar lees dit maar gewoon even (http://nl3.php.net/manual/en/faq.general.php#faq.general.what):). Even belangrijk: je kunt een PHP script niet zomaar op je eigen PC uitproberen, of jij moet een speciaal programma (meestal Apache) installeren of je moet het uploaden naar een server die zo'n programma heeft geïnstalleerd.
Je kunt een PHP bestand oproepen d.m.v. bestandsnaam.php?beginbij=5 en in de PHP scripts kun je dan zetten dat hij die 5 opneemt in de gegenereerde HTML code. Als er dus een 4 zou staan zou er ook een 4 staan in de HTML code (cool hè?), dus ga je die 5 (of 4 of wat dan ook) doorsturen naar Flash door het Flash bestand niet aan te roepen met flashbestand.swf maar met flashbestand.swf?beginbij=5. Dat kan met de PHP codeecho "flashbestand.swf?" . $_GET['beginbij'];(hoop ik, 't is namelijk uit 't hoofd)
Heb je al zoiets van "OK, dit wordt te lastig, ik haak af" dan haak je lekker af. Als je denk "meer, meer *brain-info-sucking mode set*" ga je je eerst maar eens in PHP verdiepen. Vragen zijn natuurlijk welkom.
Oh ja, een PHP bestand open je dus op dezelfde manier in een pop-up als een HML bestand.
kamer3
%Europe/Berlin %628 %2005, 16:04
ok Pimm
Ik ga eerst zorgen dat ik phpscripts kan uitproberen op mijn pc.
Vanuit een swf bestand met een knop roep ik een php bestand op in een popup (dit lukt) en geef ik aan dat er begonnen moet worden met frame 5: bestandsnaam.php?beginbij=5. In dit php bestand zit een ander swf file. In dit php bestand geef ik aan met echo "flashbestand.swf?" . $_GET['beginbij']; dat in swf bij frame 5 gestart wordt.
Ik ga door en zorg dat het gaat werken. Lukt het niet dan post ik mijn vraag wel weer op dit forum.
Thanx
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.