PDA

Volledige versie bekijken : problemen met copy paste commando illustrator/freehand

gonzo
%Europe/Berlin %520 %2006, 12:29
Hoi

Ik werk alle dagen met illustrator 10 en freehand 10, ...maar zit nu met serieuze grijze haren :) :S
Nu we illustrator CS2 hebben aangeschaft kan ik de commando copy-paste niet meer uitvoeren. Dus objecten die ik altijd teken in illustrator bracht ik vroeger binnen in freehand zonder problemen. In illustrator ctrl x en in freehand ctrl v, ... mijn logos stonden steeds goed!!
Nu krijg ik in freehand steeds een leeg vlak met een zwart kruis in het midden, en niets te zien, geen vector meer!

Wat moet ik doen???? :(

Weet er soms iemand een makkelijke oplossing om dit probleem te verhelpen zodat ik weer vanuit illustrator CS2 makkelijk naar freehand 10 kan knippen en plakken?

Thanx

Gonzo

paulusch
%Europe/Berlin %529 %2006, 12:42
misschien je logo als .eps opslaan en dan openen met freehand?

gonzo
%Europe/Berlin %546 %2006, 13:06
Ja Paulus dat gaat, als ik het logo opsla in eps formaat, maar dan wel opslaan in een 3.0 versie, dus echt weer "back to basic" :D
Maar dat is zo omslachtig en tijdrovend, ... is er zo niks dat zoals de copy-paste commando?... of een andere manier

paulusch
%Europe/Berlin %637 %2006, 15:18
en gewoon van illustrator naar freehand 'slepen'?

anders maar terug naar illustrator 10 :)

gonzo
%Europe/Berlin %330 %2006, 07:56
Nope, slepen gaat ook niet! ...tjonge jonge, wat hebben die gasten van adobe het toch verneukt! Nieuwere versies= verbeteringen, amai ik lach me hier kapot :S

paulusch
%Europe/Berlin %349 %2006, 08:22
dan weet ik t ook niet, suc6 dr mee!

gonzo
%Europe/Berlin %451 %2006, 10:50
Ok paulusch, toch bedankt!
Iemand anders enige tips of de oplossing?? ;)
Bedankt

dakans
%Europe/Berlin %711 %2006, 17:04
Heej Gonzo,

Ik noem maar wat hoor, maar:
- heeft het misschien met kleurinstellingen te maken (RGB, CMYK)???
- heb je een 3D-filter gebruikt???
- heb je een gradient gebruikt???
- heb je het ook bij een simpel figuur (rondje / vierkantje)???

Het is idd raar dat het bij CS niet meer wil. Ik kan bijv. wel gewoon 'copy / pasten' naar flash (behalve gradients dan). Bebruik zelf geen freehand dus kan niks testen... Gewoon ff uit nieuwsgierigheid, waarom gebruik je Freehand naast Illustrator, zijn toch programma's die practisch hetzelfde doen...

Suces in ieder geval!
David.

gonzo
%Europe/Berlin %801 %2006, 19:13
Hoi David

Nee, het heeft ook niets met rgb-cmyk instellingen te maken, 3D, gradient, ...
Zelfs een simpel vierkantje of rondje bijvoorbeeld wil hij niet meer 'pasten' in freehand met het c/p-commando! Ik begrijp er echt niks meer van, om radeloos van te worden!!!!! :(

Tja waarom gebruik ik freehand en illustrator. Wel ik werk ik een zeefdrukkerij en daar maak ik alle logos en tekeningen in illustrator omdat ik dat programma al gewoon was, ... Voor de opmaak en het zetwerk plaats ik alles in freehand 10 wat nadien wordt doorgestuurd naar de printers/plotters.

Maja.... nu blijven we nog steeds met het probleem zitten, echt kl**te!

dakans
%Europe/Berlin %521 %2006, 12:31
Heel RAAR!
Dan weet ik het ook niet meer... Je kunt deze vraag nog ff aan Adobe zelf stellen, misschien hebben zij een oplossing.

Het is maar net wat je gewent bent, maar Illustrator kan je toch ook wel zo configureren dat ie de gegevens doorstuurt naar een plotter? Scheelt weer een licentie...

Wederom succes ermee!
Greets