PDA

Volledige versie bekijken : FCS 1.5 - Video Stats genereren

ocdaan
%Europe/Berlin %794 %2006, 19:04
Hoi allemaal,

Ben bezig met het maken van een statistieken systeem voor FCS. We gebruiken de FCS momenteel enkel voor het afspelen van video's.

Op de site van MM staat wel een interresant artikel over hoe je stats in een flv file kan wegschrijven en weer kan uitlezen met een flash movie. Dit is opzich mooie techniek maar beetje ingewikkeld om dit ff in een dagje op te zetten.

Ben dus verder gaan kijken maar er is echt zo goed als niets over te vinden.

Volgend probleem is dat ik die stats in onze eigen DB wil hebben. Het is leuk als die gegevens in een flv file staan op de FCS maargoed, hoe krijg je die gegevens (zonder een flashmovie) rechtstreeks in onze DB. Als iemand hier een tip over heeft, graag, dit is dan wel toekomst muziek.

Wat ik zelf had bedacht, lekker quick and dirty, om vanuit de flash-player een asp pagina aan te roepen welke dan de stats in de BD wegschrijft. Dit ben ik nu aan het uitwerken en is al voor het grootste gedeelte klaar eingelijk.

Maar nu komt eingelijk mijn vraag. Bovenstaand geintje zou ik ook op de FCS zelf kunnen afhandelen dacht ik zo. Dus dan hoeft de client ook geen extra data te versturen, scheelt weer natuurlijk. Zal morgen even proberen een asc scriptje ervan te maken, maar heeft iemand hier ervaring mee? Is het wel handig om vanuit de FCS een asp pagina aan te roepen? Nu ik zo zit te typen/brainstormen krijg ik het idee om alle stats in shared objects te verzamelen en bv om het uur weg te schrijven naar de DB.

Maargoed, iemand tips trucks voor FCS statistieken?

Alvast bedankt!

//edit

ben stukje verder - nou ja, verder.... Ik kan er maar niet achter komen hoe ik vanuit de FCS een asp script aanroep. LoadVars ofzo bestaat niet maar heb al wel gelezen dat het wel mogelijk is... ff verder zoeken dus. Maar als iemand dit zo weet...... ;)

//edit 2x

Heb het nu klaar - maar wel vanuit de client flash movie - kan er niet echt blij mee worden maar het werkt prima's en de baas heb z'n statistieken, daar gaat het om.