PDA

Volledige versie bekijken : Kalender

Toelieloe
%Europe/Berlin %560 %2005, 14:26
Hallo allemaal :)

Ik heb sinds gisteren Flash 5. Na een aantal oefeningen, die ik van het internet geplukt heb, waarvan 50% gelukt is omdat de verdere uitleg voor mij niet duidelijk genoeg was, ben ik gaan zoeken naar forums en jawel, ook die zijn er. Ik vind het leuk om aan mijn eigen website te sleutelen en na PsP en Animationshop ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Zodoende dus Flash.
Ik ben inmiddels een klein ietsie beetje bekend met het programma, maar als het aan mij ligt wil ik hier leren hoe ik een Master kan worden.
Als eerste oefening wil ik dan ook vragen of het mogelijk is een kalender te maken met Flash die ik online kan zetten. De kalender moet zelf dag en datum bij houden en ik zou er graag verjaardagen enzo op willen zetten.

Naja, ik hoop dat iemand me hier helpen kan. Ik sta te springen om beter te worden in het gebruik van Flash.

Al vast bedankt,

Toel

ninetynine
%Europe/Berlin %579 %2005, 14:54
ik denk dat dit iets te moeilijk is om mee te beginnen
mja :

Een fla , waaruit je kan leren en verderbouwen :

Klik ! (http://www.flashkit.com/movies/Utilities/Other/Calendar-Kumar_K-5391/index.php)

Toelieloe
%Europe/Berlin %594 %2005, 15:16
Te moeilijk zeg je? Weet je wat, ik ga het gewoon proberen en als het niet lukt proberen we wel eerst iets simpelers.
Weet je wat het is? Met Flash kan je zoveel, dat ik niet weet wat je allemaal kan. Waardoor het ook moeilijk is te bepalen waar je nu werkelijk het beste kan beginnen.

Toelieloe
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:35
hmmm, volgens mij heb je dus gelijk en is het inderdaad te moeilijk. Ik kom er tenminste niet aan uit. Dus wat nu? Ik wil Flash wel beter leren kennen om het uiteindelijk dus wel te kunnen.
waar begin ik?

ninetynine
%Europe/Berlin %672 %2005, 17:07
je zou best beginnen met een digitale klok ofzo
das redellijk simpel, dan kan je later opbouwen naar
een analoge klok , wat moeilijker is

of je kan op

www.gotoandlearn.com

de Flash Math part 1 volgen...
of een preloader maken ....

Toelieloe
%Europe/Berlin %724 %2005, 18:23
O zo'n klok had ik al gemaakt :D met cijfertjes. dat was inderdaad simpel ja. Maar toen wist ik nog niet dat je bestanden moest exporteren dus toen had ik het weer gewist. Niet dat dat erg is want iedereen heeft toch een klok in zijn of haar taakbalk.
Ik zal eens kijk wat ik op jouw link kan vinden, thnx

royke_115
%Europe/Berlin %591 %2006, 15:12
Heey iedereen..

Ik heb de kalender uit de link van michiel aangepast naar mijn wensen (zie bijlage), maar nu wil ik op de een of andere manier agendapunten aan een bepaalde datum stellen.. bijvoorbeeld op welke dagen mijn vrienden jarig zijn, wanneer we een feestje hebben, wanneer we op vakantie gaan met elkaar enz.. Hoe kan ik dit nu doen?? misschien met een tooltip ofzo? hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Ik heb niet zo héél veel ervaring met flash..

Groetjes
Royke_115

eZula
%Europe/Berlin %547 %2007, 14:08
Wordt aan dit topic nog verder gewerkt? Vind het anders wel zeer intersant. Zou graag weten hoe je dagen kan aanklikken en daarbij een activiteit kan zien.

Germen
%Europe/Berlin %508 %2007, 13:12
Anders ik wel..