PDA

Volledige versie bekijken : verwijzen naar een label.

mjwallink
%Europe/Berlin %664 %2006, 15:57
Hallo

Ik ben een stageverslag aan het maken in flash. ik heb hierbij verschillende mc's als pagina's.

Als pagina1 geopend is en ik klik op een button voor pagina2, moet eerst pagina1 sluiten. Maar als pagina3 geopend is (inplaats van 1) moet deze eerst sluiten.

Met sluiten bedoel ik een simpele animatie die op de tijdlijn van de pagina staat.

Wat voor actie zou ik aan de button kunnen hangen om bij de geopende pagina naar een framelabel te verwijzen (waar die animatie staat)?

Alvast bedankt Groeten martin

Dauntless
%Europe/Berlin %666 %2006, 16:00
Kijk naar dit: fla! (http://flashfocus.nl/fla/Interface%20elementen/Menus/?filename=Menu%20met%20op-%20en%20afbouw_Steven%20Kuijs.fla).

Het principe ishetzelfde,of je nu met een lange animatie werkt of meerdere mc's .

mjwallink
%Europe/Berlin %679 %2006, 16:18
Dit is inderdaad wat ik zoek maar volgens mij werkt het niet als je verschillende mc's gebruikt.
je kunt dan niet dit doen:

on (release) {
_root.link = "contact";
_root.play();
}

omdat je eerst moet verwijzen naar de mc bijvoorbeeld: _root.home.play();

je weet alleen niet in welke mc hij staat. Of zie ik iets verkeerd?

groeten martin

Dauntless
%Europe/Berlin %703 %2006, 16:53
Een beetje aanpassen hé :p.

Op de laatste frame van je mc zet je '_root.gotoAndStop(_root.mcLabel);'
Op je button zet je:
_root.mcLabel = "home";
this.play();

Nu zal hij, wanneer hij aan het einde van de animatie komt, naar de framelabel gaan die jij hem zegt. Dus je geeft in je hoofdtijdlijn elke movieclip een frame, en je verwijst daarnaar.Of staan alle mc's op 1 frame ?

mjwallink
%Europe/Berlin %712 %2006, 17:05
Ja ze staan allemaal op 1 frame.
Maar in ieder geval bedankt. Ik ga de pagina's gewoon in 1 mc zetten, zoals bij je voorbeeld.

groeten martin