PDA

Volledige versie bekijken : Geen geluid na inladen swf via LoadMovie

Gerune
%Europe/Berlin %580 %2006, 13:56
Ik heb dus een vreemd probleempje in Flash 8 PRO. Heb net een site gemaakt die bestaat uit verschillende swfjes, en die heb ik allemaal via de LoadMovie action geïntegreerd. Alles werkt perfect, op 1 onderdeeltje na. Ik had nl ook een volume slider gemaakt en die eveneens via LoadMovie geïntegreerd. De slider (volume.swf) werkt perfect wanneer je de swf afzonderlijk opent, maar in de volledige site lijkt ie te werken (slider kan links/rechts bewogen worden en de knoppen lijken te werken), maar er is geen geluid hoorbaar. Heb geen flauw idee waar dit aan zou kunnen liggen, en zeker niet omdat ie als stand-alone wel werkt. Heeft er iemand misschien enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe dit te verhelpen is?
Alvast bedankt,

Gerune

theFlashWizard
%Europe/Berlin %583 %2006, 14:00
je geeft niet echt inzicht op het script dat je hebt gebruikt, dus echt veel kan ik er niet over zeggen: [Guide] Voordat je post (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=7649)
en waar komt je muziek vandaan? staat die in de library van de swf die je inlaad?
dan ligt daar mischien het probleem want dan moet je de muziek in de library zetten van de swf waarin je de swf inlaad.

en anders zou je hier last van kunnen hebben:
Actionscript Tutorials -> het inladen probleem (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#het inladen probleem)

owja en dit is volgens mij een actionscript vraag dus ik heb verplaatsing aangevraagt

Ultim-o
%Europe/Berlin %586 %2006, 14:04
Ik denk dat de vraag hier goed staat.. het heeft inderdaad met actionscript te maken, maar het is een veel voorkomend geluid probleem.

Het komt omdat je 'new Sound()' object niet goed gebruikt. Laat inderdaad je code zien, zodat wij het kunnen oplossen.

Waarschijnlijk verhelpt dit het al, gebruikt overal 'new Sound(this)' , dus this tussen de haakjes. Daarmee geef je een referentie mee naar een movieclip, en kunnen geluiden afzonderlijk afgespeeld worden, en dus ook ingeladen worden.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %589 %2006, 14:08
new Sound() heeft automatisch een verwijzing naar de _root? :|
en de oplossing is simpel weg new Sound(this) gebruiken?
dan moet ik daar mischien even iets over vertellen in die tut het inladen probleem..

Ultim-o
%Europe/Berlin %438 %2006, 10:31
Ik weet niet of new Sound() automatisch een verwijzing naar de _root heeft.. maar wat wel zo is, als je verschillende new Sound() objecten aanmaken, zonder verschillende referenties mee te geven, kan je die geluiden niet afzonderlijk controllen, en als ook niet in andere swf's inladen...