Volledige versie bekijken : Movie doorzichtig maken EN HTML tekst erachter zetten.
mcjvandijk
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:05
Hey!
Ik heb een movie van vallende confetti die ik over een tekst wil zetten die in de HTML staat, is dit uberhaupt mogelijk en zo ja, hoe doe ik dat, ik weet al hoe je de movie transparant maakt.
Groet, Matthijs! :)
galax
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:34
Ik kwam toevallig een tutorial tegen hoe je flash movies transparent maakt
http://www.webwasp.co.uk/tutorials/a27-transparent/index.php
Hoop dat je er wat aan hebt.
Galax
mcjvandijk
%Europe/Berlin %619 %2005, 15:52
Bedankt voor je reactie;
maar in de tutorial staat alleen hoe je een movie transparant maakt, en dat weet ik al. Ik wil graag weten hoe je achter of voor de movie tekst kan plaatsen die in je HTML staat. Iemand een idee of dit wel kan en hoe?
Greetz///
esparadrapo
%Europe/Berlin %669 %2005, 17:04
hoi
Zet je flash in een div en positioneer je div over je pagina, je moet wel dan je div z-index 1 of hoger geven.
<style>
#flashHouder{
position: absolute;
top: 50px;
left: 60px;
z-index: 10;
background-color: transparant;
}
</style>
<div id="flashHouder">
<object>
</object>
</div>
mcjvandijk
%Europe/Berlin %747 %2005, 18:55
Hey hartstikke bedankt! Het werkt!
Ik heb heel lang zitten te zoeken naar een juiste parameter, maar nu blijkt het dus dat het zo moet. :confused:
Super bedankt! :)
mcjvandijk
%Europe/Berlin %804 %2005, 20:17
Naar aanleiding van bovenstaand onderwerp reist er bij nog een andere vraag.
Met de postion: absolute, kan ik hem niet in alle gevallen over tekst zetten die gecentreerd staat op het scherm. Als de schermgrootte dan wordt gewijzigd valt de transparant movie er weer naast. Ik heb al wat geprobeerd met position : static, maar dan valt hij weer niet over de tekst...
Iemand een idee>>???
Groeten en alvast bedankt..
bstarz
%Europe/Berlin %433 %2007, 11:24
Met de postion: absolute, kan ik hem niet in alle gevallen over tekst zetten die gecentreerd staat op het scherm. Als de schermgrootte dan wordt gewijzigd valt de transparant movie er weer naast. Ik heb al wat geprobeerd met position : static, maar dan valt hij weer niet over de tekst...
Iemand een idee>>???
dan moet je bij de width en height niet het aantal pixel zetten, maar moet je met procenten werken..
Lorrens
%Europe/Berlin %436 %2007, 11:29
Iemand een idee>>???
Je kan de gepositioneerde box dan ook centreren over de tekst..
#flashbox {
width: 200px;
height: 200px;
position: absolute;
top: 0px;
left: 50%;
margin-left: -100px; }
Lees meer over het centreren van een flashmovie: http://www.flashfocus.nl/wiki/index.php/Centreer_Flash_met_CSS
Zelfde methode pas je toe als er onder tekst komt :)
zuyp
%Europe/Berlin %443 %2007, 11:38
Volgens mij werken dit soort eastereggs altijd nog het best met Javascript ;)
http://www.schillmania.com/projects/snowstorm/
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.