Volledige versie bekijken : Outlook express vanaf verschillende accounts
Smartie
%Europe/Berlin %039 %2006, 00:57
Weet iemand van jullie misschien of het mogelijk is om met verschillende XP accounts één outlook express account te gebruiken? Dus als ik outlook express open terwijl ik ben ingelogd als persoonA moet ik dezelfde mails zien als wanneer ik ben ingelogd als persoonB. Ik wil de mail maar 1 keer van de server af te hoeven halen, dus de mail op de server te laten staan is geen optie.. Ik draai zelf geen mailserver.
Mocht het niet kunnen met outlook express, maar wel met outlook, dan zou ik dat ook graag willen weten.
mech7
%Europe/Berlin %041 %2006, 00:59
je kan proberen om de accounts naar dezelfde pst te verwijzen.
Roenes
%Europe/Berlin %693 %2006, 16:38
je kan proberen om de accounts naar dezelfde pst te verwijzen.Dat moet je dan waarschijnlijk via het register doen? Want in OE heb ik niet echt een manier gevonden om dat aan te kunnen geven :)
snake123
%Europe/Berlin %703 %2006, 16:52
dan geef je account A en account B hetzelfde outlook account.. dan kunnen ze er met z'n 2en op
mech7
%Europe/Berlin %703 %2006, 16:52
hmm met OE weet ik niet zeker maar met Outlook 2003 kan het igv wel... ik denk wel dat het werkt maar niet getest igv ;)
Dat moet je dan waarschijnlijk via het register doen? Want in OE heb ik niet echt een manier gevonden om dat aan te kunnen geven :)
snake123
%Europe/Berlin %719 %2006, 17:16
ik gebruik OE nie ( microsoft... kots :X :@ :X ) maar ik denk dat dat wel werkt..
MAKR
%Europe/Berlin %914 %2006, 21:57
dan geef je account A en account B hetzelfde outlook account.. dan kunnen ze er met z'n 2en op
Dat zou inderdaad wel kunnen, maar dan moet je bij je provider aangeven dat je alle e-mails op de server wilt bewaren. doe je dat niet, dan krijgt de ene account de emailtjes niet binnen die op de andere acount al ontvangen zijn, en vice versa.
en de .pst linken gaat inderdaad niet omdat je niet vanuit de ene account in de map van de andere account kunt komen. (de :\documents and settings\_gebruiker_ map)
snake123
%Europe/Berlin %915 %2006, 21:58
dus niet POP gebruiken, maar IMAP ;)
MAKR
%Europe/Berlin %919 %2006, 22:03
dus niet POP gebruiken, maar IMAP ;)geen idee, ik dacht dat imap wat anders was.
je kunt iniedergeval bij GMail en @Home aangeven of je de berichten op de server wilt laten staan, of dat dus IMAP of gewoon POP is, weet ik niet :P
snake123
%Europe/Berlin %921 %2006, 22:07
ik weet het wel, en je moet IMAP hebben... :D
Roenes
%Europe/Berlin %954 %2006, 22:53
ik weet het wel, en je moet IMAP hebben... :DWat meer info over IMAP zou dan wel leuk zijn :)
Jordy
%Europe/Berlin %966 %2006, 23:12
met IMAP behoudt je de emails op de server.
Als je je mail ophaalt met POP dan download ie de mails in je outlook en worden ze verwijdert van de server. Outlook bewaart ze dan in een *.pst of *.dbx bestand (ligt eraan welke versie).
Met IMAP worden de mails OOK bewaard op de server :). Dan moet je server het wel ondersteunen.
mech7
%Europe/Berlin %180 %2006, 04:20
Kan wel hoor met admin rechten, bij mij staat hij op een hele andere schijf :)
Dat zou inderdaad wel kunnen, maar dan moet je bij je provider aangeven dat je alle e-mails op de server wilt bewaren. doe je dat niet, dan krijgt de ene account de emailtjes niet binnen die op de andere acount al ontvangen zijn, en vice versa.
en de .pst linken gaat inderdaad niet omdat je niet vanuit de ene account in de map van de andere account kunt komen. (de :\documents and settings\_gebruiker_ map)
Smartie
%Europe/Berlin %391 %2006, 09:23
Dank voor jullie reacties. Ik heb Microsoft Outlook geinstalleerd en beide accounts naar dezelfde .pst laten verwijzen en alles werkt naar behoren.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.