Volledige versie bekijken : Welke hardware voor renderen?
Eddief
%Europe/Berlin %583 %2005, 14:00
Hoi,
Welke hardware is nu het meest geschikt als je veel animations wilt renderen? Is dat afhankelijk van de processor of van de videokaart?
Pentium of AMD? Single of dual core? Een geforce of een Quadro FX?
Of gewoon een Apple?
Veel vragen, hopelijk heeft iemand advies.
Groet,
Edwin
BLoSk
%Europe/Berlin %034 %2006, 00:49
Dualcore processor is wel een must bij veel renderen als je 't mij vraagt.
En volgens mij heb je ook weer niet extreem veel ram nodig, of je moet een hoop grote textures moeten inladen bij het renderen.
mech7
%Europe/Berlin %045 %2006, 01:05
hangt van de software af..
Eddief
%Europe/Berlin %634 %2006, 15:13
Bedankt voor jullie reactie.
Ik gebruik Shade, Poser en Vue. En als ik tijd heb wil ik me in Maya verdiepen.
Ik zit nu aan een amd x2 4400 en een quadro fx 3450 te denken. Iemand ervaring met die videokaart? Hij is behoorlijk prijzig, is die het waard?
Micha
%Europe/Berlin %778 %2006, 18:41
Bedankt voor jullie reactie.
Ik gebruik Shade, Poser en Vue. En als ik tijd heb wil ik me in Maya verdiepen.
Ik zit nu aan een amd x2 4400 en een quadro fx 3450 te denken. Iemand ervaring met die videokaart? Hij is behoorlijk prijzig, is die het waard?
Nieuwe ATI x1800 serie al is bekeken ?
Zitten aardig goede budget kaarten tussen
INKA
%Europe/Berlin %893 %2006, 21:26
hoi,
is allemaal niet van belang, welke cpu of video je gebruikt!
Elke redelijke machine is goed.
Belangrijker is dat je een onafhankelijk werkstation hebt,omdat renderen nog meestal via de cpu gaat en die 100% in beslag neemt(is in te stellen).
Dus als je veel animatie rendering wil doen, gebruik een goeie(redelijke) afgedankte pc die je alleen gebruikt daarvoor.
Ik weet ook wel dat de rendertijd afhankelijk is van verschillende dingen,(cpu,ram,video) maar op een 2-de machine maakt t toch niet uit of je b.v 10 uur renderd(snel) of 12 uur renderd(gebruikte pc), zolang je je hoofd pc kunt blijven gebruiken.
inka
RITS
%Europe/Berlin %899 %2006, 21:35
ik heb echt kick-ass gfx gezien die op een P3-750Mhz met 256MB SD-ram gemaakt EN gerenderd zijn.
Dus een High end systeem is NIET noodzaak.
maar komop....niemand houdt van wachten... *GRIJNS*
Peace
mech7
%Europe/Berlin %964 %2006, 23:08
Voor de andere software weet ik het niet.. maar voor maya raad alle geforce series af... tot hoever dit betrekking heb op het hardwarematig renderen weet ik niet zou je naar kunnen googlen... want volgens mij heeft die nieuwe geforce 7800 gtx betere prijs prestatie verhouding als de quadro fx..
Op hun site valt meer te vinden.. meestal kunnen ze je ook wel wat meer vertellen op de developer site.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.