Volledige versie bekijken : Als student online bijverdienen
Jelle
%Europe/Berlin %873 %2005, 20:57
Hallo.
Ik heb enkele vragen ivm online geld verdienen:
Stel, je hebt een site en daar wordt er op geadverteerd door bedrijven. Je ontvangt dus geld.
Ik ben nog steeds student, en heb die site gemaakt met een studentenlicentie.
Ben ik goed bezig?
Of moet ik overschakelen naar een professionele licentie en zelfstandig worden, dus een BTW nummer aanvragen. Kortom, er heel wat geld in stoppen.
Jordy
%Europe/Berlin %887 %2005, 21:17
een studenten licentie is enkel om te leren :) dus niet voor commerciele doeleinde, dit is met IEDERE studenten licentie het zelfde.
In principe zou je dus moeten over stappen :). In een eigen bedrijf moet je natuurlijk wel investeren e.d. maar als t goed is heb je dat er na een x aantal weken / maanden er weer uit.
Een goed ondernemingsplan maken ;) kost natuurlijk wat jij al zei, klauwen vol met geld. En als je t niet goed voorbereid zou t zonde zijn.
Jelle
%Europe/Berlin %953 %2005, 22:53
Dus ik zou moeten overstappen
En ook zelfstandig worden om advertenties te kunnen plaatsen op mn site?
Maar komt mijn studiebeurs dan niet in gedrang?
Omdat ik niet de laatste nieuwtjes van Flash 8 nogid heb, kan ik mssn goedkoop een Flash 5 professionele licentie kopen, maar is dit dan ook legaal?
En hoeveel kost het om als als zelfstandig geregistreerd te worden. En kan je het na een paar maanden ook terug opzeggen?
Ik wil me goed voorbereiden voor ik de stap zet. Het project zou pas binnen een klein jaartje van start moeten gaan.
Roenes
%Europe/Berlin %967 %2005, 23:13
Telt dat ook al voor ads zoals die van google die FlashFocus bijvoorbeeld heeft? Stel ik maak een site in flash en die laad ik vanzelfsprekend in een html pagina. In die html pagina neem ik het een en ander op om onder de flash content een ad van google te laten zien. Mag dat ook al niet met een studentenlicentie?
Dit is even puur uit nieuwsgierigheid, want ik kan me voorstellen dat die google ads een buitenkansje voor studenten zijn. En neej, het is niet voor mezelf want ik heb niet eens een echte site :D
Jordy
%Europe/Berlin %970 %2005, 23:18
En neej, het is niet voor mezelf want ik heb niet eens een echte site :D
waarom heb je je southpark spelletje weggehaald :P die was nog best vermakelijk
Roenes
%Europe/Berlin %979 %2005, 23:30
waarom heb je je southpark spelletje weggehaald :P die was nog best vermakelijk Die heb ik niet weggehaald, ik ben van webhost gewisseld sinds vandaag/gister en moet de boel nog over zetten. Dus binnenkort is dat southpark spelletje weer online :)
Maar weer terug ontopic :)
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %823 %2006, 19:45
Alles wat je maakt met software met studenten/community licenties mag je inderdaad niet gebruiken voor commerciλle doeleinden. En volgens mij betekent dat dus gewoon dat je er geen geld mee mag verdienen, dus ja als jij advertenties draait dan verdien jij er geld mee en ben je eigenlijk niet goed bezig. Maar voor het exacte verhaal wat er onder valt en wat er niet onder valt zal je de EULA (gebruikersovereenkomst) er op na moeten lezen.
PS: het is dus daarnaast verder niet nodig om een bedrijf te zijn voor die ene advertentie die je draait op je website.
PPS: ja er is een limiet wat je mag bijverdienen als student, als je je Stufi wilt blijven krijgen, kijk daarvoor eens op www.ib-groep.nl (het verandert namelijk elk jaar, dus is vast net weer veranderd) o wacht je bent belgisch, erm dan weet ik niet precies hoe dat zit bij jullie daar :P
Ea.Z
%Europe/Berlin %217 %2006, 05:12
naar wat ik weet is ons plafond verdubbled bij vroeger sinds vorig jaar..
ik denk dat we nu tot een kleine 3000+ mogen gaan...
kweet het niet zeker..
en waar je dat kan lezen weet ik al evenmin..
maar kweet wel dat de wetgeving daaromtrend sinds vorig jaar in die zin is gewijzigd:)
Jelle
%Europe/Berlin %269 %2006, 06:27
je mag idd 3000 euro jaarlijks verdienen als jobstudent
Maar als je advertenties plaatst op je site moet dus een professionele licentie hebben.
Maar bedrijven hebben graag een factuur, omdat ze dat van de belastingen kunnen aftrekken. Als jobstudent zal dat niet lukken denkek.
Koen!
%Europe/Berlin %614 %2006, 14:44
PPS: ja er is een limiet wat je mag bijverdienen als student, als je je Stufi wilt blijven krijgen
In Nederland is dat voor 2006 10.527,57.
http://www.ib-groep.nl/particulier/Informatie/Studiefinanciering/Hoger_onderwijs/Bijverdienen_in_2005.asp
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %630 %2006, 15:07
je mag idd 3000 euro jaarlijks verdienen als jobstudent
Maar als je advertenties plaatst op je site moet dus een professionele licentie hebben.
Maar bedrijven hebben graag een factuur, omdat ze dat van de belastingen kunnen aftrekken. Als jobstudent zal dat niet lukken denkek.Ik weet niet hoe het zit met de BTW bij jullie maar je hoeft in Nederland niet ingeschreven te staan bij de KvK om een BTW nummer te kunnen krijgen. Voor de rest kan iedereen natuurlijk een factuur uitschrijven, daar hoef je niet voor ingeschreven te staan. Maar als je echt met meerdere bedrijven gaat communiceren, bijvoorbeeld offertes en facturen, dan staat het natuurlijk wel professioneler als je een bedrijfsnaam hebt die staat ingeschreven met een eigen logo en huisstijl, maar dit hoeft dus niet als je voor 1 advertentie aanbieder het nodig hebt, lijkt me een beetje overdone dan.
Superjoep
%Europe/Berlin %083 %2006, 01:59
Je kunt je voor euro of 60 registereren bij KvK. Dit is niet perse nodig maar staat wel professioneler :) Klanten vragen er wel eens naar :)
10.400 stond mij bij dat je mag bijverdienen, dus het bedrag van B-4-L is inderdaad juist. Als je hierover heen komt krijg je geen studiefinanciering meer. Maargoed dan moet jij dus zo'n 1000 euro in de maand aan die Ads verdienen. Dan kan daar vast wel een euro 70 af ;) (naja OV komt er misschien ook nog bij, weet ik niet zeker)
Volgens mij is 10.400 ook het bedrag tot waar je vrij bent voor de (verbeter me als ik weer de verkeerde belasting noem :P) omzetbelasting.
Dus als je zo'n 800 euro in de maand eraan verdient of minder..is er niets aan de hand :)
Zie eerst die 800 maar eens te halen ;) Succes ermee
Ea.Z
%Europe/Berlin %089 %2006, 02:09
Joep, ik denk dat Jelle wel onder de belgische wet valt, en als ik het goed zie, ben je Nederlander.. dus voor Jelle is 3000 geldig.. en kveronderstel dat hij ook vakantiejob heeft gedaan/gaat doen dus daar gaan ook al weer 1000-2000 in.. dan blijven nog (om makkelijk te rekenen) 1000 over... als hij anders geen 'wit' werk meer doet kan hij dus tot 1000 verdienen met Ads... dus wat minder dan 80/maand denk ik.. en daz in mijn ogen dus heel wat...
@Jelle
wat doe je van 'wit' werk tijdens het jaar?
@ZM's
is dat (wit / )zwart werk gepraat eiglijk wel toegelaten? :p
werneroostendorp
%Europe/Berlin %686 %2006, 16:28
jongens...
online geld verdienen doen we met online poker spelen!
ik ben nu ruim 3 jaar bezig, meer dan 20 boeken erover gelezen, en je kan op bepaalde online pokertafels zo makkelijk geld verdienen!
Jelle
%Europe/Berlin %698 %2006, 16:45
Bedankt voor de reacties. Ik ben belgisch en ik werk inderdaad tijdens de vakantie, dus ik kan nog de helft (1500 euro) verdienen. Nu, ik vind dit toch heel wat om zo'n bedrag te verdienen met ads :)
Nog enkele vragen:
Wat als een bedrijf een factuur vraagt? Ik kan dat niet opstellen want ik ben geen zelfstandige
Als ik dan geld krijg, waar moet ik dat aangeven?
*had ik maar eens opgelet in de lessen economie$
Roenes
%Europe/Berlin %726 %2006, 17:25
@ZM's
is dat (wit / )zwart werk gepraat eiglijk wel toegelaten? :pWaarom niet? Er wordt toch op een normale manier over gepraat en niet over smerige trucjes om maar overal onderuit te komen :p Van wat ik heb gelezen, vind ik niets verkeerds. Dus ik zie geen probleem :)
Ea.Z
%Europe/Berlin %054 %2006, 01:17
tof
als ik een factuur uit moet schrijven doe ik dat via iemand die wel een handelsregister heeft..
de belastingen enzo rekent hij bovenop wat ik aanreken. 10% van mijn 'inkomst' krijgt hij dan ook, omdat hij tenslotte telkens die moeite doet. vind ik wel ok.. soms is dat 50, en soms is dat maar 5 dusja... maakt me niet zo heel veel uit...
ken je niemand in je kennissen kring waarmee je zoiets kan regelen?
Jelle
%Europe/Berlin %587 %2006, 14:06
Ja, daar heb ik ook al aan gedacht. Dan heb je ook geen problemen met de boekhouding enzo
Maar zo kan je meer dan die 3000 euro verdienen in een jaar, want jij verdient eigenlijk niets.
Je krijgt gewoon geld van die kennis :D (niet soms?)
Ea.Z
%Europe/Berlin %126 %2006, 03:01
Maar zo kan je meer dan die 3000 euro verdienen in een jaar, want jij verdient eigenlijk niets.
Je krijgt gewoon geld van die kennis :D (niet soms?)
goede opmerking... idd... ok.. als dit eenmalig over 100 gaat .. of enkel malen maar over 100, maar als dat op jaarbasis over duizenden euro's gaat...
ik denk dat de staat dat ook niet zooo normaal zal vinden..
tenslotte als men dat natrekt...
verkoopt bedrijf x iets aan 1021(om makkelijk te rekenen) daarvan zijn 21 voor BTW naar de staat terug gekeerd, 100 zijn bij X gebleven, en de restelijk 900 gaan zomaar naar een derde... ik denk dat de staat zich daar ook vragen bij gaat stellen...
nee?
man man man.. ik had beter wat opgelet tijdens die bedrijfseconomie lessen.. wordt tijd dat het dinsdag is (hebben we wel BEC(=bedrijfseconomie:)))
Jelle
%Europe/Berlin %142 %2006, 03:25
ik had beter wat opgelet tijdens die bedrijfseconomie lessen
hehe, 21% van 1021 is geen 21 maar 214 http://forums.trek-network.com/style_emoticons/default/nerd.gif
Ik heb het een en het ander van dit topic opgestoken.
Bedankt allemaal
Ea.Z
%Europe/Berlin %206 %2006, 04:57
hehe, 21% van 1021 is geen 21 maar 214
ehm..
ja..
maar kbedoelde dus 1210, en die die 210 waren dus de 21% OP de 1000 ;)
dus het klopte wel... :p
tis ook avond voor mij:p mag ik me wel een typfout veroorloven.. maakt toch niet zo'n groot verschil :p
dribs
%Europe/Berlin %509 %2006, 13:14
Schrijf gewoon je bedrijfje in op naam van 1 van je ouders. Zo doet mijn neef het. Zo trekken zijn ouders ook nog steeds kinderbijslag...
Ea.Z
%Europe/Berlin %850 %2006, 21:24
laatste post in dit topic was 7 maand geleden..
laat dode topics aub dood tenzij je echt met iets geheel nieuws bij dit topic komt...:p
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.