Volledige versie bekijken : Als student online bijverdienen
Jelle
%Europe/Berlin %873 %2005, 20:57
Hallo.
Ik heb enkele vragen ivm online geld verdienen:
Stel, je hebt een site en daar wordt er op geadverteerd door bedrijven. Je ontvangt dus geld.
Ik ben nog steeds student, en heb die site gemaakt met een studentenlicentie.
Ben ik goed bezig?
Of moet ik overschakelen naar een professionele licentie en zelfstandig worden, dus een BTW nummer aanvragen. Kortom, er heel wat geld in stoppen.
Jordy
%Europe/Berlin %887 %2005, 21:17
een studenten licentie is enkel om te leren :) dus niet voor commerciele doeleinde, dit is met IEDERE studenten licentie het zelfde.
In principe zou je dus moeten over stappen :). In een eigen bedrijf moet je natuurlijk wel investeren e.d. maar als t goed is heb je dat er na een x aantal weken / maanden er weer uit.
Een goed ondernemingsplan maken ;) kost natuurlijk wat jij al zei, klauwen vol met geld. En als je t niet goed voorbereid zou t zonde zijn.
Jelle
%Europe/Berlin %953 %2005, 22:53
Dus ik zou moeten overstappen
En ook zelfstandig worden om advertenties te kunnen plaatsen op mn site?
Maar komt mijn studiebeurs dan niet in gedrang?
Omdat ik niet de laatste nieuwtjes van Flash 8 nogid heb, kan ik mssn goedkoop een Flash 5 professionele licentie kopen, maar is dit dan ook legaal?
En hoeveel kost het om als als zelfstandig geregistreerd te worden. En kan je het na een paar maanden ook terug opzeggen?
Ik wil me goed voorbereiden voor ik de stap zet. Het project zou pas binnen een klein jaartje van start moeten gaan.
Roenes
%Europe/Berlin %967 %2005, 23:13
Telt dat ook al voor ads zoals die van google die FlashFocus bijvoorbeeld heeft? Stel ik maak een site in flash en die laad ik vanzelfsprekend in een html pagina. In die html pagina neem ik het een en ander op om onder de flash content een ad van google te laten zien. Mag dat ook al niet met een studentenlicentie?