Volledige versie bekijken : kleurverloop via as
tha beaver
%Europe/Berlin %860 %2005, 20:39
Hoi Flashers,
Ik zou graag de kleur van een MC willen laten verlopen van zwart naar donker grijs
Door met een bepaalde interval iets toe te voegen aan de HEX Kleur code.
Dus bijv, 0x000000 en dan met een bepaalde interval tekens iets er bij optellen totdat het grijs wordt.
Kan dat.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %862 %2005, 20:41
ik zou eens zoeken op inet, weet zeker dat er voorbeelden van bestaan.
en anders: Actionscript Tutorials -> kleur (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#kleur)
Roenes
%Europe/Berlin %871 %2005, 20:55
jahzeker kan dat. een HEX waarde si een gewoon nummer. Voer dit maar eens uit:
var n:Number = 0xFE396D; //Willekeurige HEX waarde
trace(n);
Je zult zien dat n een bepaalde waarde voorstelt. Dit gaat op voor iedere HEX waarde. Uiteraard wordt iedere HEX waarde een uniek nummer. Zo kun je dus bij een HEX waarde steeds iets optellen. Klein voorbeeldje om je op weg te helpen:
var waarde:Number = 0x000000;
var verhoging:Number= 0x1;
function verhoog()
{
waarde += verhoging;
trace(waarde);
if(waarde >= 0x209AE2) clearInterval(si);
}
var si = setInterval(verhoog, 500);
tha beaver
%Europe/Berlin %884 %2005, 21:13
Many Thanks Roenes,
Ps niet om bijdehand te doen maar zodat ook anderen hier nog gebruik van kunnen maken, pas op met de quotes die moeten niet om verhoog heen
Roenes
%Europe/Berlin %890 %2005, 21:22
Many Thanks Roenes,
Ps niet om bijdehand te doen maar zodat ook anderen hier nog gebruik van kunnen maken, pas op met de quotes die moeten niet om verhoog heenWelke quotes? ;):P Ik heb ze even weg gehaald :)
En het is zeker niet bijdehand hoor. Goed dat je het even opmerkt. Die quotes moeten alleen als de functie een methode van een classe is en niet bij een normale functie. Daar had ik even niet aan gedacht :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.