PDA

Volledige versie bekijken : eclipse011.nl | Een allround problem solver met een visie zo breed als de horizon

eclipse011
%Europe/Berlin %780 %2005, 18:43
Check, test, bekritiseer, beargumenteer, beprijs, bejubel, geniet, zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder.

http://www.eclipse011.nl/

Ik ben benieuwd naar jullie reacties...

-------------------------------------------------
(edit 24-4-2006)

Ik heb de website gemaakt om natuurlijk mijn werk online te kunnen presenteren, maar eigenlijk ook om mijn sollicitaties een extra impuls te geven. Het helpt natuurlijk als een werkgever al kan zien wat voor vlees hij in de kuip heeft. Ik heb ook brieven gestuurd toen mijn website nog niet af was, en ik kreeg meer reacties toen ik wel een site online had!!

Een website alleen was in mijn ogen niet genoeg, daarom heb ik (voordat ik aan de website begon) een "brochure" over mezelf gemaakt. Daarna ben ik met datzelfde concept gaan werken aan de website.

Bij de sollicitatiebrief zit dus die "brochure" waarin ik wat over mezelf uitleg. Deze brochure heeft hetzelfde concept als de website: ik laat zien dat mijn visie zo breed is als een horizon.

http://www.eclipse011.nl/flashfreaks/eclipse011_6.jpg

http://www.eclipse011.nl/flashfreaks/eclipse011_4.jpg

http://www.eclipse011.nl/flashfreaks/eclipse011_5.jpg

Het beeld wat je ook op de achtergrond van de website ziet is eerst analoog gemaakt. De losse onderdelen zijn wel op de computer gemaakt, maar ik heb ze d.m.v. de bekende knip en plak techniek in elkaar gezet!

http://www.eclipse011.nl/flashfreaks/eclipse011_1.jpg

http://www.eclipse011.nl/flashfreaks/eclipse011_2.jpg

http://www.eclipse011.nl/flashfreaks/eclipse011_3.jpg

Dit beeld ingescand en uiteindelijk gebruikt als achtergrond voor de brochure en voor de website. Om echt het idee van een uitgestrekte horizon te geven het beeld 4 keer herhaald om zo ook de scheiding aan te duiden tussen verschillende menu-items.
De website heeft een iets minder analoge uitvoering als de brochure. Bij de brochure zijn wel elementen op de computer gemaakt, maar uiteindelijk is alles een scan of een foto.
Voor de website heb ik hier wel aan gedacht, maar niet uitgevoerd. Het aanpassen van de site wordt op die manier te tijdrovend. Voor mijn gevoel is het een goeie balans tussen het analoge en het digitale sfeertje geworden.

Lemoneko
%Europe/Berlin %804 %2005, 19:17
Leuk concept! Grafisch erg fris, alleen vind ik de navigatie een beetje sloom.

Die font message over het Georgia font, omdat ik op een Mac zit... Volgens mij is Georgia wel een OS X font (staat er bij mij wel op iig), maar je kan toch sowieso het font in Flash embedden?

tompearce22
%Europe/Berlin %822 %2005, 19:44
Ej Bram,

Doe je goed gast, ziet er lekker uit! Ook een heel vet intro als je net als ik op de mac zit! maar bij mij zag ie er toch redelijk normaal uit. Alleen miste ik die rechtse hand (ik weet niet of ie erbij zat).

Ik had eigenlijk ook niet anders van je verwacht!

Groeten, Tom

P.S. wanneer kom je ons nu es vereren met een bezoek in UK?!

VAW
%Europe/Berlin %842 %2005, 20:13
Héél mooi!

Erg proper, origineel, en leuk om naar te kijken!

Voor mijn part mag deze naar de showcase verhuisd worden!

WernerL
%Europe/Berlin %843 %2005, 20:14
Oh ooh...

Als het goed is zit je nu achter een Mac / Macintosh / Apple / Etc.

Nope. :-)

Mooie machines hè!

Niet echt :P

Als ik op "verder" klik duurt het laden van de website me overigens te lang. :P

septunas
%Europe/Berlin %849 %2005, 20:23
hey, heb 'n probleempje in Firefox, weet niot of anderen dat ook hebben, maar krijg enkel een stukje hand te zien, en van je collage alles vanaf 'photography'.
zie hier : http://crea-room.com/ff/eclipse.jpg
In explorer gaat ie vlot : MEGASITE overigens. Proficiat!!

WernerL
%Europe/Berlin %851 %2005, 20:26
Daar heb ik dus ook last van. :-) En hoewel ik nu in linux zit kan ik dus weer niet oordelen over deze site.
Het enigste wat ik kan zeggen is: make this shit browser compitable! :P

eclipse011
%Europe/Berlin %863 %2005, 20:43
Hallo allen!

Bedankt voor jullie reacties!

Die font message over het Georgia font, omdat ik op een Mac zit... Volgens mij is Georgia wel een OS X font (staat er bij mij wel op iig), maar je kan toch sowieso het font in Flash embedden?
Ik zal eens kijken of dat lukt, alles wordt nu in een dynamisch txtfield geladen, heb nog niet echt ervaring met fonts embedden...tips?

Ej Bram,

Doe je goed gast, ziet er lekker uit! Ook een heel vet intro als je net als ik op de mac zit! maar bij mij zag ie er toch redelijk normaal uit. Alleen miste ik die rechtse hand (ik weet niet of ie erbij zat).

He Tom dude!
de rechtse hand hoort er inderdaad gewoon bij, dus die heb je gemist...schijnbaar komt t door een scriptje wat de verticale scrollbar doet verdwijnen...
in welke browser keek je? kun je anders eens een screendumpje maken?

eclipse011
%Europe/Berlin %881 %2005, 21:08
oproep voor iedereen die van iets anders gebruik maakt dan IE op de PC!

check het nog eens:

http://www.eclipse011.nl

ik heb dat script er ff uitgegooid wat problemen gaf, nu zie je alleen onder de hand een witte streep, dat was eerst nie...daarom zat dat script erin.

Voor de duidelijkheid, er moet dus links EN rechts een hand te zien zijn. 4 onderdelen in totaal: home, portfolio, photography en contact.

let me know...

septunas
%Europe/Berlin %881 %2005, 21:09
maakt geen verschil. :/
sorry :)

Neuro
%Europe/Berlin %883 %2005, 21:12
erg mooi, alleen, zoals gezegd, werkt hij niet echt behoorlijk in firefox
als dat opgelost is, mag hij van mij naar de showcase :)

edit: vanaf photography valt alles weg (behalve de bovenste links)

vectorboy
%Europe/Berlin %926 %2005, 22:14
Ik kijk in Firefox en zie enkel een stukje van een hand.
Spijtig zo te horen :D

eclipse011
%Europe/Berlin %927 %2005, 22:16
jep jep wordt aan gewerkt!
ben nu de hele rattelplan in divjes aan t zetten, maar da heb ik nog nooit gedaan, dus voor nu...ff in IE kijken ;)

groenten

Fatty Owl
%Europe/Berlin %930 %2005, 22:20
hmm ik vind er niks aan... Het is ook zo slecht uitgeknipt, of is dat de bedoeling?

eclipse011
%Europe/Berlin %980 %2005, 23:32
Zoo, divjes gemaakt, problem = solved (hoop ik)
nogmaals: alle firefoxers / maccers / iets anders dan een pc met IE
ff checken please! (mijn firefox doet moeilijk tegen mij, proxyserver gedoe enzo)

goh, je leert zo nog eens wat!

hmm ik vind er niks aan... Het is ook zo slecht uitgeknipt, of is dat de bedoeling?
dude...is dat een serieuze opmerking? :S

het is iig wel zo bedoeld ja...
en om iedereen voor te zijn, ik kan best netjes knippen, heb er alleen nooit zin in 8D

alvast bedankt voor de checkers

septunas
%Europe/Berlin %985 %2005, 23:38
kijk es aan, netjes alles in flash geïntegreerd. Zo zie ik het graag :D

as ik ff kritisch mag zijn (heb je al complimentjes gegegeven), dan zou het NOG beter ogen als je in Photoshop de flitsreflectie van je vingernagels halen.
Voor de rest: lekker vette site ;) . Ben benieuwd naar je volgende...

// edit: was ff de scope kwijt. Gaat lekker vlot in Firefox nu ;)

Laiverd
%Europe/Berlin %987 %2005, 23:42
Echt leuk idee; niet zozeer het scrollen (da's niet echt nieuw) maar wel de grafische uitwerking. Begrijp alleen helemaal niet waarom je een DIV laat scrollen en waarom je het scrollen niet gewoon in Flash doet. Voorkom je ook direct dat de navigatie uit beeld verdwijnt en die hele irritante horizontale scrollbalk. Als het echt goed wordt uitgewerkt zou het wellicht iets voor de showcase zijn.

John

eclipse011
%Europe/Berlin %006 %2005, 00:09
Echt leuk idee; niet zozeer het scrollen (da's niet echt nieuw) maar wel de grafische uitwerking. Begrijp alleen helemaal niet waarom je een DIV laat scrollen en waarom je het scrollen niet gewoon in Flash doet. Voorkom je ook direct dat de navigatie uit beeld verdwijnt en die hele irritante horizontale scrollbalk.

Ik heb er expres voor gekozen het scrollen niet in flash te maken, omdat het dan juist weer een 12 in een dozijn site wordt; er zijn al zoveel sites die het scrollen in flash doen.
Ik vond het juist wel interessant om de flashmovie heel breed te maken. Je krijgt zo toch meer het idee dat je een hele brede website zit te bekijken, terwijl als het in flash gedaan was zou het minder sterk overkomen.

kijk es aan, netjes alles in flash geïntegreerd. Zo zie ik het graag :D

as ik ff kritisch mag zijn (heb je al complimentjes gegegeven), dan zou het NOG beter ogen als je in Photoshop de flitsreflectie van je vingernagels halen.
Voor de rest: lekker vette site ;) . Ben benieuwd naar je volgende...
Heb ik geprobeerd, maar dat gaat heel raar ogen. Het is namelijk ook geen flistreflectie, maar een beetje overbelichting van de zon. Dus als je die weghaald, moet je dat eigenlijk ook doen bij alle andere "reflecties", maar dat oogt helemaal raar. I snep wat you mean! iig bedankt voor je reactie.

// edit: was ff de scope kwijt. Gaat lekker vlot in Firefox nu ;)
relax! blij om te horen!

Laiverd
%Europe/Berlin %010 %2005, 00:14
Hmm, dat scrollen met een DIV werd al zo'n acht jaar geleden op www.ideo.com gedaan en was toen state-of-the-art. Mits goed geprogrammeerd kun je hetzelfde effect in Flash bereiken en blijft dus je hoofdmenu zichtbaar; dat dat verdwijnt vind ik toch wel echt een enorm bezwaar; die horizontale scrollbalk wil ik nog wel voor in therapie ;)

eclipse011
%Europe/Berlin %015 %2005, 00:22
Ik snap je punt, ben het helemaal met je eens dat een menu altijd in beeld moet blijven.
Alleen is dit menu is eigenlijk meer een steuntje voor de luie internetters onder ons. De navigatie is een beetje een expiriment geworden. Ik wil eigenlijk dat gebruikers niet navigeren dmv een menu, maar dat ze navigeren doordat ze weten waar het item zich bevind op de pagina. Bijvoorbeeld dat het item photography na portfolio komt en dat ze daar zelf heen schuiven.

Het horizontale schuiven en navigeren past ook in de lijn van het concept, dat is 1 van de voornaamste redenen dat ik het zo opgelost heb, en niet wat "gebruikersvriendelijker"...snappie? Of heb je t concept helemaal gemist :S ?

Laiverd
%Europe/Berlin %409 %2005, 09:50
Ik geloof dat ik het wel snap. Denk dat het iets persoonlijks van mij is: ik vind dat websites in principe in de eerste plaats usable moeten zijn, en dat ze de bezoeker niet op een quest sturen. Natuurlijk geldt dat niet voor alle sites, en hangt e.e.a. ervan af welke groep je wilt bereiken. Maar je kunt ervan uitgaan dat iedere internetter lui is, en dus snel zal 'vastlopen' in de navigatie. M'n respect geldt dan ook vooral het grafisch concept, en in mindere mate het interactie concept.

John

eclipse011
%Europe/Berlin %432 %2005, 10:22
Hi John,

Ik snap je standpunt nu volledig. Ik ben het helemaal met je eens dat websites eerst usable moeten zijn. Vormgeving en techniek moeten hand in hand gaan om de bezoeker op de beste manier te bedienen. Alleen voor mijn eigen website richt ik me op een andere doelgroep inderdaad. Ik presenteer mijn werk (wat voornamelijk grafisch is) aan iedereen die daarin geinteresseerd is. De mensen die het zal aanspreken zijn creatieven en de wat ervaren internetgebruiker, vandaar ook dat de navigatie een wat hogere drempel heeft. Mijn doel is niet geweest om een zo gebruiksvriendelijke website te maken, maar een website met een concept, en in dat concept hoort deze manier van navigeren. Ik hoop de luie internetter dan dus ook vast te houden met het concept en de grafische uitwerking ervan...

Bedankt voor je respons, ik stel het op prijs!

groetjes Bram

Dennuz666
%Europe/Berlin %656 %2005, 15:45
Heel vet! Jij snapt het. Vooral die kleine dingetjes zoals de schaapjes die animeerden, heel grappig.

damarez
%Europe/Berlin %749 %2005, 17:59
Ik vind het ook heel mooi en origineel
je kan ook navigeren met de blauwe internet explorer balk
mooi werk

Jelle
%Europe/Berlin %812 %2005, 19:30
Mooi gedaan, leuk concept!
(wou ook al altijd iets doen met een horizontale scrollbalk, maar nog geen tijd gehad)

Grafisch is het mooi, hetgeen er nu al staat, maar ik denk dat je het dieper kan uitwerken. bijvoorbeeld komen de animaties wat saai over.

Succes verder :)

Edit: een link naar FlashFiles??? [}:|]

ruuddejong
%Europe/Berlin %509 %2005, 12:13
Ik vind het vet. echt.

eclipse011
%Europe/Berlin %672 %2006, 16:08
Iedereen alvast super bedankt voor jullie reacties!

Nog een laatste verzoek aan de Mac browsers:

Kunnen jullie voor mij checken of alles prima werkt in safari? Alles staat nu in div dus het zou zo moeten werken...

alvast bedankt!

groenten

tompearce22
%Europe/Berlin %719 %2006, 17:15
Yo Bram,

Ik heb net even gechecked in safari en nu kan ik de rechterhand wel zien, alleen breekt ie de site op. Die rechterhelft staat onder de linkerhelft, maar het zijn ook 2 flashobjecten, misschien helpt het als je de spaties tussen de objecttags uithaalt.

ik hoop dat het je nog es lukt :)

mzzl, Tom

eclipse011
%Europe/Berlin %012 %2006, 00:17
He Tom,

Ik wist dat ik op jou kon rekenen [^]

Heb t inmiddels veranderd, plus wat dingetjes in de CSS.
2 voorbeelden online:
http://www.eclipse011.nl/horizonmac.html
en
http://www.eclipse011.nl/horizonmac2.html

nog een keer checken?

thanks in advance,

Bram

ps. browser compatible maken sucks bigtime [V]

Flashingback
%Europe/Berlin %030 %2006, 00:44
Ziet er heel erg goed uit je concept vind ik ook supper. Het is eens niet zo dat de informatie gewoon met de paplepel in de mond gestoken word.

o1-jasper
%Europe/Berlin %493 %2006, 11:50
ik vind em ook erg mooi,
maar ik zou het mooier vinden zonder die scrollbalk onderin..
verder erg origineel!!

tompearce22
%Europe/Berlin %582 %2006, 13:59
Ej bram,

Je hebt het weer geflikt ;). Hij ziet er nu ook op de mac uit zoals het hoort! Goed bezig dus!

keep up the good work.

Tom

Lemoneko
%Europe/Berlin %591 %2006, 14:11
Klein puntje, iig in Safari: de muiscursor wisselt als een gek af bij rollovers over knoppen.

Rogier!
%Europe/Berlin %942 %2006, 22:36
Hele aparte site! Mooi afgewerkt, perfect.

eclipse011
%Europe/Berlin %017 %2006, 00:24
Klein puntje, iig in Safari: de muiscursor wisselt als een gek af bij rollovers over knoppen.

Heb jij hier ook last van Tom (die ik bij deze wederom bedank voor zijn check!)?
ik was vandaag toevallig in de gelegenheid zelf ff te checken op een Mac, maar het is mij niet opgevallig iig...

tompearce22
%Europe/Berlin %480 %2006, 11:31
ej bram,

Ja, het viel mij de eerste keer niet op, maar nu zie ik het ook. De cursor wisselt snel tussen handje en pijltje. Behalve bij de knop "photography". Maar bij de rest van de knoppen doet ie het wel. Het stoort mij niet zo, je moet ook naar het werk kijken en niet naar de knoppen. ;)

mzzl

eclipse011
%Europe/Berlin %499 %2006, 11:59
Vage shit die safari, zal wel een giraffe met de muis zitten spelen denk ik...als iemand weet waardoor het komt hoor ik het graag! Misschien komt t doordat t dynamic txtfields zijn die boven de buttons liggen...

BackWooD
%Europe/Berlin %946 %2006, 22:43
For what it`s worth... Ik vind het een heel leuke website!
Fris, vrolijk en hele knip en plak werk vind ik erg leuk.
Ja, complimenten hoor!

Matias Jansen
%Europe/Berlin %988 %2006, 23:43
Vette site, leuk concept ook. In safari flipt de muis idd tussen normale cursor en handje op de buttons. Dit is wel op te lossen door ipv een dynamic txt field een mc of btn te gebruiken als hitbox. Dat scrolljavascriptje is ook erg vet. Misschien uit te breiden door er een ease effect en wat snelheid in te gooien?

Asdfnl
%Europe/Berlin %023 %2006, 00:34
Heel erg goed verzonnen!
super gedaan, het enige wat je misschien kan doen is dat je als je met je muis links op de site komt dattie vanzelf naar links scrolt ipv de scrollbalk ( is al gezegd geloof ik ):O
maar das een mini puntje vergeleken met dit hoogstandje.

suc6 verder

eclipse011
%Europe/Berlin %747 %2006, 17:56
Vette site, leuk concept ook. In safari flipt de muis idd tussen normale cursor en handje op de buttons. Dit is wel op te lossen door ipv een dynamic txt field een mc of btn te gebruiken als hitbox.Het is nu gewoon een button met daar overheen een dynamic txt field...nog een andere oplossing? 8~

Dat scrolljavascriptje is ook erg vet. Misschien uit te breiden door er een ease effect en wat snelheid in te gooien?De snelheid is op de Mac een stuk langzamer als op de pc, hoe dat komt weet ik ook niet... :S

Heel erg goed verzonnen!
super gedaan, het enige wat je misschien kan doen is dat je als je met je muis links op de site komt dattie vanzelf naar links scrolt ipv de scrollbalk ( is al gezegd geloof ik )
maar das een mini puntje vergeleken met dit hoogstandje.

suc6 verderhuh? ik snap niet helemaal wat je bedoeld...verklaar je nader [^]

greetz

Neon
%Europe/Berlin %506 %2006, 13:08
Mooi gedaan! 8D
Ook erg leuk om te lezen waarvoor de website dient en hoe je vooraf te werk bent gegaan. Erg goed dat de website en je sollicitatie brief/brochure echt bij elkaar horen. :)

Verplaatst naar de FlashFocus showcase

ath92
%Europe/Berlin %833 %2006, 20:59
dat van die snelheid... ligt dat bij de flash movie? dan was het toch dat je 31 of 21 fps moest gebruiken ipv 20 of 30? nuja, zeeer mooie site! wou dat ik er zo eentje had :D

Fatty Owl
%Europe/Berlin %929 %2006, 23:18
Hij is wel vet gemaakt vind ik :D maar het is gewoon niet echt iets wat ik meteen mooi vind :)

Niek_M
%Europe/Berlin %937 %2006, 23:29
Vet MediaMonks navigatieeee :)

Leuk concept en leuke simpele animaties :)

btw. ik vindt dat de navigatie-shuiftijd wel erg lang duurt.

eclipse011
%Europe/Berlin %452 %2006, 11:52
Vet MediaMonks navigatieeee :)

Damn! die kende ik nog nie! zo zie je maar weer, alles is al eens gemaakt. :S

navigatie gaat langzamer op een mac, ik weet nie of de mensen die em ook traag vinden op een mac zitten, of toch op een pc?

Anno2013
%Europe/Berlin %633 %2007, 16:12
geweldige site top :)

Ea.Z
%Europe/Berlin %759 %2007, 19:14
Gelieve niet te bumpen (= oude/dode topics naar boven halen).
Dit topic is al een jaartje stilgevallen... ;)

ferrygood
%Europe/Berlin %551 %2007, 14:13
hey gast

Ziet er goed uit, wil zelf graag de scroll manier toepassen op mijn eindproject op een touchscreen toepassen. Kan je mijn misschien helpen zo'n horizon scroll kan maken..?
Misschien flash files?
Ferry