Volledige versie bekijken : Flash popup ad
godyn
%Europe/Berlin %708 %2005, 17:59
Hallo,
Kan er iemand een manier beschrijven of tutorial linken die me toont hoe ik een pop-up ad maak?
Bv. De html pagina opent bij opstarten een grote flash movie die na een tijdje terug naar zijn oorspronkeleijke size gaat, nl. een banner. Als je over de banner gaat of klikt, opent de flash movie zich weer in volle grootte boven de banner.
Je ziet dat wel meer bij ads. (kan nu momenteel geen vb. vinden.
Enig idee iemand?
Flashgirl
%Europe/Berlin %506 %2005, 13:09
Waarschijnlijk bedoel je geen pop-up in de zin van een apart venster dat opent vanuit de pagina die je opent, maar een Flashmovie die over en dóór een html pagina heen beweegt (dus in hetzelfde venster). Toen deze avertenties voor het eerst opdoken werden ze 'Shoshkeles (http://www.dedigitalerevolutie.nl/ezine/ezine140.htm)' genoemd.
Het effect wordt gemaakt met gebruik van dhtml layers. Simpel gezegd: Je plaatst je swf in een laag boven je html content en maakt de achtergrond van die swf transparant. Helaas werkt dit niet in alle browsers.
godyn
%Europe/Berlin %414 %2005, 10:57
yes yes !!! that's it !
als mijn pagina automatisch centereert via een tabel gaat dat moeilijk zijn zeker om die op positie te houden? Layers zijn altijd absoluut zeker?
godyn
%Europe/Berlin %419 %2005, 11:03
BTW, is dat idem aan menu's in flash die over de pagina schuiven?
Ik merk meestal een klein menu in flash, maar als je er over gaat, schuift hij toch over de html?
Heb onlangs gezien maar kweet niet meer waar?
godyn
%Europe/Berlin %651 %2005, 16:38
iemand een idee hoe je de layers automatisch kan laten centreren?
Flashgirl
%Europe/Berlin %656 %2005, 16:45
Ik ben geen held in dat soort dingen, dus ik verplaats de topic even naar het html en JavaScript forum :).
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.