Erik
%Europe/Berlin %606 %2005, 15:32
Nou, het klinkt heel erg makkelijk, maar ik heb hier toch problemen mee.
Ik wil dus zegmaar de rotatie snelheid bereken door middel van ouderotatie-nieuwerotatie, maar dat levert dus het volgende probleem op; aangezien flash dus een rotatie van -180 -0 - 180 heeft, en de oude rotatie bijvoorbeeld -180 is, en je een klein beetje verder roteert waardoor het 180 wordt, is dus de snelheid -180 - 180, dus 360..
ik gebruik dit scriptje,
if(tr != test._rotation){
speed = tr-test._rotation
tr = test._rotation
}
Als iemand een oplossing weet, zou ik erg dankbaar zijn :P
Ik heb dus nu al iets gevonden, wat nog niet helemaal werkt, ik heb dus zegmaar op het punt van de rotatie een lijn van 10 pixels getrokken, naar de oude angle en de nieuwe angle toe, en vervolgens het verschil tussen die 2 punten berekent :
var tx1 = center._x+10*Math.cos(tr/(180/Math.PI));
var ty1 = center._x+10*Math.cos(tr/(180/Math.PI));
var tx2 = center._x+10*Math.cos(test._rotation/(180/Math.PI));
var ty2 = center._x+10*Math.cos(test._rotation/(180/Math.PI));
var xd = tx2-tx1;
var yd = ty2-ty1;
var speed = Math.sqrt(xd*xd+yd*yd);
Maar wat dan weer het probleem is, is dat je niet kan zien, of je nou naar links aan het draaien ben of naar rechts.
*En het gaat hier om een rotatie die de muis volgt!
Ik wil dus zegmaar de rotatie snelheid bereken door middel van ouderotatie-nieuwerotatie, maar dat levert dus het volgende probleem op; aangezien flash dus een rotatie van -180 -0 - 180 heeft, en de oude rotatie bijvoorbeeld -180 is, en je een klein beetje verder roteert waardoor het 180 wordt, is dus de snelheid -180 - 180, dus 360..
ik gebruik dit scriptje,
if(tr != test._rotation){
speed = tr-test._rotation
tr = test._rotation
}
Als iemand een oplossing weet, zou ik erg dankbaar zijn :P
Ik heb dus nu al iets gevonden, wat nog niet helemaal werkt, ik heb dus zegmaar op het punt van de rotatie een lijn van 10 pixels getrokken, naar de oude angle en de nieuwe angle toe, en vervolgens het verschil tussen die 2 punten berekent :
var tx1 = center._x+10*Math.cos(tr/(180/Math.PI));
var ty1 = center._x+10*Math.cos(tr/(180/Math.PI));
var tx2 = center._x+10*Math.cos(test._rotation/(180/Math.PI));
var ty2 = center._x+10*Math.cos(test._rotation/(180/Math.PI));
var xd = tx2-tx1;
var yd = ty2-ty1;
var speed = Math.sqrt(xd*xd+yd*yd);
Maar wat dan weer het probleem is, is dat je niet kan zien, of je nou naar links aan het draaien ben of naar rechts.
*En het gaat hier om een rotatie die de muis volgt!